Kerst en Nieuwjaar in Sydney

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Hostels vooraf reserveren?(Sydney NYE?)

Bericht door bolletjeom »

zie je hierboven het groene balkje?? en het woord hostel??
als je daar op klikt kom je in onze hostel review database terecht. hier kan je lezen wat andere lezers vinden van bepaalde hostels. dit kan je keuze vergemakkelijken.
als die niet helemaal werkt zoals je hoopt kan je kijken op hostelworld. en let dat op de rating om te zien wat populair is en waarom.locatie/fun/schoon

enneh...ja...snel boeken!!
succes!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
JTL

Bericht door JTL »

Hmm ja, bedankt. Eerlijk gezegd was ik zover ook wel gekomen, maar ook tot de conclusie gekomen dat ik op die manier alleen bij hostels terecht kom die meestal al volgeboekt zijn. Eigenlijk hoop ik dat iemand die dit leest stiekem een gouden tip heeft, maar toch bedankt nogmaals :lol:
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

misschien lukt het wel via deze website:

http://www.hostels.com/

http://www.hostelsclub.com/city-en-57-Sydney.html

gr van Moira
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Als dat niet lukt ik heb wel via www.asiarooms gezien dat er nog wel gewoon hotels beschikbaar zijn maar daar zul je ook voor moeten betalen.
Of dat je kijkt of je met iemand een kamer kan delen of bij iemand in een appartement ofzo.

gr van Moira
JTL

Bericht door JTL »

Thanx, daar heb ik wel wat aan gehad. Als het goed is hebben we nu onderdak. :lol:
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

super zeg dat het gelukt is. Bij ons is het ook gelukt wij hebben inmiddels een appartement en inmiddels ook al betaald.

gr van Moira
sandrakorstjens
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door sandrakorstjens »

Ik zie dat je inmiddels al iets gevonden hebt. Super! Voor de mensen die nog niet zover zijn: uiteindelijk zal je niet zo heel veel tijd spenderen in je hostel, en als je al mensen kent, maakt het dus niet zo heel veel uit waar je zit. Ik heb twee jaar geleden in november nog besloten dat ik NYE in Sydney wilde doorbrengen, en ben toen vervolgens met de LP en mijn VIP boekje alle hostels gaan afbellen, en heb zelfs toen nog twee bedden kunnen vinden. En dit was nog eens een gezellig en schoon hostel ook. Je zal toch van tevoren moeten boeken voor Sydney, dus ik vrees mazzel hebben met je hostel er gewoon bijhoort. In andere steden boekte ik van tevoren vaak 1 nachtje in een hostel, maar alleen als ik laat aankwam. Dan kon ik de volgende dag nog ergens anders heen als het me niet beviel. Als ik 's ochtends aankwam, ging ik vaak gewoon daar op zoek. Veel plezier trouwens in Sydney! Het vuurwerk is geweldig! :D
Groetjes, Sandra
Marije
Reisexpert

Re: Nieuwjaar Sydney

Bericht door Marije »

Even een oud topic naar boven halen, gewoon omdat ik anders een nieuwe moet aanmaken en ik dat onzin vind...

Ik ga waarschijnlijk begin januari naar Sydney en ik heb wel eens gelezen dat het rond oud en nieuw enorm druk is en dat je dan al maanden van te voren een hostel moet regelen. Zou dat ook moeten als ik bijvoorbeeld 5 januari aankom? Of is de rust dan weder gekeerd?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik vermoed dat een groot deel van de mensen dan alweer aan het doorreizen is maar er is ook een grote groep backpackers die weken blijft hangen in Sydney.
Zodra je datum bekend is zou ik iets boeken. In dit geval het zekere voor het onzekere nemen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Ik zou inderdaad alvast mijn hostel boeken, het is wel minder druk en waarschijnlijk genoeg plek, maar het is daarbij na een lange vliegreis prettig om gelijk te weten waar je heen moet.

Mochten er nog mensen Oud en nieuw in Sydney vieren, ik zat zelf 'achter' de Harbour Bridge in 'Lavender Bay', waar we om vier uur 's middags nog genoeg plek hadden, er veel toiletten vlakbij waren, we alles super goed konden zien en waar je gewoon drank e.d. kon meenemen, wat aan de populaire Botanische kant niet mag. Ideale plek!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Dankjulliewel, dan zal ik toch maar een paar maanden van te voren boeken denk ik! Ik was sowieso wel van plan om van te voren te boeken zodat ik met mijn brakke net-uit-het-vliegtuig-kop niet nog op zoek hoef naar een hostel, maar misschien is het toch wel verstandig om een niet een paar dagen van te voren te doen maar iets langer! :) Thanks!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik ben in 2008 met oud en nieuw in Sydney geweest en ging om 19.00 uur de rocks in en uiteindelijk stonden we bij de brug waar het vuurwerk goed te zien was en toen was er zelfs nog genoeg plek. Dus het kan ook later ik vond het echt geweldig en had het voor geen goud willen missen.

gr van Moira
Roel

Bericht door Roel »

Marije schreef:Dankjulliewel, dan zal ik toch maar een paar maanden van te voren boeken denk ik! Ik was sowieso wel van plan om van te voren te boeken zodat ik met mijn brakke net-uit-het-vliegtuig-kop niet nog op zoek hoef naar een hostel, maar misschien is het toch wel verstandig om een niet een paar dagen van te voren te doen maar iets langer! :) Thanks!
Ik heb een paar weken geleden al gereserveerd rond nieuwjaar in het Wake-Up maar toen waren de meeste hostels al vol rond die periode. Via deze site kan je zien welke hostels nog plek hebben rond nieuwjaar:

http://www.hostelz.com/hostels/Australi ... les/Sydney

Let wel op de voorwaarden want die zijn voor de nieuwjaarsperiode bij de meeste hostels anders. Vaak moet je het hele bedrag vooraf betalen en zit er een minimum aantal verblijfsdagen aan vast.
maaike92

Bericht door maaike92 »

hmm als ik dit zo lees had ik dus al een hostel in sydney geboekt moeten hebben??
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ja als je dat nog niet gedaan heb zou ik dat nu als een gek gaan doen. De Ozzie gaan zelf ook naar Sydney voor het vuurwerk die hebben dan zomervakantie vandaar dat het dan al snel volgeboekt is.

gr van Moira
Plaats reactie