Van Beijing naar Nanning
Van Beijing naar Nanning
Geplaatst: Wo Okt 31, 2012 4:52 am Onderwerp: Beijng - Nanning in 3 weken
Goedendag,
Ik ben op dit moment op reis, en kom over enkele dagen aan in Harbin, dan ga ik door naar Beijing en vandaar weet ik het nog niet helemaal.
Heb een treinticket Nanning - Hanoi voor eind november. Ik heb dus ongeveer 3 weken om van Beijing naar Nanning te reizen.
Iemand adviezen voor routes/gebieden/steden/dorpen die de moeite waard zijn om te bezoeken? Ik hou van zovel de levendigheid van een grote stad, als wandelen/fietsen in bossen en bergen.
Hopelijk krijg ik leuke tips.
Goedendag,
Ik ben op dit moment op reis, en kom over enkele dagen aan in Harbin, dan ga ik door naar Beijing en vandaar weet ik het nog niet helemaal.
Heb een treinticket Nanning - Hanoi voor eind november. Ik heb dus ongeveer 3 weken om van Beijing naar Nanning te reizen.
Iemand adviezen voor routes/gebieden/steden/dorpen die de moeite waard zijn om te bezoeken? Ik hou van zovel de levendigheid van een grote stad, als wandelen/fietsen in bossen en bergen.
Hopelijk krijg ik leuke tips.
-
- Reisexpert
Re: Van Beijing naar Nanning
hi,
Peking: Leuk om het zomerpaleis te bezoeken en ook eens naar de Muur
Pingyao is wel een tof stadje om te bezoeken maar tis wel vrij toeristisch. LIgt slechts op enkele uren treinen van Peking. 3 u per sneltrein
Chengdu: je kan panda's kijken maar ook in de buurt dingen bezoeken
1u30' per bus heb je de buddha van Leshan
Een heel mooie streek is in de buurt van Songpan en Juizhaigou NP en een ander NP in de buurt. Tibetanen, Han Chinezen en Moslims die met elkaar een dorp delen.
Apart om te verblijven en heel mooi van natuurschoon - je kan er ook paardrijden
Tagong, Litang is ook mooi van natuur en Tibetaanse populatie
In het zuiden is de tiger leaping gorge heel mooi en leuk om te wandelen.
ook Yangshuo waar je rijstvelden hebt, karstgebergte, ....je kan er leuk fietsen en wandelen.
Openbaar vervoer is heel goed georganiseerd
Geniet van je tripje
Peking: Leuk om het zomerpaleis te bezoeken en ook eens naar de Muur
Pingyao is wel een tof stadje om te bezoeken maar tis wel vrij toeristisch. LIgt slechts op enkele uren treinen van Peking. 3 u per sneltrein
Chengdu: je kan panda's kijken maar ook in de buurt dingen bezoeken
1u30' per bus heb je de buddha van Leshan
Een heel mooie streek is in de buurt van Songpan en Juizhaigou NP en een ander NP in de buurt. Tibetanen, Han Chinezen en Moslims die met elkaar een dorp delen.
Apart om te verblijven en heel mooi van natuurschoon - je kan er ook paardrijden
Tagong, Litang is ook mooi van natuur en Tibetaanse populatie
In het zuiden is de tiger leaping gorge heel mooi en leuk om te wandelen.
ook Yangshuo waar je rijstvelden hebt, karstgebergte, ....je kan er leuk fietsen en wandelen.
Openbaar vervoer is heel goed georganiseerd
Geniet van je tripje
Re: Van Beijing naar Nanning
Dank voor de uitgebreide informatie, daar kan ik wel wat mee