Vliegtickets zuid-oost Azië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Roodkapje
Reiziger

Vliegtickets zuid-oost Azië

Bericht door Roodkapje »

Hoi allemaal!

Ik vertrek in maart voor ongeveer 6 maanden richting Azië.
De start zal in Hanoi, Vietnam zijn, en waarschijnlijk zal ik eindigen in Indonesië.

Ik lees ook meerdere dingen over dat het via Londen goedkoop is, of via frankfurt, maar het wordt zo super onoverzichtelijk met al die informatie.
Nu heb ik al eerdere berichten doorgespit, en meerdere vliegmaatschappij sites, maar er komt zo veel, en vaak ook tegenstrijdige informatie naar voren (of van 1-2 jaar geleden), dat ik me af vroeg of iemand tips heeft voor de heen- en terugtickets?

Kan ik bijvoorbeeld beter op 1 stad heen en terug vliegen en de rest met plaatselijk vervoer (vliegen/trein/bus/boot) doen, of is het dan beter om een aparte heen en terugreis te boeken naar en van 2 verschillende locaties?

Sorry als dit al in andere berichten beschreven staat en ik het voor de zoveelste keer onnodig vraag, maar ik was deze vraag nog niet tegen gekomen.
Zou je me anders naar het goede forumonderwerp willen doorverwijzen? :)

Alvast _O_
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Vliegtickets zuid-oost Azië

Bericht door Tikva »

Over het algemeen is het het goedkoopst om vanuit Nederland op Bangkok te vliegen. Binnen azie kan je gebruik maken van goedkope lowcost maatschappijen. Afhankelijk van de periode van het jaar en het type ticket (jij moet een die 6 maanden geldig is) zou het uit kunnen maken om vanaf een andere luchthaven te vliegen (eerder duitsland dan londen) maar meestal zal je eerder een overstap hebben in bijv dubai.

Losse heen en terugreizen zijn eigenlijk altijd duurder behalve met en maatschappij zoals airberlin.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Meestal is Schiphol inderdaad het goedkoopste, soms zijn er echter goede aanbiedingen vanuit Dusseldorf met Emirates.

Gewoon verschillende opties invullen in een boekingssite, en kijken wat voor JOU het beste is. prijzen kunnen van dag tot dat verschillen. Soms zijn er mooie aanbiedingen, maar die gelden bv. nooit voor het hoogseizoen. Tickets die flexibel zijn zijn duurder dan niet-flexibele tickets, en als je langer dan 1 of 3 maanden gaat (afhankelijk van de maatschappij) dan moet je ook meer betalen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Zeker ook prijzen vergelijken vanaf Dusseldorf en Brussel. De midden oosten carriers vanaf die luchthavens hebben regelmatig veel goedkopere tickets dan vanaf Amsterdam.

Bangkok en Singapore en Hong Kong zijn vaak de voordeligere aanvlieghavens. Bij de meeste maatschapijen kan je ook 'multiple city' tickets kopen. Dus heen naar Bangkok en terug vanaf Singapore. Dit is (veel) goedkoper dan 2 enkeltjes. Bij jouw route zal dat bijvoorbeeld met Emirates of Qatar airways kunnen Naar Hanoi en terug vanaf een Indonesische bestemming.

Ga lekker spelen met zoekmachines en je vind vast een mooi ticket
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Roodkapje
Reiziger

Bericht door Roodkapje »

Wauw bedankt!!!
Klinkt misschien stom, maar aan deze tips heb ik al veel =)

Ik ga flink puzzelen.....
ierene

Bericht door ierene »

Hoi,

Ik kijk altijd op skyscanner.nl

Dit is echt zo´n makkelijke site. Je hoeft geen specifieke datum op te geven maar kan maand kiezen. Vaak is er een groot verschil in prijs als je op bijvoorbeeld maandag of op dinsdag vertrekt.
Ook de bestemming naar en van zijn vrij. Je kunt het land intoetsen en dan zoekt hij vanzelf de goedkoopste opties. Ook de goedkope maatschappijen staan er tussen. Alleen air Asia weet ik niet zeker en die is wel aan te raden voor goedkope vluchten in Azie zelf.

Wel even doorklikken om zeker te weten dat de vlucht niet volgeboekt zit.

Succes!

Groetjes Irene
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Skyscanner zoekt ook bij Airasia!
Roodkapje
Reiziger

Bericht door Roodkapje »

Hee, dat is een handige site!

Ik heb mijn heen- en terugtickets al geboekt, maar dit kan nog wel eens tussendoor van pas komen.
Al zoekt hij bij mij niet op airasia?

Anyway, bedankt!
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Als ik een vlucht zoek one way van Kuala Lumpur naar Hanoi op 5 maart, dan komt bij mij als goedkoopste optie Airasia op de proppen voor 50 Euro.

Bij mogelijke indirecte vluchten zie je soms in de zwarte balk aan de linkerkant onderaan een aankruisingsmogelijkheid om samengestelde boekingen te zien. Als je het hokje aankruist zie je dan de prijsvechters die de verschillende delen van de vlucht verzorgen.

Zie b.v. een enkele reis Kota Bharu-Kota Kinabalu op 7 maart. Malaysian Airlines staat boven aan de lijst met een tussenstop in KL voor 95 Euro. Als je het hokje aankruist waar Niet-gegarandeerde aansluitingen 71 Euro achter staat, dan komt er een combinatie van Firefly en Airasia bovenaan te saat met een tussenlanding in Johor Bahru. Het gaat hier dan om 2 verschillende tickets en je eventuele bagage wordt niet doorgelabeld.
Plaats reactie