Wat geef je je ouders cadeau als je weg gaat?
Wat geef je je ouders cadeau als je weg gaat?
Hoi allemaal!
Volgende week maandag vertrek ik voor een half jaar naar Australie.
Het leek me leuk om m'n ouders wat te geven, maar heb echt geen idee wat. Gewoon een kleinigheidje.
Voor m'n broer en zusje heb ik heel leuke gelukspoppetjes gekocht, maar voor m'n ouders weet ik het echt niet!
Iemand een ideetje? Wat hebben jullie gegeven?
Groetjes Sandra
Volgende week maandag vertrek ik voor een half jaar naar Australie.
Het leek me leuk om m'n ouders wat te geven, maar heb echt geen idee wat. Gewoon een kleinigheidje.
Voor m'n broer en zusje heb ik heel leuke gelukspoppetjes gekocht, maar voor m'n ouders weet ik het echt niet!
Iemand een ideetje? Wat hebben jullie gegeven?
Groetjes Sandra
Re: Wat geef je je ouders cadeau als je weg gaat?
Ik gooi er maar gewoon ff wat ideeen in hoor.
- uuuh een skype telefoon zodat ze jou goedkoop kunnen bellen. Een webcam is in dat kader mischien ook wel leuk..
- Een aftel kalender tot je weer thuis bent?
- Als je iets hebt wat ze erg irritant vinden kan je daar een cadeau mee doen (als geintje van dat zal je niet missen).
-
- uuuh een skype telefoon zodat ze jou goedkoop kunnen bellen. Een webcam is in dat kader mischien ook wel leuk..
- Een aftel kalender tot je weer thuis bent?
- Als je iets hebt wat ze erg irritant vinden kan je daar een cadeau mee doen (als geintje van dat zal je niet missen).
-
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Wat dacht je van een foto van jezelf in een mooi lijstje zodat ze altijd je kunnnen zien.
Skype tegoed vind ik ook een hele goeie of een webcam.
gr van Moira
Skype tegoed vind ik ook een hele goeie of een webcam.
gr van Moira
Je kunt een klein boekje van jezelf maken bij de kruitvat, deze kan je vader of moeder dan altijd meenemen wanneer ze even wat foto's van jou wil bekijken. Dit wordt trouwens ook veel aan reizigers gegeven volgens mij, maar dat maakt niet uit lijkt me?
Ik denk dat ouders het sowieso fijn vinden wanneer je maar veel contact houdt, dus een uitleg en headsetje om te skypen is zo gek nog niet. Hopelijk kunnen je ouders een beetje met de computer om gaan anders kan het nog wel lastig zijn.
Ik denk dat ouders het sowieso fijn vinden wanneer je maar veel contact houdt, dus een uitleg en headsetje om te skypen is zo gek nog niet. Hopelijk kunnen je ouders een beetje met de computer om gaan anders kan het nog wel lastig zijn.
Ik heb bij de vorige grotere reis niks gegeven maar nu tracteer ik misschien op een etentje voor 6 personen.
Voor de verder rest zou ik niet echt iets weten. Er zijn al wat leuke dingen genoemd.
Voor de verder rest zou ik niet echt iets weten. Er zijn al wat leuke dingen genoemd.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
- bolletjeom
- Reisexpert
zo! je ouders boffen!! het is bij mij nog nooit in me opgekomen om een kadootje te geven als ik weg ga
ops:
hoop maar dat mijn moeder hier niet meeleest.
ik vind dat skype gebeuren een goed idee maar ik wil je daar nog wel even een tip over geven. Leg je ouders heeeel goed uit dat je misschien niet altijd kunt bellen. En dat ze zich dan geen zorgen moeten maken. Spreek nooit af met je ouders wanneer je weer belt want als je dat dan om de 1 of andere reden niet waar kunt maken zitten ze enorm in de stress. Echt waar. dat is nog erger voor ze dan afleren om je te dwingen een tijdstip te noemen van een volgend telefoontje. Doe ook altijd alsof het bellen lastiger is dan zij denken. Weinig internet cafe's, drukke internet cafe's, slechte verbinding enzo. Dan maken ze zich minder zorgen als het een tijdje stil is.
nog even over skype...las ook net hier weer iets over skype tegoed Wat is dat???? in het buitenland hoorde ik ook iedereen roepen dat het geld bijna op was maar ik heb echt nog nooit een cent betaald voor skype. iemand enig idee hoe dat zit dan?
verder heb ik geen nieuwe ideeen voor een kadotje omdat de goede dingen al gezegd zijn.

