2 tot 3 weken weg, waarheen?!

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

2 tot 3 weken weg, waarheen?!

Bericht door lisette-van-beek »

Hallo allemaal!

Omdat KLM een supergoede actie heeft (werelddealweken) willen mijn vriend en ik in feb/maart 2 a 3 weken weg.

Probleem is alleen: waarheen!
Mij maakt het echt niet uit, mijn vriend heeft wat meer eisen namelijk:
- Zon!!
- combinatie van relaxen op het strand en dingen zien (ongeveer fiftyfifty)
- Niet veel hoeven regelen/plannen etc (dat kan ik natuurlijk ook op me nemen ;)

Nu ben ik benieuwd naar tips van jullie! ik heb al gekeken naar :

- weekje new york in combinatie met 1 a 2 aruba/curacao (duur qua accomodatie lijkt me? iemand tips?)
- jordanie (misschien te koud in die periode? strand lijkt me daar niet zo bijzonder?)
- Gambia (lees vrij veel negatieve verhalen?)
- cyprus (koud?)
- Suriname (?)
- Mexico (te groot voor 3 weken?)

Er is zoveel keuze! Ik wordt gek ;)
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Erik
Site Admin

Re: 2 tot 3 weken weg, waarheen?!

Bericht door Erik »

Curacao, heeft in allerlei prijsklasses accomodatie, weet niet wat je per nacht uit wilt geven maar hoe hoger dat bedrag hoe mooier de plek waar je zit. De goedkopere opties zitten midden in willemstad (en dus niet direct aan het water bijvoorbeeld). Wat dingen zien is Curacao niet bijzonder groot alleen Willemstad, maar dat kun je gemakkelijk in één dag bekijken, maar er is genoeg te doen op en onder water.

Mexico kan eventueel ook in combinatie met een ander land. Vliegen kan vanaf 650 euro als je vroeg boekt (geen idee wat de prijzen zijn bij KLM).
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Gambia is echt ontzettend leuk! Wat voor negatieve verhalen lees je dan zoal? Ik kan het me bijna niet voorstellen.. De stranden in Gambia zijn niet overal even geschikt om een hele dag te liggen, maar de locals kunnen je precies vertellen waar je moet zijn. Wij zijn hier 15 dagen geweest (2007) en we zouden vandaag nog teruggaan! Via via hebben we in Nederland contact gelegd met een betrouwbare Gambiaanse gids, die ons een paar dagen op sleeptouw heeft genomen (je kunt natuurlijk zelf ook dingen ondernemen, is prima te doen). Wat wij vooral heel fijn vonden, is dat we echt maar of met zijn vijven waren (met nog een stel), of met zijn drietjes (wij en hij). En dat het geld in Gambia blijft, en niet ergens aan de strijkstok van een of andere reisorganisatie blijft hangen. Hij wist ontzettend veel te vertellen, was enthousiast, heeft ons de meest mooie plekjes laten zien, onderhandelt over prijzen en was organisatorisch erg sterk. Hij heeft ons zelfs meegenomen naar zijn familie, in hun compound. Echt fantastisch! Ik las net op de website dat hij inmiddels een vaste baan als gids heeft gekregen :D Zijn tarief is 5 euro per dag per persoon.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

jordanie overdag is prima qua klimaat, 's nacht kan het wat afkoelen, maar daar kan je je tegen kleden.

het strand van aqaba is misschien niet het mooiste strand van de landen die je beschrijft, maar je kan er mooi snorkelen en duiken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Lisette, you've got mail :P
Retse
Wereldreiziger

Bericht door Retse »

Reismeis schreef:Gambia is echt ontzettend leuk! Wat voor negatieve verhalen lees je dan zoal? Ik kan het me bijna niet voorstellen.. De stranden in Gambia zijn niet overal even geschikt om een hele dag te liggen, maar de locals kunnen je precies vertellen waar je moet zijn. Wij zijn hier 15 dagen geweest (2007) en we zouden vandaag nog teruggaan! Via via hebben we in Nederland contact gelegd met een betrouwbare Gambiaanse gids, die ons een paar dagen op sleeptouw heeft genomen (je kunt natuurlijk zelf ook dingen ondernemen, is prima te doen). Wat wij vooral heel fijn vonden, is dat we echt maar of met zijn vijven waren (met nog een stel), of met zijn drietjes (wij en hij). En dat het geld in Gambia blijft, en niet ergens aan de strijkstok van een of andere reisorganisatie blijft hangen. Hij wist ontzettend veel te vertellen, was enthousiast, heeft ons de meest mooie plekjes laten zien, onderhandelt over prijzen en was organisatorisch erg sterk. Hij heeft ons zelfs meegenomen naar zijn familie, in hun compound. Echt fantastisch! Ik las net op de website dat hij inmiddels een vaste baan als gids heeft gekregen :D Zijn tarief is 5 euro per dag per persoon.
Reismeis,
Hoe lag de verhouding strand/tripjes in de 15 dagen dat je in Gambia bent geweest? Bijvoorbeeld om en om een dagje strand en een dagje op stap? Welke tripjes hebben jullie ondernomen (die in de reisinformatie?) en welke raad je aan? Heb je een mailadres/website van de gids? Ik zit nu te denken aan 10 of 11 dagen Gambia, 15 dagen lijkt mij wat lang aangezien ik niet dagen achter elkaar op het strand wil liggen. Hoor graag!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Retse, wij zijn overdag echt heel weinig op het strand geweest. Wij gaan niet op reis om hele dagen op het strand te liggen.... Dat kan op Ameland ook, bij wijze van :) 's Avonds maakten we vaak een strandwandeling (ons hotel lag zo goed als aan het strand lag en de zonsondergangen waren erg mooi) en we hebben misschien drie keer in zee gezwommen? Wij vonden Paradise Beach het mooiste stuk strand. Het is echter niet overal geschikt om te zwemmen ivm sterke stroming, dus houd dit goed in de gaten. Net als in de toeristische straatjes vind je ook op het strand mensen die je wat aan willen smeren, maar dat is op het ene strand ook meer dan op het andere. Wij stonden ze altijd vriendelijk te woord. De Gambianen lachen áltijd en maken graag een praatje met je, ze zijn heel gezellig!

Dit is een groot deel van de uitstapjes die wij destijds hebben gemaakt (muv Dakar) en die staan inderdaad in de reisinformatie:
Kachikally crocodile pool, hier kun je krokodillen aaien
Kachikally museum
Batik fabriek in Serekunda of Bakau.
Banjul - Arch 22 (met zo'n 30 meter het hoogste gebouw van Gambia), National Museum, Albert Market, etc. Alleen al het oversteken van de rivier met de ferry is een groot avontuur...
Bijilo forest park - veel vogels en apen spotten.
James Island (Unesco) - een zeer indrukwekkend eiland waar slaven werden gehouden. Hier liggen de roots van Kunta Kinte. In het dorpje Juffureh vind je een museum over de slaventijd.
Lamin Lodge - een fantastisch restaurant in de mangroves, waar je bij je eten een stok mee krijgt om de apen weg te houden. Vanaf hier kun je ook diverse excursies boeken.
School bezoeken - neem zelf ook schoolspulletjes mee.
Compound bezoeken - het is gebruikelijk om een zak rijst aan te bieden.
Abuko nature reserve - het park waar je bavianen en varanen van dichtbij zult zien.
Tanji - aan het eind van de middag komen de vissers terug aan land. De vrouwen en kinderen wachten op het strand. Een prachtig gezicht!
Dakar - Het is mogelijk om vanuit Gambia een uitstap te maken naar Dakar, Senegal. Kijk even hoe het zit mbt een eventueel visum.
Beach safari met 4WD - kan ook vaak met een local.

Tanji en James Island moet je absoluut zien, hier kun je gerust een hele dag voor uittrekken. Voor de meeste uitstapjes wel, trouwens. Banjul wel twee dagen. Er zijn ook diverse mogelijkheden om trips verder inland te maken, met overnachtingen e.d. Als je geluk hebt, spot je wat nijlpaarden.

Nog een aantal bezienswaardigheden waar wij niet zijn geweest: de stenencirkels bij Wassu en Kerr Batchm (Unesco), Baobab Island (meer dan 100 vogelsoorten), Kiang West National Park, Makasutu Culture Forest.

In Kololi zit het restaurant 'The Green Mamba'. Je zit buiten in een prachtige tuin, het eten is heerlijk. Hier worden regelmatig activiteiten georganiseerd, zo zijn wij destijds twee keer naar een 'outside movie night' geweest. Op oncomfortabele Afrikaanse stoeltjes naar een foute film op een grote scherm kijken.. Fantastisch!!

Ik stuur je even een PB met daarin de website van onze gids.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Bedankt voor de reacties! Ook bedankt voor het privebericht! Ik heb de plannen even op een laag pitje staan, aangezien mn vriend gevraagd is om in het voor- en najaar sportles te geven op een zeilboot en ik waarschijnlijk mee ga. :) dat wordt een lange tijd genieten van de turkse en griekse kust :D
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Hè Lisette, wat óntzettend vervelend nou voor jullie zeg! Lees: Sarcasme :)
T

Bericht door T »

Vliegtarieven van KLM zijn niet bijzonder goedkoop, maar dat terzijde. Schrijf je eens in op HolidayPirates, Travelox e.d. sites. KLM is op dit moment nog 20-35% te duur met hun 'actie'.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

T schreef:Vliegtarieven van KLM zijn niet bijzonder goedkoop, maar dat terzijde. Schrijf je eens in op HolidayPirates, Travelox e.d. sites. KLM is op dit moment nog 20-35% te duur met hun 'actie'.
Beide sites bieden niets extra's wat je zelf ook niet kunt vinden.
pepinjo

Bericht door pepinjo »

ik zou voor maleisie kiezen je hebt het echte gevoel van reizen maar ook hele mooie stranden en er is zon dus alles klopt
Plaats reactie