Er van uitgaand dat je op SLT doelt, dat is niet zozeer nieuwe techniek (in de jaren '70 is het zelfs ook al toegepast), maar andere techniek, die in feite een brug slaat tussen de traditionele DSLR's en de "spiegelloze" systeemcamera's zoals de PEN en de NEX. Voordelen zijn inderdaad een superieure filmfunctie en ook een veel snellere liveview, beiden een direct gevolg van die techniek. Nadeel is echter dat je geen optische zoeker meer hebt, maar een EVF. En hoe goed die tegenwoordig ook zijn, er gaat wat mij betreft toch niks boven gewoon zonder tussenkomst van elektronica door de lens kijken. Maar dat is persoonlijk, dus TS zou dat gewoon zelf moeten proberen.Tikva schreef:Mijn tip is let even op als je een spiegelreflex koopt, er is vorig jaar een nieuwe technologie op de markt gekomen (SLR) maar veel merken hebben alleen nog de oudere techniek (DSLR) als je nu koopt zou ik zeker voor de nieuwste technologie gaan.
Daarnaast is het inderdaad zo dat Nikon en Canon een uitgebreider aanbod aan glaswerk hebben, maar ik vraag me af in hoeverre dat daadwerkelijk een issue is. Zolang je geen hele specifieke wensen hebt zal het aanbod van Sony vast voldoen.
Ik weet niet of ik het hiermee eenvoudiger of juist lastiger maak, maar m.i. is het vrij simpel: er zijn in dit segment geen slechte camera's te koop. Is de filmfunctie belangrijk, overweeg dan zeker zo'n SLT of een spiegelloze camera, gaat het voornamelijk om de foto's dan ben je met elke willekeurige DSLR minstens zo goed af. Maar ga naar een winkel, pak een camera vast, kijk of je er ook zonder de handleiding te hebben gelezen een beetje wijs uit komt, en koop datgeen waar je je prettig bij voelt. Je staat toch aan het begin van een leertraject, de camera zal voorlopig niet de beperkende factor zijn.