Ik deed ook vaak mijn boodschappen in de market hall toen ik in Budapest woonde

Er zijn er trouwens meerdere, de grand marktet hall is vrij toeristich en bijvoorbeeld tussen de st stephens basiliek en het parlement zit een iets kleinere market hall maar veel minder toeristisch!
Ik vond de Gelert hill zelf altijd schitterend als het donker was en je de lichtjes van de stad van een hoogte kon zien! Mooi uitzicht behalve met mist, want tijdens oud en nieuw heb ik helaas niets geen vuurwerk gezien..
Badhuis is zeker aan te raden, Gelert is leuk maar ik vind het badhuis in het grote park het mooiste.
Daarnaast moet je een wandeling over Andrassy Ut maken, een straat met een grote geschiedenis. het opera gebouw ligt hier aan maar ook het house of terror al was toen ik in het house of terror was het wel jammer dat destijds veel informatie in het hongaars was.. daarnaast is qua museum het holocaust museum een aanrader.. één van de besten die ik tot nog toe gezien heb..Aan het einde van Andrassy Ut kom je uit bij het Heldenplein en daarachter ligt het park. Onder Andrassy Ut loopt een oud metrolijntje waarvan de stations uit eind 1800 stamt..
Verder vond ik het altijd heerlijk om door de steegjes in Buda te slenteren en 's avonds als het donker is langs de donau te lopen!
het Szobor park waar de communistische beelden staan is een zware afrader.. het ligt een eindje uit de stad en is saai..
qua eten zijn de hongaren dol op turos rudi, kan je in supermarkt krijgen.. zelf ben ik dol op Kurtos Kalacs dat kan je vaak bij stalletjes kopen dat is deeg met kaneel.. echt zoo lekker