4 maanden Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam
4 maanden Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam
Beste lezers,
Eind januari vertrek ik met een vriend voor 4 maanden naar Azië. Ik ga daar Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam bezoeken. Ik vind het alleen moeilijk in te schatten wat ik per maand, of in totaal aan budget moet rekenen voor deze reis. Zijn er mensen met ervaring?
Eind januari vertrek ik met een vriend voor 4 maanden naar Azië. Ik ga daar Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam bezoeken. Ik vind het alleen moeilijk in te schatten wat ik per maand, of in totaal aan budget moet rekenen voor deze reis. Zijn er mensen met ervaring?
-
- Reisexpert
Re: 4 maanden Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam
Hoi,
Doe even een zoekopdracht in dit forum, er zijn héél véél posts te vinden over dit onderwerp.
Ook voor eventuele andere vragen die nog bij je opkomen is het handig om het forum even door te spitten...
Veel succes en voorpret gewenst!
Doe even een zoekopdracht in dit forum, er zijn héél véél posts te vinden over dit onderwerp.
Ook voor eventuele andere vragen die nog bij je opkomen is het handig om het forum even door te spitten...
Veel succes en voorpret gewenst!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
De meeste backpackers houden voor deze landen 20 euro p.p. per dag aan, plus extra voor dure activiteiten zoals duiken. Daar heb ik het zelf ook prima mee gered, laos is wat goedkoper, zuid-thailand wat duurder maar gemiddeld kom je wel uit.
Maar is ook afhankelijk van je manier van reizen. Zoals aangegeven elke maand zijn er meerdere onderwerpen hierover kijk bij wat oudere onderwerpen, bij de reisinformatie kan je ook per land informatie vinden over geld en budget.
Maar is ook afhankelijk van je manier van reizen. Zoals aangegeven elke maand zijn er meerdere onderwerpen hierover kijk bij wat oudere onderwerpen, bij de reisinformatie kan je ook per land informatie vinden over geld en budget.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reisexpert
Wijzelf zaten aan rond de 40 euro per dag voor 2 personen. Dus inderdaad 20 euro pp. Laos en Cambodja kosten minder en Thailand ietsje meer wanneer je duikt
-
- Reisexpert
Wanneer je met 2 personen reist, ben je pp altijd minder kwijt dan wanneer je alleen reist (denk bijvoorbeeld aan je accommodatie, met z'n 2en deel je die kosten al, terwijl je alleen het volle pond betaalt).zaratoestra schreef:Wijzelf zaten aan rond de 40 euro per dag voor 2 personen. Dus inderdaad 20 euro pp. Laos en Cambodja kosten minder en Thailand ietsje meer wanneer je duikt
Delen jullie de accommodatie of wil je apart slapen?
Ikzelf zou uitgaan van 25 à 30 euro per dag als je af en toe ook nog iets leuks wilt doen en/of een drankje wilt drinken bijvoorbeeld.
20 euro was voor mij eigenlijk net iets te weinig, maar ik reis alleen (en in Thailand/Maleisië)...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
Hi,
Qua reistijd moet het in ieder geval makkelijk lukken
Het budget wat eerder wordt aangegeven van 30 euro moet ook lukken.
Je kan vaak al voor een eurotje of 10 goed slapen.
Zelf zaten wij iets boven de 30 euro pp. Maar daar zaten Singapore en Maleisie ook in. Het ligt er maar net aan wat je wilt doen. Wil je excursies maken of juist niet. Die dingen zijn vaak wat aan de prijs. Ik zou het in ieder geval wel ruim nemen. Tis altijd lekkerder om wat te besparen op je budget dan dat je steeds moet inhalen.
Zelf ben ik niet in Laos geweest maar van horen zeggen is dat wel wat goedkoper als Thailand.
Cambodja en Vietnam waren ook redelijk goedkoop. Vooral Cambodja.
Veel plezier alvast
Qua reistijd moet het in ieder geval makkelijk lukken
Het budget wat eerder wordt aangegeven van 30 euro moet ook lukken.
Je kan vaak al voor een eurotje of 10 goed slapen.
Zelf zaten wij iets boven de 30 euro pp. Maar daar zaten Singapore en Maleisie ook in. Het ligt er maar net aan wat je wilt doen. Wil je excursies maken of juist niet. Die dingen zijn vaak wat aan de prijs. Ik zou het in ieder geval wel ruim nemen. Tis altijd lekkerder om wat te besparen op je budget dan dat je steeds moet inhalen.
Zelf ben ik niet in Laos geweest maar van horen zeggen is dat wel wat goedkoper als Thailand.
Cambodja en Vietnam waren ook redelijk goedkoop. Vooral Cambodja.
Veel plezier alvast
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Mijn vriend en ik zaten op zo'n 17 euro per persoon per dag. We bespaarden vooral op onderdak (goedkoopste was 1,75 voor 2 pers in vietnam en duurste was 10 euro voor 2 pers op koh phi phi), aten meestal lokale gerechten en namen altijd het lokale vervoer..Verder alles wat we wilden: duiken, trekkings, feestjes, etc)
Voor ons was vietnam het goedkoopst en Laos het duurst.
Het hangt er natuurlijk van af hoe je zelf bent en wat je wilt op zo'n reis!
Voor ons was vietnam het goedkoopst en Laos het duurst.
Het hangt er natuurlijk van af hoe je zelf bent en wat je wilt op zo'n reis!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon