Toeristisch belevingsproduct voor Backpackers
Re: Vragen van studenten
Gelukkig reageert er niemand cynisch op de intelligente vragen van de vele studenten die erg veel moeite doen om informatie te vergaren en zich actief mengen in discussies en ook echt interesse hebben in het onderwerp omdat ze er voor hun studie mee bezig zijn en later willen gaan werken in deze branche 
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Jammer genoeg is er van actief mengen in discussies vaak geen sprake. Het is vaak onderwerp aanmaken en nooit meer reageren. In een aantal gevallen ook niet netjes gesteld (1 zinnetje en dan om reacties roepen). Ik daag echt slimme studenten uit om een discussie op te starten, en op zo'n manier mee te doen dat we niet eens doorhebben dat we te maken hebben met een student. Ik kan luie studenten die op allerlei fora proefballonnetjes loslaten en zelfs niet eens een bedankje plaatsen voor de gegeven input niet waarderen........LaosFan schreef:Gelukkig reageert er niemand cynisch op de intelligente vragen van de vele studenten die erg veel moeite doen om informatie te vergaren en zich actief mengen in discussies en ook echt interesse hebben in het onderwerp omdat ze er voor hun studie mee bezig zijn en later willen gaan werken in deze branche
Mijn reactie was dan ook cynisch en wat jij uitlegt benoem ik net Erik...Erik schreef:Jammer genoeg is er van actief mengen in discussies vaak geen sprake. Het is vaak onderwerp aanmaken en nooit meer reageren. In een aantal gevallen ook niet netjes gesteld (1 zinnetje en dan om reacties roepen). Ik daag echt slimme studenten uit om een discussie op te starten, en op zo'n manier mee te doen dat we niet eens doorhebben dat we te maken hebben met een student. Ik kan luie studenten die op allerlei fora proefballonnetjes loslaten en zelfs niet eens een bedankje plaatsen voor de gegeven input niet waarderen........LaosFan schreef:Gelukkig reageert er niemand cynisch op de intelligente vragen van de vele studenten die erg veel moeite doen om informatie te vergaren en zich actief mengen in discussies en ook echt interesse hebben in het onderwerp omdat ze er voor hun studie mee bezig zijn en later willen gaan werken in deze branche
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Ik wil trouwens best wel eens een aantal maanden met de studenten van de hogeschool op kosten van de school gaan backpacken. Lijkt me de beste ervaring voor ze. Ik bepaal wel de route natuurlijk en zij hebben alle info die ze voor school moeten hebben. Plan?????
Ik denk dat het beter is als we met een klein groepje gaan en de studenten vanuit Nederland op de hoogte houden met foto's en tekstverslagen. Op die manier krijgen ze een goed beeld. NHTV of TIO (die hebben toch financiële middelen genoeg) kunnen dat dan mooi financieren en krijgen er natuurlijk iets goeds voor terug.hariejak schreef:Ik wil trouwens best wel eens een aantal maanden met de studenten van de hogeschool op kosten van de school gaan backpacken. Lijkt me de beste ervaring voor ze. Ik bepaal wel de route natuurlijk en zij hebben alle info die ze voor school moeten hebben. Plan?????

Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor zijn of haar reactie
Sandra
Sandra
Hallo hallo iedereen!
Hoewel ik zie dat jullie al vragen genoeg krijgen heb ik nog een paar korte gerichte vragen over backpackers maar vooral over backpackers en werk zoeken. Namelijk:
Hoeveel heeft en wil een backpacker besteden?
Werk zoeken, vooraf of ter plekke?
Wat voor voorkeur geeft een backpacker aan werk?
Hoe zoekt een low-budgetbackpacker werk?
Want mijn onderzoek is speciaal gericht op low-budget backpackers, alleen is er op internet bar weinig over te vinden!
Toch zijn deze vragen erg van belang en hoop ik dat 1 of meerdere van jullie hier antwoord op weten door middel van eigen ervaringen e.d.
Alvast bedankt!
Rowan.
Hoewel ik zie dat jullie al vragen genoeg krijgen heb ik nog een paar korte gerichte vragen over backpackers maar vooral over backpackers en werk zoeken. Namelijk:
Want mijn onderzoek is speciaal gericht op low-budget backpackers, alleen is er op internet bar weinig over te vinden!
Toch zijn deze vragen erg van belang en hoop ik dat 1 of meerdere van jullie hier antwoord op weten door middel van eigen ervaringen e.d.
Alvast bedankt!
Rowan.
- bolletjeom
- Reisexpert
tja, dat hangt er erg vanaf. van het land waar ze naar toe gaan enzo. Meestal kijken de mensen eerst naar wat ze te besteden hebben en dan kiezen ze waar ze heen gaan en voor hoe lang.
Voor verschillende landen is terug te vinden wat een dagbudget is voor een budgetreiziger. Veel van die info hebben we hier ook onder "Alles Over" en ook de site van de lonely Planet heeft vaak een dagbudget
Sommige landen eisen ook dat je een bepaald bedrag op je rekening hebt staan om het land in te mogen
Ik heb vooral ter plekke gezocht. Heel veel rond vragen en dan loop je vanzelf tegen iets op en je hoeft geen bemiddelingskosten te betalen en je zit nergens aan vast. ik wil toch graag eerst zelf zien waar ik terecht kom.
ik denk dat we allemaal heel leuk werk zouden willen doen voor een geweldig salaris...maar dat is in de praktijk niet haalbaar. De meeste komen toch uit in de landbouw en horeca.
Ikzelf vind het werken in een hostel leuk. zie mezelf geen weken fruit plukken.
zoals ik al zei: rond vragen. vooral ook bij mensen die in hostels werken. die weten vaak goed wat er speelt in de buurt
tja, dat hangt er erg vanaf. van het land waar ze naar toe gaan enzo. Meestal kijken de mensen eerst naar wat ze te besteden hebben en dan kiezen ze waar ze heen gaan en voor hoe lang.
Voor verschillende landen is terug te vinden wat een dagbudget is voor een budgetreiziger. Veel van die info hebben we hier ook onder "Alles Over" en ook de site van de lonely Planet heeft vaak een dagbudget
Sommige landen eisen ook dat je een bepaald bedrag op je rekening hebt staan om het land in te mogen
Ik heb vooral ter plekke gezocht. Heel veel rond vragen en dan loop je vanzelf tegen iets op en je hoeft geen bemiddelingskosten te betalen en je zit nergens aan vast. ik wil toch graag eerst zelf zien waar ik terecht kom.
ik denk dat we allemaal heel leuk werk zouden willen doen voor een geweldig salaris...maar dat is in de praktijk niet haalbaar. De meeste komen toch uit in de landbouw en horeca.
Ikzelf vind het werken in een hostel leuk. zie mezelf geen weken fruit plukken.
zoals ik al zei: rond vragen. vooral ook bij mensen die in hostels werken. die weten vaak goed wat er speelt in de buurt
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Helemaal top!
Ik heb er erg veel aan gehad!
Hoe meer onderzoek ik er ook naar doe, hoe meer ik het zelf wil doen!
Mijn huidige vriend gaat per 1 december 5 maanden naar Australie en Nieuw-Zeeland (iets minder leuk;))
Maar toen hij al zijn plannen vertelde en zijn route liet zien werd ik zo jaloers dat ik bijna niet kan wachten totdat ik de moed en het geld heb verzameld om te gaan backpacken in mijn eentje!
In ieder geval, super bedankt en ik wens je nog veel succes en plezier met het backpacken in de toekomst!
Rowan!
Mijn huidige vriend gaat per 1 december 5 maanden naar Australie en Nieuw-Zeeland (iets minder leuk;))
Maar toen hij al zijn plannen vertelde en zijn route liet zien werd ik zo jaloers dat ik bijna niet kan wachten totdat ik de moed en het geld heb verzameld om te gaan backpacken in mijn eentje!

In ieder geval, super bedankt en ik wens je nog veel succes en plezier met het backpacken in de toekomst!
Rowan!
Zo zie je maar hoeveel onderzoek je kan doen op dit forum! Laat weten wanneer je op reis gaat, ben benieuwd.rowandw schreef:Helemaal top!
Maar toen hij al zijn plannen vertelde en zijn route liet zien werd ik zo jaloers dat ik bijna niet kan wachten totdat ik de moed en het geld heb verzameld om te gaan backpacken in mijn eentje!![]()
Rowan!