Deet spray, hier of daar kopen?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
NocturneKiwi
Vakantieganger

Deet spray, hier of daar kopen?

Bericht door NocturneKiwi »

Ik heb me helemaal een slag in de rondte gezocht, maar ik kom er niet uit:
Ik ga 3 maanden naar Thailand, Laos en Cambodja. Er wordt 40% deet aangeraden voor Z-OA, dat kan ik hier kopen bij bv de Kruidvat of (duurder) van CarePlus. MAAR, kan ik dat in Z-OA ook gewoon kopen?
Zo niet, hoeveel ml heb ik dan nodig voor 3 maanden?
En, heeft er iemand ervaring met drogistmerk spray vergeleken met Care Plus? Is dat gewoon hetzelfde?

So far heb ik voor Thailand gevonden dat ze er Sketolene en Jaico zouden moeten verkopen maar hoeveel deet hier dan in zit?

Als iemand antwoord(en) heeft, alvast heel erg bedankt!!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Deet spray, hier of daar kopen?

Bericht door Tikva »

Ik zou het gewoon vanuit Nederland mee nemen, we hebben wel eens anti-muggenspul gekocht in thailand maar dat werkte minder goed. Het is nou ook weer niet alsof deet zo ontzettend duur is. Merk maakt niet uit gaat om de hoeveelheid werkzame stof. Voor drie maanden is een flesje genoeg hoor, tenzij je de hele dag wil spuiten. Zelf gebruik ik deet alleen in de schemering of als er ergens veel muggen zijn. Voor 's nachts een klamboe of als die er niet is kan je een mosquito coil (soort wierok spiraal, die overal te koop is) branden naast je bed.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik vind de spray altijd fijner dan dat spul dat je moet smeren. Dus als je de keuze hebt......zou ik die kiezen !
NocturneKiwi
Vakantieganger

Ik ben wel van plan ook overdag te smeren ivm dengue fever. Sowieso ben ik echt een beestjes magneet dus ik heb wel een goed spulletje nodig anders wordt ik waarschijnlijk helemaal lek geprikt :(

Ik had ook ergens gelezen (als ik het terug kan vinden zal ik de link ff posten) dat je gemiddeld 8-10 ml per dag zou gebruiken. Dat zou betekenen dat ik bijna een liter van dat spul nodig heb! Vandaar dat ik me afvraag of ik het uit Nederland moet meenemen, want dat zou wel heel veel zijn dan :O
SanneG
Vakantieganger

Bericht door SanneG »

Ik heb de spray van de Care Plus 40% deet in 100 ml (ipv de reguliere 60 ml), en had op de site van de fabrikant zien staan dat je hier zo'n 3,5 tot 5 weken mee kunt doen. Nu kun je je natuurlijk afvragen of het klopt wat ze zeggen, en het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe vaak je het gebruikt. Ik wil het ook elke dag gaan opsprayen, en het schijnt 8 uur werkzaam te zijn. Ik blijf overigens 13 weken weg, dus we zullen zien of het genoeg is. Anders zal ik toch daar wat moeten kopen, tja als er maar Deet in zit dan zal het wel goed zijn :)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dat van die 8-10 ml stond zeker op een website van een deet producent ? :P Je kunt altijd ook nog bedekkende kleding dragen (s avonds dan) om minder van het spul nodig te hebben. Is er is eventueel ook muggenwerende kleding (heb het zelf getest en het lijkt te werken), dus misschien is dat ook nog een optie, maar het is niet goedkoop.
NocturneKiwi
Vakantieganger

Correctie, de goedkope deet spray die ik heb gezien was van de etos, niet de kruidvat.
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Ik zou het ook hier kopen. Ik word zelf erg veel gestoken en heb in 5 maanden tijd ongeveer 3 flesjes gebruikt. Niet overal zitten evenveel muggen. Als je wat hoger zit (bergen etc) heb je er geen last van dus dat scheelt in gebruik!

Ik heb het overdag nooit gebruikt maar ik sprayde altijd net voor de schemering. Ik droeg sowieso een lange broek en als ik in een gebied zat met erg veel muggen deed ik ook sokken aan en soms een vestje. Op die manier heb ik er niet zo heel veel last van gehad. Ik had trouwens wel 50% mee, die ik in mijn sprayflesje van 40% had gegoten zodat je er niet altijd met je handen aan hoeft te zitten.

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door ricardobuma »

De spray vind ik ook fijner. Verder heb ik tijdens mijn reis van anderhalve maand die 2 flesjes hard nodig gehad. Ze zijn best snel leeg. Wel heb ik ook meerdere keren gebruik gemaakt van deet van de hostels waar ik verbleef of bij een restaurant. Soms komen ze het al brengen bij je voorgerecht, zonder er om gevraagd te hebben ;)

Of deze ook echt minder waren, zou ik eigenlijk niet weten. Vaak wisten ze toch wel nét een klein plekje te vinden wat niet ingesmeerd was. Maar ik kwam dan ook niet echt in malaria-gebieden.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
NocturneKiwi
Vakantieganger

Ingritaaa schreef:Ik zou het ook hier kopen. Ik word zelf erg veel gestoken en heb in 5 maanden tijd ongeveer 3 flesjes gebruikt. Niet overal zitten evenveel muggen. Als je wat hoger zit (bergen etc) heb je er geen last van dus dat scheelt in gebruik!
Zijn dat flesjes van 60/100 ml? Want ik heb ze ook gezien van 500 ml, dan is 3 flesjes opeens een stuk "meer" 8)7
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

De kleine flesjes! Haha, niet 1,5 liter hoor ;).

Ik zou als ik jou was 1 spray meenemen en 2 flesjes van 50%, dan heb je waarschijnlijk ruim voldoende. Zo niet, koop je daar wat bij!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Mocht je in Amerika komen, daar kan je 95% Deet krijgen voor 50% van de prijs hier in NL. Kan je zelf mengen met water en vloeibare Aloe Vera. Beschermd, verzorgd en ruikt lekker!

Ik koop altijd in het buitenland. Scheelt veel geld in verhouding en heb dan altijd weer voor de volgende vakantie.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

In Australie kun je ook redelijk goedkoop Bushman's kopen met hoge hoeveelheden DEET tot 80%...

Het is inderdaad een van de meest effectieve manieren om de malaria/denguemuggen weg te houden. Hou er wel rekening mee dat DEET troep is en alles behalve goed voor je lichaam. Er in onderzoek al aangetoond dat het schade veroorzaakt aan je lever, voortplantingsorganen en je lichaam er (extreem) allergisch op kan reageren. Ze zijn er nog niet over uit of het kanker veroorzaakt, maar sommige mensen zijn ervan overtuigd.

Wanneer je ook zonnebrand gebruikt, smeer dan eerst de zonnebrand en daarna de DEET.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

En in malesie mogen ze geen deet verkopen. Dus mocht je die kant ol gaan dan zeker meenemen.

Zelf doe ik altijd best lang met zo'n flesje. 2 of 3 flesjes lijkt me zat
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
sjan

Qreply

Bericht door sjan »

Een ongelukje gehad met een deetflesje
en de inhoud is over mijn verrekijker gegaan. Nu plak deze verschrikkelijk.
weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Plaats reactie