Beginpunt 1e keer backpacken, meteen alleen

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Bjorn123
Reisexpert

Beginpunt 1e keer backpacken, meteen alleen

Bericht door Bjorn123 »

Hallo allemaal,

14 Februari vertrek ik voor 9 weken naar India. Het is voor mij de eerste keer in een niet westers land, de eerste keer backpacken, en meteen ook de eerste keer dat ik helemaal alleen weg ga (Ik ben trouwens 19). Aller eerst moet ik zeggen dat ik dit helemaal geweldig vind en er ontzettend naar uit kijk!

Het enige waar ik een beetje mee zit is dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Ik kom aan in Delhi en vertrek ook weer vanaf Delhi, dit omdat een retourtje mij aardig wat geld zou schelen. Mijn plan is om iig van Delhi tot Goa/Kerala te reizen. Alleen weet ik nietecht in welke volgorde ik dit zal doen. Meteen in Delhi beginnen is natuurlijk wel een sprong in het diepe. De hitte, de mensen, het verkeer, de chaos, ik ben bang dat dit misschien toch iets te overweldigend zou kunnen zijn.

Wat ik ook zou kunnen doen is meteen doorvliegen naar Goa of Kerala (Is de route Kerala - Delhi inc. Varanasi te doen in 9 weken?) en daar wat rustiger kunnen wennen aan de hitte, de mensen, het eten en het land. Aan de andere kant heb ik de rust dan wel meteen weer gehad en zou het ook heerlijk zijn nog even te kunnen ontspannen aan het einde van mijn vakantie :P

Ik zou het dus even echt niet weten, wat is jullie ervaring/advies wat dit betreft?

Alvast bedankt :)
ubiytsa
Reisexpert

Re: Beginpunt 1e keer backpacken, meteen alleen

Bericht door ubiytsa »

Ik denk dat het niet echt uitmaakt waar je begint. Overal is een sprong in het diepe en als je nog nooit buiten Europa bent geweest, zal dit sowieso een cultuurshock voor je zijn. Juist als je in Delhi begint denk ik dat je er het snelst aan kunt wennen. In 9 weken tijd kun je in ieder geval heel wat zien in India. Mijn ouders gaan deze zomer bijvoorbeeld in 4 weken naar Delhi, Varanasi, Goa, het zuidelijkste punt van India, Agra en nog wat steden ten zuiden van Delhi. Als ik hun schema zo bekijk, is het prima te doen. Laat staan dat het moeilijk te doen is in 9 weken.

Zelf ben ik een voorstander van rust thuis hebben, maar ik begrijp heel goed dat je tijdens je vakantie ook wat rustige weken wilt hebben. In dat geval zou ik inderdaad Goa als laatste doen.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

Buiten Europa ben ik wel in Canada geweest, maar ik bedoelde eigenlijk de eerste keer in een niet westers land (Behalve Turkije maar dat is natuurlijk niet te vergelijken :P ). Lijkt me toch wel een beetje een krappe planning voor 4 weken, hoe willen ze gaan rijzen? Ik ben zelf van plan alleen maar per trein te reizen (Behalve dan bij aankomst, of terug naar Delhi bij vertrek). De cultuurshock is eigenlijk ook wel één van de redenen van mijn reis, maar wou even zeker weten of ik het niet te veel onderschat.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Vijf weken bedoelde ik. Reizen met trein en vliegtuig. Iets van 'alles' rondom Delhi (ook Agra, Varanasi, etc.), vliegen naar het Zuiden. Daarna vliegen naar Goa en vliegen naar Delhi.

Als ik kijk naar mijn eigen reizen en ik kijk naar afstanden en bezienswaardigheden dan is dit toch al een best soepele planning. Negen weken zullen écht geen probleem zijn.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nou ik vind het echt heel veel wat je ouders van plan zijn. Openbaar vervoer in India is echt iets waar je van bij moet komen. Maar even terugkomende op de vraag van de Bjorn, ik denk dat 9 weken wel een goede termijn is. Binnenlandse vluchten met lowcost maatschappijen zijn goedkoop in India dus als het je prettig vindt kan je vliegen. Andere optie na delhi eerst naar agra, gelijk de taj mahal een top hoogtepunt maar vooral ook wat kleiner en met guesthouses waar je wat makkelijker in contact komt dan in Delhi. Je kunt daarna door naar Varanasi. Pak ook zeker wat rustigere plekken mee zoals Puskhar en Khajuraho.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie