Olympus pen P3

Weten hoe je geweldige foto's maakt tijdens je reis? Of wil je jouw fotografie kennis delen met andere reizigers gebruik dan dit forum.
Plaats reactie
Deniz

Olympus pen P3

Bericht door Deniz »

Hi!
Ik ben misschien wat vroeg hiermee,
maar volgend jaar wil ik reizen door Zuid-Oost Azië.
Nu heb ik, na lang nadenken besloten om mijn SLR thuis te laten in verband met het gewicht mee tillen.
En zooo'n mega foto fanaat vind ik mezelf dan weer net niet. *_*
Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met de Olympus pen P3? (+17 mm pancake lens evt)
Ik wil namelijk wel de pasm instellingen, maar dan niet de grootte van een spiegelreflex..
Thanks alvast! :)
Jenny
Reisexpert

Re: Olympus pen P3

Bericht door Jenny »

Ik heb er ervaring mee. Snelle camera, sneller dan een canon 450D. Erg licht. Goede sensor.

Nadeel is dat er nog niet veel lenzen beschikbaar zijn, vooral niet in het goedkope segment.

Ik heb zelf overigens alleen ervaring met de kit-lens. Ik wil volgend jaar de 60mm macrolens aanschaffen. Ik zou niet de 17mm lens aanschaffen, de standaard lens is al 14-42. Ik zou eerder voor mee zoom gaan.

Helaas kan ik niks zeggen over hoe de camera in de hand ligt, want ik gebruik de camera alleen onder water in het daarvoor gemaakte onderwaterhuis ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Deniz

Re: Olympus pen P3

Bericht door Deniz »

Thanks voor je reactie!

Ja die gewone kitlens zat ik ook aan te denken, maar ik dacht als er nu weinig verschil tussen zit,
dan toch die pancake vanwege het formaat haha. Maar wil hem sowieso eerst even in winkel 'vasthouden' ja.
Maar goed om te horen dat hij bevalt. :)
Plaats reactie