kleding voor hike in nepal maand november

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
nicolle007
Reiziger

kleding voor hike in nepal maand november

Bericht door nicolle007 »

hallo ik vertrek eind oktober alleen voor 5 weken richting nepal. mijn plan is om een hike te doen van 2 weken waarsch in het anapuna gebied. schoenen goeie heb ik in nederland al gekocht. wat is nog meer aan te raden? om aan te schaffen? iemand ervaring?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: kleding voor hike in nepal maand november

Bericht door Tikva »

Donzen slaapzak kan je makkelijk huren in kathmandu net als donzen winterjas. Die laatste zelf trouwens maar 1 keer aangehad en was eigenlijk overbodig, dus beetje zonde maar de slaapzak was wel superfijn. Ook hadden we in kathmandu nog en waterafstotende broek gekocht die ook niet veel aangehad maar op de dagen in de sneeuw wel super fijn. Daar koop je zo'n broek veel goedkoper dan hier en we hebben ze daarna weer door gedaan aan andere reizigers.

Wel meenemen uit nederlands een goede wind en waterdichtje jas, heb je namelijk altijd plezier van. Zo eentje waar je eventueel nog een fleece in kunt ritsen en dus zowel bij koud als warm weer goed is vond ik zelf ideaal, na de pas kom je namelijk in een heel winderig gebied. Goede fleece is ook fijn.

Zelf ben ik verder niet zo van de speciale kleding. Had gewoon leggings en een dikke wollen maillot mee en die als het kouder wordt onder je broek (mijn vriend leende die trouwens ook gewoon).
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Wij waren ook in Nepal in nov/dec en je moet er rekening mee houden dat het overdag waarschijnlijk zonnig is en je prima in een t-shirt en korte broek kunt lopen. Door het lopen krijg je het ook warm. Maar 's avonds zodra de zon weg was, was het echt koud. Hoe hoger je komt op je trekking hoe meer warme kleding je nodig hebt. Zorg dan ook dat je een goede fleece, muts, handschoenen, water/wind dichte jas en bijv. een legging of thermobroek bij je hebt (om in te slapen). Laat ik het zo zeggen als je 's nachts op 4000m uit je slaapzak moet om te plassen (en dat moet je want door de hoogte moet je vaker plassen en ook nog eens meer drinken) dat dat echt geen pretje is. Bij ons zat op het water in de emmer (om de wc door te spoelen) gewoon een laagje ijs! Je kunt overigens alles in Nepal kopen, wel mindere kwaliteit maar prima wanneer je het alleen voor een paar trekkings wilt gebruiken.
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

En ik zie dat je al schoenen hebt gekocht (hopelijk ook ingelopen?), vergeet niet goede wandelsokken te kopen om blaren te voorkomen. In Nepal kun je ook vrij goedkoop van die nordic walking stokken kopen, zou ik je wel aanraden maakt het een stuk prettiger, zeker wanneer je evt sneeuw/ijs hebt onderweg. Wanneer je een slaapzak huurt zorg dan dat je zelf een lakenzak bij je hebt.
Plaats reactie