4 weken Nicaragua (ook nog CR?)

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Jetty

4 weken Nicaragua (ook nog CR?)

Bericht door Jetty »

Hallo allen,

Ik heb vandaag vrij impulsief een ticket gekocht naar Managua met vertrek op 10-1 en terug op 7-2. Ik heb een heel leuk eco-logde, 1 uurtje van Granada, gevonden waar ik waarschijnlijk meteen heen ga vanuit het vliegveld om er 1 week te blijven. Ik wil daar Spaanse lessen volgen. In de middag organiseren ze verschillende uitjes, dus hoop zo al aardig wat van Nicaragua te zien.

Maar ja, wat daarna? Ik wil, zoals altijd, teveel. Ik zoek een logische route. Ik wil sowieso echte jungle zien, paar daagjes relaxen aan het strand (hoeft zeker niet lang).. Ik zou het ook leuk vinden plaatsen te bezoeken waar je makkelijk andere backpackers ontmoet. Liever geen massatoerisme.

Kan ik voor de echte jungle het beste naar CR? Wat raden jullie me aan om te zien in CR qua jungle en strand? Ik wil de plaatsen als Leon, Granada, Masaya (incl vulkaan) ook zeker bezoeken en dat eiland in het meer (kom even niet op naam).

Alvast bedankt voor jullie tips.

Groetjes,
Jetty
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: 4 weken Nicaragua (ook nog CR?)

Bericht door Tikva »

Je hebt een ruime 3 weken de tijd.. een mooie periode voor Nicaragua zeker als je ook nog een week spaans gaat doen zou ik niet ook nog naar costa rica gaan. Ik ben zelf ook ruim 3 weken in Nicaragua geweest (zie eventueel http://marceltikva.blogspot.nl/search/label/Nicaragua) en in die tijd 2dg San juan del Sur, 4dg Isla omtepe, 4dg leon, 1 dg masaya,7dg granada (incl spaanse cursus en ook een aantal middag uitstapjes, 2 dg laguna apoya, 1dg ocotal. Alles is incl. reisdagen, nou hebben we we wel redelijk rustig aangedaan maar toch heb je je tijd dus al snel vol.

Echte jungle heb je ook in Nicaragua vooral aan de oostkust. Maar kost wel behoorlijk wat reistijd om dat te bereiken. Anders zijn er ook een aantal nationale parken bereikbaar vanaf granada met jungle en op omtepe de vulkaan beklimmen is ook echt wel een jungle pad. Wat voor een soort strand wil je, San juan del sur is makkelijk te bereiken maar niet heel mooi, de andere optie is de stranden aan de oostkust, of op de corn eilanden. Als je daarvoor kiest kan je dit mooi combineren met je jungle. Wel zou ik dan minimaal de heen of terugweg vliegen anders kom je met je tijd echt niet uit.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
MariusS

Bericht door MariusS »

Hoi Jetty,

Je bent leuke dingen van plan! Ik zou zelf met 4 weken tijd me beperken tot Nicaragua: groot genoeg en heel divers als ik het allemaal zo lees op internet en in the lonely planet.

En een heel leuk eco-logde, 1 uurtje van Granada, waar je Spaanse lessen kunt volgen? En dan ook nog verschillende uitjes? Klinkt erg leuk maar krijg ik niet gevonden. Ik wil zelf begin februari afreizen, waar kan ik zo'n eco lodge met Spaanse lessen vinden?

Groet!
Marius
Jetty

Bericht door Jetty »

Hoi hoi,

Bedankt voor de reacties. Toch ga ik naar cr heb ik besloten:-). Ben toch wel erg benieuwd naar monteverde, tortuguero en cahuita...misschien sla ik san juan wel over.

Marius, check la mariposa spanish school. Lees vooral de positieve reacties op tripadvisor. Echt geweldig!

Groetjes,
Jetty
miekemango

Bericht door miekemango »

Hoi Jetty, mag ik vragen hoe je het gehad hebt in La mariposa?

groeten mieke
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

miekemango schreef:Hoi Jetty, mag ik vragen hoe je het gehad hebt in La mariposa?

groeten mieke
Hoi Miekemango!

Deze gebruiker heeft al een jaar niet meer ingelogd op deze website, dus misschien moet je niet te hard rekenen op een antwoord.
Mocht je directe vragen hebben, kun je ook altijd nog zelf een topic openen. Er zijn vast en zeker genoeg andere reizigers die je verder kunnen helpen!

Veel plezier!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
miekemango

Bericht door miekemango »

oke, dank je wel!
Plaats reactie