Tips voor Sri Lanka
kosten sri lanka
In mijn zoektoch over informatie over Sri Lanka kom ik uiteenlopende meningen tegen.
Graag zou ik jullie ervaring willen weten over hoe backpackvriendelijk (voor een alleenreizende vrouw) Sri Lanka is
en wat ik per dag ongeveer kwijt ben?
Bedankt!
Graag zou ik jullie ervaring willen weten over hoe backpackvriendelijk (voor een alleenreizende vrouw) Sri Lanka is
en wat ik per dag ongeveer kwijt ben?
Bedankt!
-
Qreply
Ik ben van vandaag terug van Sri Lanka na een reis van drie weken.
Wij hebben als koppel gereisd, goedkoop geslapen, met het openbaar vervoer gereisd en voor de rest niet echt op ons geld gekeken. We kwamen uit op 25 euro per dag.
Het leven is er goedkoop maar de toeristische bezienswaardigheden duur.
Wij hebben als koppel gereisd, goedkoop geslapen, met het openbaar vervoer gereisd en voor de rest niet echt op ons geld gekeken. We kwamen uit op 25 euro per dag.
Het leven is er goedkoop maar de toeristische bezienswaardigheden duur.
Re: kosten sri lanka
Toeristische attracties zijn inderdaad vrij prijzig. Voor de culturele driehoek ben je goedkoper uit wanneer je een pas koopt voor alle 3 de 'attracties' in 1. Bezoek aan Yala national park is ook vrij prijzig, wij betaalden 90 usd voor een hele dag (jeep, chauffeur, gids, entree). Slapen, vervoer en eten is wel weer heel goedkoop. Wij waren ook zo'n 20-25 euro pp per dag kwijt.
-
Die pas bestaat niet meer. Er is ook geen studentenkorting.
Anuradhapura en Polonnaruwa kosten 25 dollar elk. Moet je kiezen, is Polonnaruwa het wel meer waard. Bij Anuradhapura hebben we ons ticket maar 1 keer moeten laten zien dus je kan gemakkelijk poteren.
Sigiriya kost zelfs 30 dollar.
Voor Yala hebben wij 3850 ruppees p p betaald voor 4 uur en onze jeep gedeeld met 4 Fransmannen. Yala was wel een tegenvaller, we hebben NIETS gezien. Geen beer, luipaard of olifant.
Anuradhapura en Polonnaruwa kosten 25 dollar elk. Moet je kiezen, is Polonnaruwa het wel meer waard. Bij Anuradhapura hebben we ons ticket maar 1 keer moeten laten zien dus je kan gemakkelijk poteren.
Sigiriya kost zelfs 30 dollar.
Voor Yala hebben wij 3850 ruppees p p betaald voor 4 uur en onze jeep gedeeld met 4 Fransmannen. Yala was wel een tegenvaller, we hebben NIETS gezien. Geen beer, luipaard of olifant.
... Dambulla veruit het goedkoopst (1300 SLR). Ben nu in Sri Lanka en kom net uit India. In SrI Lanka liggen de prijzen toch behoorlijk wat hoger ook voor de overnachtingen. Beter zoveel mogelijk kamer delen.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga alleen naar Sri Lanka, hoe is het daar qua hostels?
Is het mogelijk om in een dorm te slapen als je alleen reist?
En ontmoet je makkelijk andere backpackers?
Dankjulliewel!
Ik ga alleen naar Sri Lanka, hoe is het daar qua hostels?
Is het mogelijk om in een dorm te slapen als je alleen reist?
En ontmoet je makkelijk andere backpackers?
Dankjulliewel!
Dorms ga je er niet echt vinden. Wel een hoop guesthouses die vaak meer op een family-stay lijken.
Sri Lanka is ook vaker bezocht door toeristen dan backpackers, maar hoe makkelijk je ermee communiceert hang veel van jou af
De overnachtingen zijn ook vaak iets duurder dan in het algemeen in Azie.
Enkele tips :
* Adam's Peak : http://www.adamspeakholidayinn.com/gallery.html
850 SLR voor overnachting met ruim ontbijt en heerlijk dinner incl.
* Haputale : Dias Rest (ofwel White Monkey) . Heerlijk weg op een bergflank 3 km buiten Haputale en een fantastische familie om bij te verblijven. Vraag hem naar de cottage, dan heb een mooi panoramische view. Wij kwamen met eten erbij gerekend op een 900 SLR P.P.
* Mirissa Beach : Mooi strand en niet TE toeristisch. En met Sun Shine Beach Inn zit je ook voor een degelijke prijs in een propere kamer vlak op het strand. 1000 SLR/kamer.
* Kandy : Pink House, kamers stellen niet zo veel voor, maar is proper en een leuke familie om bij te verblijven.
* Als je land in Sri Lanka, verblijf dan in Negombo (en niet in Colombo). Van daaruit vertrekt tevens een rechtsreekse bus naar Kandy (4u)
* In de luchthaven in de toeristische stand, vraag daar naar de TravelLanka : iets van een gratis lokale reisgids. Aan de luchthaven is er ook een gratis shuttle naar het busstation.
Veel plezier
Sri Lanka is ook vaker bezocht door toeristen dan backpackers, maar hoe makkelijk je ermee communiceert hang veel van jou af

De overnachtingen zijn ook vaak iets duurder dan in het algemeen in Azie.
Enkele tips :
* Adam's Peak : http://www.adamspeakholidayinn.com/gallery.html
850 SLR voor overnachting met ruim ontbijt en heerlijk dinner incl.
* Haputale : Dias Rest (ofwel White Monkey) . Heerlijk weg op een bergflank 3 km buiten Haputale en een fantastische familie om bij te verblijven. Vraag hem naar de cottage, dan heb een mooi panoramische view. Wij kwamen met eten erbij gerekend op een 900 SLR P.P.
* Mirissa Beach : Mooi strand en niet TE toeristisch. En met Sun Shine Beach Inn zit je ook voor een degelijke prijs in een propere kamer vlak op het strand. 1000 SLR/kamer.
* Kandy : Pink House, kamers stellen niet zo veel voor, maar is proper en een leuke familie om bij te verblijven.
* Als je land in Sri Lanka, verblijf dan in Negombo (en niet in Colombo). Van daaruit vertrekt tevens een rechtsreekse bus naar Kandy (4u)
* In de luchthaven in de toeristische stand, vraag daar naar de TravelLanka : iets van een gratis lokale reisgids. Aan de luchthaven is er ook een gratis shuttle naar het busstation.
Veel plezier
-
Ik weet niet wat iedereen heeft met Negombo maar wij vonden het er zo verschrikkelijk dat we na 2 uur terug zijn uitgecheckt en vertrokken naar Anuradhapura.
Mijn tophotels in Sri Lanka
- Hostal van Gordon café in Anuradhapura: nieuw sinds juli, 1 kamer en schitterende host, 1200 Rs
- Hostal zonder naam maar het ging "Sigiriya Villa" of in de aard worden: nieuw sinds midden september, wij waren de eerste gasten, 1000 Rs en het eten wordt gemaakt door zijn grootmoeder. Het is vlakbij Sigirya junction dus schitterend gelegen voor vervoer maar toch in het midden van de jungle. Voor mij beste, goedkoopste hotel ooit.
- Sun n' sea in Mirissa, 1800 Rs en op het strand.
Mijn tophotels in Sri Lanka
- Hostal van Gordon café in Anuradhapura: nieuw sinds juli, 1 kamer en schitterende host, 1200 Rs
- Hostal zonder naam maar het ging "Sigiriya Villa" of in de aard worden: nieuw sinds midden september, wij waren de eerste gasten, 1000 Rs en het eten wordt gemaakt door zijn grootmoeder. Het is vlakbij Sigirya junction dus schitterend gelegen voor vervoer maar toch in het midden van de jungle. Voor mij beste, goedkoopste hotel ooit.
- Sun n' sea in Mirissa, 1800 Rs en op het strand.
Zouden jullie misschien de hostels en de recensies in onze hostel database willen toevoegen? Dan kunnen anderen die ook een overnachting zoeken het sneller terug vinden.