hoop maar dat mijn moeder hier niet meeleest.
ik vind dat skype gebeuren een goed idee maar ik wil je daar nog wel even een tip over geven. Leg je ouders heeeel goed uit dat je misschien niet altijd kunt bellen. En dat ze zich dan geen zorgen moeten maken. Spreek nooit af met je ouders wanneer je weer belt want als je dat dan om de 1 of andere reden niet waar kunt maken zitten ze enorm in de stress. Echt waar. dat is nog erger voor ze dan afleren om je te dwingen een tijdstip te noemen van een volgend telefoontje. Doe ook altijd alsof het bellen lastiger is dan zij denken. Weinig internet cafe's, drukke internet cafe's, slechte verbinding enzo. Dan maken ze zich minder zorgen als het een tijdje stil is.
nog even over skype...las ook net hier weer iets over skype tegoed Wat is dat???? in het buitenland hoorde ik ook iedereen roepen dat het geld bijna op was maar ik heb echt nog nooit een cent betaald voor skype. iemand enig idee hoe dat zit dan?
verder heb ik geen nieuwe ideeen voor een kadotje omdat de goede dingen al gezegd zijn.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Misschien roepen ze wel dat het geld bijna op is omdat ze de gesprekken beu zijn
Of het tegoed van het internet o.i.d. is op?
Of het tegoed van het internet o.i.d. is op?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Dat is een soort beltegoed daarmee kun je naar vaste nummers en mobiele nummers bellen.
Wij hebben dit ook voor onze familie die geen skype hebben of daar iets van begrijpen.
Het is ontzettend goedkoop om met skype dan te bellen.
Skype is alleen gratis van computer naar computer.
gr van Moira
Wij hebben dit ook voor onze familie die geen skype hebben of daar iets van begrijpen.
Het is ontzettend goedkoop om met skype dan te bellen.
Skype is alleen gratis van computer naar computer.
gr van Moira
- bolletjeom
- Reisexpert
aha!! degene die gebelt word heeft dan dus geen skype..nou snap ik hem!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
ik heb er nooit bij stil te gaan mijn ouders wat te geven als ik weg ga, wel als ik onderweg wat leuks zie dan koop ik het voor ze en geef ik dat later cadeau, maar voor vertrek nooit gedaan 

-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Wij nodigen onze ouders en vrienden altijd nog even uit voor een bescheiden afscheidsdrink, maar eigenlijk ... Ik vind afscheid nemen altijd zo onwennig, dat ik liever niet te veel heisa wil ...
Als je echt iets wil geven zou ik voor de foto inclusief aftelkalender gaan.
Succes ermee!
Als je echt iets wil geven zou ik voor de foto inclusief aftelkalender gaan.
Succes ermee!
Bedankt voor de reacties!
Ehhmm ben er nog niet helemaal uit. Voor een mooie ingelijste foto is het al een beetje laat.
Dus.... ik denk dat het gewoon een hele grote bos bloemen wordt ofzo
En misschien iets lekkers te drinken... kunnen ze hun verdriet wegdrinken dat ik zo lang weg ben 
Ehhmm ben er nog niet helemaal uit. Voor een mooie ingelijste foto is het al een beetje laat.
Dus.... ik denk dat het gewoon een hele grote bos bloemen wordt ofzo

- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
zal eerlijk zijn er zelf ook nog nooit bij nagedacht om me ouders iets te geven als ik weg ging.
en zit er nu zelfs al aan te denken om niet eens meer de moeite te nemen om souvenirs voor me familie mee te nemen als ik terug kom van de volgende reis, dit omdat ik op mallorca echt bijna niet iets leuks kon vinden.
en zit er nu zelfs al aan te denken om niet eens meer de moeite te nemen om souvenirs voor me familie mee te nemen als ik terug kom van de volgende reis, dit omdat ik op mallorca echt bijna niet iets leuks kon vinden.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
http://www.rocomo.nl
Ik maak voor mijn ouders altijd een doos met van alles en nog wat erin
met datums waneer ze het mogen openmaken... Het eerste wat ze altijd
doen is alle datums op de kalender zetten haha... Ik doe er echt van alles
in.. Van verjaardagskadoś (ja ben altijd weg op verjaardagen haha)... Tot
een fototje, een flesje wij etc... Allemaal dingen wat een kleine betekenis
heeft en soms ook gewoon een idioot iets voor de lol...
Zo gaat de tijd ook altijd snel voor ze... Alleen dit keer blijf ik zolang weg
dat het wel een verhuisdoos moet worden haha dat doe ik dus maar niet...
Heb nu alleen een doos gemaakt voor de eerste maand en zal daarna
veel kaartjes sturen
met datums waneer ze het mogen openmaken... Het eerste wat ze altijd
doen is alle datums op de kalender zetten haha... Ik doe er echt van alles
in.. Van verjaardagskadoś (ja ben altijd weg op verjaardagen haha)... Tot
een fototje, een flesje wij etc... Allemaal dingen wat een kleine betekenis
heeft en soms ook gewoon een idioot iets voor de lol...
Zo gaat de tijd ook altijd snel voor ze... Alleen dit keer blijf ik zolang weg
dat het wel een verhuisdoos moet worden haha dat doe ik dus maar niet...
Heb nu alleen een doos gemaakt voor de eerste maand en zal daarna
veel kaartjes sturen

Oei, praten jullie me nu een schuldgevoel aan?
Ik heb nooit aan cadeautjes voor vertrek gedaan.
In het sturen van kaartjes ben ik heeeeel slecht.
Ik mail iedereen, behalve mijn ouders.
Souveniers ter plekke kopen doe ik ook al niet.
En die verjaardagen, ach, ik bel altijd, maar die cadeautjes komen pas veeeeeel later.
Maar ik Skype mijn ouders wel regelmatig.
Ik heb nooit aan cadeautjes voor vertrek gedaan.
In het sturen van kaartjes ben ik heeeeel slecht.
Ik mail iedereen, behalve mijn ouders.
Souveniers ter plekke kopen doe ik ook al niet.
En die verjaardagen, ach, ik bel altijd, maar die cadeautjes komen pas veeeeeel later.
Maar ik Skype mijn ouders wel regelmatig.

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie