Korte reis Java

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
MelaniedeJong

Korte reis Java

Bericht door MelaniedeJong »

Goedemiddag,

Volgend jaar oktober gaan wij voor circa 2 weken naar Thailand.
Daarvoor zouden wij graag een korte trip naar Java willen maken om zo een beetje van Indonesië mee te krijgen.
Helaas hebben we niet zo lang de tijd dus wil ik graag de (voor ons) hoogtepunten zien: Borobudur, Prambanan en Bromo.
Ook zouden we graag nog bijvoorbeeld een plantage bezoeken.
We willen eindigen met zeker 2 dagen strand om uit te rusten om de rondreis in Thailand te maken.

Ik heb geen optie kunnen vinden om vanuit Bangkok rechtstreeks naar Yogyakarta te vliegen.
Dat zou dan op Jakarta of Surabaya moeten worden.
Ik denk dat we totaal 1 week - 1,5 week er voor uit kunnen trekken.
Heeft iemand een tip hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Vanuit Jakarta of Surabaya?
En wat zou dan de meest efficiënte reisroute zijn?

Alvast bedankt!
Indo Expert
Vakantieganger

Re: Korte reis Java

Bericht door Indo Expert »

De vluchten van Bangkok naar Surabaya komen laat in de avond aan en er zijn daarna geen vluchten meer naar Yogyakarta dus zou je een overnachting in Surabaya moeten maken.

Je kunt het beste een vlucht van Bangkok naar Jakarta kunnen nemen met Air Asia, deze komt 15.00 aan in Jakarta en daarna kun je een vlucht met bijv Lion Air nemen naar Yogyakarta.

In Yogyakarta kun je 3 of 4 nachten verblijven om de Prambanan & Borobudur te bezoeken en vanuit daar de 2 of 3 daagse tour naar Bromo die eindigt op Bali. zo kunnen jullie nog enkele dagen aan het strand van Bali verblijven om vanuit Bali terug te vliegen naar Bangkok.

Groet,
Ramon
Plaats reactie