van lovina naar ijen op java
-
- Reiziger
van lovina naar ijen op java
Het liefst wil ik vanaf lovina naar de pulaki tempel en dan daar een nacht blijven, weet iemand hier een goede betrouwbare plaats voor? Is het dan nog aan te raden om vanaf die plaats naar gilli manuk, java te gaan? Of kan dit beter vanaf lovina? Ik kan geen toerbus vinden die de oversteek op de boot maakt. Zou ik de reis eventueel ook zelf kunnen maken met een local of bemo dit omdat ik slechte verhalen ov er gilli manuk heb gelezen betreft mafia en hele hoge prijzen.
Wat kan ik t beste doen om op een goede backpack vriendelijke manier op java te komen?
Wat kan ik t beste doen om op een goede backpack vriendelijke manier op java te komen?
-
- Vakantieganger
Re: van lovina naar ijen op java
Georganiseerde tour vanuit Bali (Lovina ) naar Ijen - Bromo en eindigen in Surabaya, Malang of Jogja ?
Wij hebben het andersom gedaan. Onze tour begon bij Ijen en ging daarna naar de veerboot naar Bali. Daar werden we gedropt. Het onderhandelen met een bemo ging moeizaam omdat er weinig opties waren en ze wat prijs betreft niet wilde zakken. Uiteindelijk de bus genomen, die er lang overdeed, maar verder prima te doen was. Er is tijdens de busrit wel geprobeerd om meer te vragen voor de rit dan de prijs was. Dit is niet gelukt omdat we door de andere passagiers hierop gewezen zijn. Handig dus om jezelf te laten informeren wat de bus kost.
Je kunt voor een paar euro met de boot de overtocht maken, daarna zal je waarschijnlijk met de bus verder moeten. Misschien weet Jenny waar je de bus kunt vinden en welke opties er zijn.
Je kunt voor een paar euro met de boot de overtocht maken, daarna zal je waarschijnlijk met de bus verder moeten. Misschien weet Jenny waar je de bus kunt vinden en welke opties er zijn.
Gewoon met het openbaar vervoer naar de haven gaan. Of dat nu bus, bemo of ojek is.
Ticket kopen voor de ferry. Klaar !
Ik heb geen idee wat je bedoelt met een "backpack vriendelijke manier".
Ticket kopen voor de ferry. Klaar !
Ik heb geen idee wat je bedoelt met een "backpack vriendelijke manier".
Check even of er accommodatie beschikbaar is in de buurt van Ijen. Dat viel nogal tegen toen ik er was... Alleen prijzen boven de 80 euro.
Het kan dus lonen om een tour te boeken. Bijvoorbeeld bij Perama, een ander bureautje op Bali, of je pakt de ferry naar Java en je regelt daar wat.
Bemo's van Lovina naar Gilimanuk zijn niet echt een probleem (vroeg vertrekken, evt. overstappen).
Het kan dus lonen om een tour te boeken. Bijvoorbeeld bij Perama, een ander bureautje op Bali, of je pakt de ferry naar Java en je regelt daar wat.
Bemo's van Lovina naar Gilimanuk zijn niet echt een probleem (vroeg vertrekken, evt. overstappen).
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reiziger
Bedankt voor de reacties, tot nu toe vragen de bemo's aan mij nog veel te hoge prijzen
Vraag om een 'bemo umun'. Dan deel je hem met anderen. Kijk wat de locals betalen, en geef niet meer dan dat.
Als ik het me goed herinner zijn het de rode busjes. Passeren de grote weg, kwestie van wachten.
Als ik het me goed herinner zijn het de rode busjes. Passeren de grote weg, kwestie van wachten.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reiziger
Bedankt voor de tip, op de weg van tirti ganga naar lovina heb ik gekeken wat andere betaalde het was 2000 voor ruim een half uur. Ik heb nu 2 x in de bemo gezete tien en 15 min en daar 2000 voor gegeven ze wouden me we'll tegen houden en de eerste zei 4000 toen die zag dat t 2000 was maar ik zei dat het ma 15 min was en ben aangelopen
Die bemo mensen (op bali) zijn anders behoorlijk lastig om een prijs mee te onderhandelen (vind ik).