Hoe vind je goede hostels in steden?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
JanDiep

Hoe vind je goede hostels in steden?

Bericht door JanDiep »

Hallo,
Ik heb een vraagje voor alle backpackers en stedentrippers:
waar baseren jullie je keuze op wanneer je zoekt naar een geschikte slaapplaats in bijvoorbeeld een hostel, en dan met name in de grote steden? Ik vind dat het aanbod altijd heel groot is en weet niet goed of ik moet gaan voor locatie, prijs, privicy enz...
alvast bedankt!
stan
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Belangrijk! hostelkeuze

Bericht door Tikva »

Waarom deze vraag? enquetes voor school etc zijn op dit forum niet toegestaan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik kijk voor Europa veel naar de meningen van anderen. Bijvoorbeeld op sites als hostelworld. Ook lees ik uiteraard de beschrijving van het hostel, ik hoef geen plek waar tot diep in de nacht gefeest wordt. Foto's spelen ook een kleine rol.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door ricardobuma »

Het hangt erg af van de soort reis.

Voor een (korte) stedentrip vind ik vooral de locatie belangrijk. Als ik een paar dagen tijd heb om een stad te ontdekken, wil ik toch wel een centrale ligging hebben. Bij een citytrip hecht ik nog steeds waarde aan de kwaliteit/reviews van het hostel, maar ben ik wel iets minder kritisch als bij een 'gewone' reis, omdat ik er vanuit ga dat ik per dag van ca. 10-21 uur in de stad ben en dus maar weinig uren in het hostel doorbreng.

Verder kijk ik uiteraard naar foto's, beschrijving kamer en faciliteiten, reviews dus, prijs en ik vind Wi-Fi toch ook wel erg belangrijk.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik kijk eerst naar ratings, hoe hoger een cijfer hoe beter, dan naar locatie en dan naar prijs en dan zoek ik hieruit de beste combinatie.. soms kan het ook zijn dat er hostel is aangeraden door andere reizigers dan neig ik er wel naar om dat advies op te volgen!
Noec
Contacteer:

Bericht door Noec »

En ga je alleen en wil je mensen ontmoeten: aanwezigheid van gemeenschappelijke ruimte ("common room"). Zelf boek ik ook graag grotere kamers met meer bedden: makkelijker contacten en je houdt veelal een paar centen in je zak (Keerzijde: grote kamers = ook meer herrie = minder handig als je een lichte slaper bent!)
RutFok
Vakantieganger

Bericht door RutFok »

1. Als eerst selecteer ik op rating en hoeveel ratings ze hebben gehad. Ik ga liever naar een 7 uit 200 dan een 8 uit 3. Reviews vertellen meer over een hostel dan de algemene omschrijving. Daarnaast zijn mensen sneller geneigd om een prettige ervaring te delen dan een negatieve, waardoor ik een hostel met weinig reviews vaak als 'minder' ervaar.
2. Als ik ergens een hostel boek heb ik een bepaalde prijs in gedachte. Hostels met hoge ratings en hoge prijzen sla ik vrijwel altijd over, behalve als het noodgedwongen is (evenement, last minute, hoge bezetting).
3. Reviews snel doorlezen en letten op woorden als 'bedbugs', 'partyhostel' of 'noisy'. Alle drie een reden voor een slechte nacht - iets wat je absoluut niet wilt.
4. Waar is het hostel gelegen? In een buurt waar je in de avond liever niet meer komt? Moet je eerst nog drie bussen pakken of een metro? Het liefst zit ik dicht bij het centrum of dicht bij een attractie in de buurt. Er moet in ieder geval iets te doen zijn en ik wil graag s'avonds gewoon over straat kunnen. Vaak check ik de straat/wijk even na. Dan kom je er snel genoeg achter.
5. Breakfast is fijn als het inclusief is.
6. Foto's zijn leuk. Zeggen niet heel veel, maar geven de algehele sfeer een beetje weer.
7. Vaak check ik de naam van het hostel even op google. Dan krijg je ook nog de recensies van Agoda, Expedia, Hostelworld of Booking te zien. Kan je gelijk kijken of een andere goedkoper is en of de ervaring hetzelfde zijn.
8. Zet de taal voor de grap eens op Engels of Duits. Wilt nog wel eens in prijs verschillen (vooral Agoda).

Ben pak en beet 15minuutjes bezig om een mooi hostel te vinden voor een mooie prijs.
Als ik persoonlijk aanklop bij een hostel vraag ik of ik de kamer mag zijn en check ik even of er bv bedbugs zijn. Even onderhandelen over de prijs (bepaalde landen) en dan is het over het algemeen wel prima. Het moment dat je binnenloopt bij een hostel heb je al bepaald of de locatie goed is.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Groet,
Plaats reactie