-
Vliegtickets Sri Lanka
Hee allemaal,
Ik ben van plan om in december en januari rond te reizen in sri lanka. Ik vroeg me alleen af wat het goedkoopste is om op te vliegen en waar te boeken en bij wie?
Groeten Casper Gyurik
Ik ben van plan om in december en januari rond te reizen in sri lanka. Ik vroeg me alleen af wat het goedkoopste is om op te vliegen en waar te boeken en bij wie?
Groeten Casper Gyurik
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Re: Vliegtickets Sri Lanka
Kijk anders eens op een vergelijkingssite, zoals Skyscanner. Op Skyscanner kan je heel gemakkelijk en héél uitgebreid zoeken. Als datum kan je een specifieke dag aangeven, maar ook bijvoorbeeld een hele maand om te zien wat de goedkoopste tickets zijn.
Vluchten zullen naar de hoofdstad Colombo gaan.
December is al redelijk dichtbij, dus ik zou zeker niet te lang meer wachten. Succes!
Vluchten zullen naar de hoofdstad Colombo gaan.
December is al redelijk dichtbij, dus ik zou zeker niet te lang meer wachten. Succes!
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
Iedereen heel erg beadnkt voor de reacties!!
Sri lanka, deel van India, Nepal
Hi
Ik wil van de zomer samen met een vriendin gaan reizen in een van deze landen voor een maand. We komen er echter niet helemaal uit. We willen het liefst voor een land gaan, zoals sri lanka of nepal. Nu hadden we nepal in ons hoofd om bv eerst twee weken te reizen, dan een trekking te doen en een laatste week inplannen om te chillen ergens.. Nu lees ik alleen dat door de moessoen nepal misschien niet zon goede optie is omdat je bij de trekking niet veel zult zien en ook is er geen kust om bij te komen zegmaar. Nu zit ik verder te kijken voor sri lanka en dit begint mij nu ook wel heel erg aan te spreken, goed te bereizen, goede surfspots en mooie natuur.
Er zijn nu een paar dingen die ik me afvraag, zou je bv voor een weekje van sri lanka richting de indiase kust kunnen?
Zijn deze bestemming goed voor een maand de tijd?
Zijn er andere landen in deze omgeving die voor een maand leuk zijn om te bezoeken voor twee meisjes, allebei al zuidoostazieervringen, in voor trekkingen maar ook relaxen/surfen?
Ik wil van de zomer samen met een vriendin gaan reizen in een van deze landen voor een maand. We komen er echter niet helemaal uit. We willen het liefst voor een land gaan, zoals sri lanka of nepal. Nu hadden we nepal in ons hoofd om bv eerst twee weken te reizen, dan een trekking te doen en een laatste week inplannen om te chillen ergens.. Nu lees ik alleen dat door de moessoen nepal misschien niet zon goede optie is omdat je bij de trekking niet veel zult zien en ook is er geen kust om bij te komen zegmaar. Nu zit ik verder te kijken voor sri lanka en dit begint mij nu ook wel heel erg aan te spreken, goed te bereizen, goede surfspots en mooie natuur.
Er zijn nu een paar dingen die ik me afvraag, zou je bv voor een weekje van sri lanka richting de indiase kust kunnen?
Zijn deze bestemming goed voor een maand de tijd?
Zijn er andere landen in deze omgeving die voor een maand leuk zijn om te bezoeken voor twee meisjes, allebei al zuidoostazieervringen, in voor trekkingen maar ook relaxen/surfen?
Re: Sri lanka, deel van India, Nepal
Je geeft aan Moesson in Nepal? ben je afhankelijk van een bepaalde reisperiode? wel handig ff te melden.
Van Sri Lanka naar India voor een weekje is niet zo makkelijk, je zult het vliegtuig willen nemen er is geen betrouwbare, budget ferry service op dit moment.
Van Sri Lanka naar India voor een weekje is niet zo makkelijk, je zult het vliegtuig willen nemen er is geen betrouwbare, budget ferry service op dit moment.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Re: Sri lanka, deel van India, Nepal
Ja we zijn afhankelijk van de zomervakantie, dus we willen de tweede week van juli gaan