Wie heeft dit ook ???

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Wie heeft dit ook ???

Bericht door eVeLiEnSkI »

Ola Amigos,

Wie heeft dit ook? Jezelf maanden voorbereiden op die volgende lange trip en dan een paar weken voor de vertrekdatum onnoemelijk hard aan jezelf beginnen twijfelen ... Heb ik dat wel gedaan? Moet ik dat niet nog doen? Wat als?

Grrr ik wordt hier zot van!! Volgende week zaterdag vertrekken wij terug voor een half jaar en ik zit momenteel in die fase. Ik wil gewoon vertrekken en niet meer liggen piekeren. Tenslotte, al wat je vergeten bent kan je meestal net zo goed in het buitenland regelen, niet?

Ik hoop dat er mensen zijn die soortgelijke stresssituaties hebben !! ??
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wie heeft dit ook ???

Bericht door LaosFan »

Vrij menselijk denk ik :D

Er zijn natuurlijk dingen die je zelf beter kunt regelen als je nog thuis bent maar veel dingen moeten in het buitenland ook te regelen zijn. Dus de reden om je daar al te druk om te maken zie ik niet.

Ik heb dat ook altijd. Probleem is dat ik dat altijd zelf een beetje creëer door bijvoorbeeld mijn tas op het allerlaatste moment in te pakken e.d. :)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

herkenbaar!
en je hebt ook helemaal gelijk dat alles ook geregeld kan worden als je onderweg bent!

Dus haal diep adem, ontspan en probeer aan de leuke dingen te denken :)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

zeer herkenbaar, heb ik alles geregeld, ben ik niet wat vergeten...

en dan vlak voor vertrek, help wat heb ik gedaan en wil ik nog wel.. maar goed als ik dan eenmaal onderweg ben dan is het ook allemaal wel weer goed, ben bij mijn weten nooit echt iets belangrijks vergeten, ja op een klein tripje mijn slaapzak waarvoor we nog weer terug zijn gereden en bijna trein gemist hadden... maar goed is allemaal goed gekomen..

en ik denk ook dat het er allemaal beetje bij hoort..
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Werk je nu nog? Dat was mijn oplossing: snel wegwezen nadat je gestopt bent met werken. Er zat bij mij niet meer dan 1 week tussen.....

Wel gedonder gehad trouwens! Ik had een familielid het wachtwoord van mijnpostbank.nl gegeven. De sukkel gokt dat 3 keer fout (hoofdletter enzo denk ik), en hele handel geblokkeerd! Godver, hoe kan iemand zo stom zijn! Nieuw wachtwoord aanvragen, zelf op moeten halen enzo. Had hem uiteindelijk weer precies 1 (!) dag voor ik wegging. Wel gelijk iemand officieel gemachtigd bij de postbank.... Maar waarschijnlijk heeft iedereen wel stress om 1 ding vlak voordat je weggaat. Dus dat snel wegwezen zou ik weer doen. Je zit er toch alleen maar tegenaan te hikken!

ps. Het vervelende was dat zit nou net op het kritieke punt zat: als je je paspoort maar mee hebt en bij je geld kunt kun je bijna alles regelen :-). Ik zou me niet te druk maken om de kleine dingetjes....
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI »

blij dat het voor iedereen herkenbaar is.

Ik werk nog tot en met 7 oktober en de 11ste zijn we weg. Dus heel veel tijd om heel de dag door te piekeren is er gelukkig niet.

En idd, je papieren en je geld, dat is het allerbelangrijkste. Alhoewel ik een kei ben in die dingen onderweg verliezen :(

In Australië hebben wij per ongeluk in Nimbin (!) onze paspoorten achter gelaten en daar kwamen we pas 2000 km later in Sydney achter.

In kroatië hebben we het gepresteerd om onze paspoorten te laten jatten bij de douanpost aan de grens met Slovenië. (Ben er nog altijd van onvertuigd dat ze daar express zo chaotisch deden om ons niets te laten merken. En idd pas in Split kwamen we erachter.)

In Barcelona is mijn portefeuille ooit gestolen op een bus ..

Pffff ... Ik neem me heilig voor dat me dat nu NIET zal gebeuren. ( Lang leven de money belt die we dan eindelijk maar eens hebben aangeschaft :D )
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ja, da's erg stom! Besteed altijd extra aandacht aan je paspoort :lol: !
Heb ook verhalen gehoord van mensen die hem in kleding hadden laten zitten. Lekker meegewassen :-).
bolletjeom
Reisexpert

heb je al je belangrijke papieren al gescaned en in een mailtje naar jezelf gestuurd?
box aanmaken die "belangrijk" heet en je kunt er ten alle tijden bij!
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

nou ik ken dit probleem.
ben gisteren thuis gekomen van mallorca en vlieg zondag al weer.
al heel veel geregeld en uitgedacht. nu eerste probleem budget is kleiner dan verwacht door wat tegenslagen shit.
maar goed hierdoor laat ik me niet kennen ga gewoon moet alleen nu in cape town kijken wat voor mij de goedkoopste oplossing wordt om namibia te bekijken, hier zit nog een beetje tijd druk achter als vrijwilligers werk doorgaat.
verder had ik op mallorca af en toe al stress of ik alles wat ik in nl nog moest regelen, of dat allemaal zou lukken.
kan je vertellen bijna alles vandaag gedaan. morgen vroeg tas in pakken en dan ben ik klaar. oja en nog een terug vlucht boeken.
ach stress stress waar is het goed voor ik weet het niet maar het hoort er gewoon een beetje bij en dan nog het leukste is als je ouders vragen of je alles wel hebt en dan dood gewoon antwoord ach de belangrijkste dingen wel!!! en anders koop ik het daar wel terwijl ze weten dat ik wat stress heb. :lol:
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
bolletjeom
Reisexpert

hahaha
ouders helpen niet altijd mee he? aan dat stress gevoel! Die weten altijd precies op het juise moment die tenenkrommende vraag te stellen waardoor je verder in de stress schiet of waarna je denkt..pfff, ik kan wel iets!! :roll:
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ze helpen mij altijd met het vervoer naar en terug van vliegveld. ze hebben me tot nu toe altijd opgehaald en gebracht.
hier ben ik ze toch wel dankbaar voor. en verlenen ze me onderdak als ik in nl ben.
dus in dat opzicht helpen ze me prima :)
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Plaats reactie