Individuele rondreis door Maleisië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Zonbog

Individuele rondreis door Maleisië

Bericht door Zonbog »

We willen in 2013 een individuele rondreis door Maleisië maken. We houden van natuur (jungle) en cultuur. We zijn dol op snorkelen. We hebben Borneo al gedaan. Wie heeft er een mooi reisvoorstel?
Jenny
Reisexpert

Re: Maleisië

Bericht door Jenny »

Hoe lang willen jullie gaan? Hebben jullie de landeninformatie op dit forum gelezen wat er te doen is in Maleisie? Hebben jullie de 'suggested intineraries' in de Lonely Planet bekeken? De beschrijving van een groepsreis van Shoestring, Fox of Koning Aap kan ook helpen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Zonbog

Bericht door Zonbog »

Jenny, bedankt voor je reactie.
We zijn net terug van 4 weken Bali en willen ons nu gaan oriënteren op Maleisië omdat Borneo vorig jaar (2011)heel goed bevallen is. Natuurlijk hebben we al veel gelezen over Maleisië en willen zeker de jungle in. Maar we pakken zeker ook een stuk cultuur mee en we zullen absoluut afsluiten met snorkelen. Ik heb het idee dat we dat het beste kunnen doen aan de oostkant.
Ook komend jaar willen we in principe 4 weken vakantie houden, waarbij we minstens de laatste week reserveren voor luieren en vooral snorkelen.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

In 4 weken heb je genoeg tijd om Maleisie te ontdekken. De perhentian Islands zijn fantastisch om te luieren en snorkelen! De onderwaterwereld is super en de stranden zijn paradijsjes!

Een route kan ik je niet geven omdat ik niet weet waar je begint en eindigt, maar enkele interessante plekken zijn Kuala Lumpur, Melakka, Cameron Highlands, Taman Negara (jungle), Georgetown (Penang). Langkawi en Pulau Tioman zijn bekende eilanden maar zelf ben ik daar niet geweest. Ook kun je er voor kiezen om een aantal dagen Naar Singapore te gaan.

Veel plezier!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Plaats reactie