ik wil een nieuw land ontdekken
ik wil een nieuw land ontdekken
hallo allemaal
ik ben op zoek naar een nieuwe
bestemming(en}.
waar ik 6 a 7 weeken door heen kan backpacken.
ik wil rond januari gaan.
verder zoek ik in een vakantie, een goede mix mooie stranden,cultuur,natuur
dat er veel warm zon weer is en een feestje op zijn tijd houd ik ook van
de landen die afvallen om dat ik er al geweest ben zijn brazilië venuzuela costo rica austalië singasore maleisië thailand indonesië en de filippijnen
ik ben op zoek naar een nieuwe
bestemming(en}.
waar ik 6 a 7 weeken door heen kan backpacken.
ik wil rond januari gaan.
verder zoek ik in een vakantie, een goede mix mooie stranden,cultuur,natuur
dat er veel warm zon weer is en een feestje op zijn tijd houd ik ook van
de landen die afvallen om dat ik er al geweest ben zijn brazilië venuzuela costo rica austalië singasore maleisië thailand indonesië en de filippijnen
Re: ik wil een nieuw land ondekken
Wat dacht je van Myanmar? Dit land gaat nu langzaamaan (wagenwijd) open voor toerisme. Hoewel je er al jaren heen kunt ontwikkelt het toerisme zich nu (helaas) zeer snel maar is nog niet ontdekt door de massa. Helaas mag je er maar 28 dagen achtereen naar binnen. Maar combineer het eventueel met Bangladesh en/of Laos en Cambodja. Dan zie je het verschil tussen hoe het was en is in authentiek Azie. Zeker aangezien je al in Maleisië en Thailand bent geweest. Backpacken is daar goed te doen.
Cambodja heeft ons blij verrast en Myanmar gaan we binnenkort ontdekken. LP heeft pas geleden nog Ngapali uitgeroepen tot één van de meer ongerepte strandbestemmingen ter wereld waar je snel heen moet. Wij gaan eens kijken of dit ook de moeite waard is.
Cambodja heeft ons blij verrast en Myanmar gaan we binnenkort ontdekken. LP heeft pas geleden nog Ngapali uitgeroepen tot één van de meer ongerepte strandbestemmingen ter wereld waar je snel heen moet. Wij gaan eens kijken of dit ook de moeite waard is.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Wellicht eens een keer iets heel anders wat dacht je van een bestemming in het midden-oosten. Je zou bijvoorbeeld Egypte met Jordanië kunnen combineren. Feestjes zijn er zeker al moet je wat meer zoeken, weer is redelijk maar misschien niet warm genoeg voor je.
Als je genoeg budget hebt zou je ook naar Kenia en Tanzania kunnen gaan. Supermooie stranden, beter dan alles wat ik in Azie heb gezien en goede feestjes kan je bijvoorbeeld vinden op Zanzibar.
Maar goed ideeën genoeg 6-7 weken is ook een mooie periode om de maya route te doen, met als je duikt zeker ook honduras. Ook daar kan je alles vinden wat je zoekt. Dat deel van middden-amerika is ook echt niet te vergelijken wat betreft cultuur met costa rica dus ook dit kan een nieuwe ervaring voor je zijn.
Als je genoeg budget hebt zou je ook naar Kenia en Tanzania kunnen gaan. Supermooie stranden, beter dan alles wat ik in Azie heb gezien en goede feestjes kan je bijvoorbeeld vinden op Zanzibar.
Maar goed ideeën genoeg 6-7 weken is ook een mooie periode om de maya route te doen, met als je duikt zeker ook honduras. Ook daar kan je alles vinden wat je zoekt. Dat deel van middden-amerika is ook echt niet te vergelijken wat betreft cultuur met costa rica dus ook dit kan een nieuwe ervaring voor je zijn.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
interesantElrosso schreef:Wat dacht je van Myanmar? Dit land gaat nu langzaamaan (wagenwijd) open voor toerisme. Hoewel je er al jaren heen kunt ontwikkelt het toerisme zich nu (helaas) zeer snel maar is nog niet ontdekt door de massa. Helaas mag je er maar 28 dagen achtereen naar binnen. Maar combineer het eventueel met Bangladesh en/of Laos en Cambodja. Dan zie je het verschil tussen hoe het was en is in authentiek Azie. Zeker aangezien je al in Maleisië en Thailand bent geweest. Backpacken is daar goed te doen.
wat heeft jou enthousiast gemaakt over myanmar
heb je al wat onderzoek gedaan ,bijvoorbeeld.
wat myanmar onderscheid van andere zuid oost azische landen.
en zijn de mensen vriendelijk en open voor toeriste.
Tikva schreef:Wellicht eens een keer iets heel anders wat dacht je van een bestemming in het midden-oosten. Je zou bijvoorbeeld Egypte met Jordanië kunnen combineren. Feestjes zijn er zeker al moet je wat meer zoeken, weer is redelijk maar misschien niet warm genoeg voor je.
zijn egypte , jordanië,kenia ,tanzania en zanzibar wel landen waar je ook kunt backpacken.
want ik dacht dat je die landen vaak georganiseert moest doen
hoe kun ik die feestjes daar vinden dan
de maya route klinkt ook interesant
al zijn de tickets die kant op tegenwoordig erg duur ,niet waar?
markvd schreef:Tikva schreef:Wellicht eens een keer iets heel anders wat dacht je van een bestemming in het midden-oosten. Je zou bijvoorbeeld Egypte met Jordanië kunnen combineren. Feestjes zijn er zeker al moet je wat meer zoeken, weer is redelijk maar misschien niet warm genoeg voor je.
zijn egypte , jordanië,kenia ,tanzania en zanzibar wel landen waar je ook kunt backpacken.
want ik dacht dat je die landen vaak georganiseert moest doen
hoe kun ik die feestjes daar vinden dan
de maya route klinkt ook interesant
maar mexico is op dit moment niet echt veilig om alleen te backpacken denk ik
of word ik alleen maar bang gemaakt door alle negative verhallen en reis adviezen.
wat denk je.
Het enthousiasme werd gewekt door een opmerking dat het Thailand is maar dan zo'n 30 jaar geleden. Aangezien Cambodja ons zeer bevallen was, nu zo'n 10 jaar open voor de massa toerisme, was onze nieuwsgierigheid gewekt. Erg benieuwd naar het nog enigszins authentieke Azie.
Wij houden niet van de drukke toeristische plekken (waar je niet meer makkelijk aan ontsnapt) maar meer van de onbekende plekken en genieten van de rustige ongedwongen omgeving. De toeristische plekken ontwijken wij niet maar wanneer even mogelijk wijken wij er graag vanaf.
Volgens de verhalen zijn de mensen zeer open en geïnteresseerd in je en erg vriendelijk en behulpzaam. Nog weinig opdringerig (hopelijk) door verwende toeristen die met fooien strooien.
Het onderzoek is ondertussen afgerond en de reis begint bijna en hebben er veel zin in. Wij gaan overigens niet backpacken maar ook niet de luxe resorts in, als ze er al zijn. Erg benieuwd hoe het was 3 decennia (volgens zeggen) geleden in Thailand
Wij houden niet van de drukke toeristische plekken (waar je niet meer makkelijk aan ontsnapt) maar meer van de onbekende plekken en genieten van de rustige ongedwongen omgeving. De toeristische plekken ontwijken wij niet maar wanneer even mogelijk wijken wij er graag vanaf.
Volgens de verhalen zijn de mensen zeer open en geïnteresseerd in je en erg vriendelijk en behulpzaam. Nog weinig opdringerig (hopelijk) door verwende toeristen die met fooien strooien.
Het onderzoek is ondertussen afgerond en de reis begint bijna en hebben er veel zin in. Wij gaan overigens niet backpacken maar ook niet de luxe resorts in, als ze er al zijn. Erg benieuwd hoe het was 3 decennia (volgens zeggen) geleden in Thailand

Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Ik heb in al die landen zelf als backpacker gereisd dus dit kan prima. In tanzania en kenia zijn gewoon bars en discotheken maar ook standfeesten waar je bijvoorbeeld door je duikschool of hostel over hoort. In Egypte en Jordanie zijn het vooral in bepaalde plaatsen dat je ook gewoon uit kunt gaan.
Onveilig is naar mijn idee maar relatief begrip. Natuurlijk is het er minder veilig als in azie maar gewoon je gezonde verstand gebruiken kom je al een heel eind. Zeker mexico is vooral drugsgeweld in het noorden, als het goed is heb je daar als reiziger toch niets te zoeken.
Onveilig is naar mijn idee maar relatief begrip. Natuurlijk is het er minder veilig als in azie maar gewoon je gezonde verstand gebruiken kom je al een heel eind. Zeker mexico is vooral drugsgeweld in het noorden, als het goed is heb je daar als reiziger toch niets te zoeken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY