Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Rosa van Gorcum

Re: ticket en visum thailand

Bericht door Rosa van Gorcum »

Kijk eens op Noc airlines.

gr
Travelator
Reisexpert

Re: Visum thailand

Bericht door Travelator »

Hallo allemaal!

Heeft iemand enig idee wat er precies gebeurt nadat men (ik) voor de derde keer een toeristenvisum voor twee maanden heeft aangevraagd (en gekregen)?
Ik heb het Thais consulaat aangeschreven, maar hun antwoorden zijn (as usual) erg vaag...

Ik hoor nu van mensen om me heen dat je na een derde twee maanden-visum een jaar het land niet meer in mag, maar het consulaat zegt iets anders:
*Can I apply for a two-month visa a fourth or fifth time?
: You can but if you enter Thailand many times per year. The immigration might ask you questions.
en:
Do I have to stay out of the country for a certain period of time afterwards? If yes, for how long?
: Yes, but we can not specify how long. When you enter the country again, the immigration might ask you. It depends on each case.
Daar hebben we dus weer lekker veel aan... |:(
Iemand die wel precies weet hoe het zit?

Vast dank!

Groeten,
Siem
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Je kunt gewoon een visum aanvragen. Of je het krijgt hangt van de ambtenaar af, en een visum is nog geen garantie dat je het land inmag, ook daar kan de ambtenaar je weigeren.

Normaal gesproken wordt je geweigerd als er twijfel is of je in Thailand (illegaal) werkt, als die twijfels er niet zijn zou het geen probleem moeten zijn.
Travelator
Reisexpert

Dank je wel, Steven.
Denk je dat ik hun twijfels kan wegnemen als ik op de een of andere manier kan bewijzen (met documenten die de Thaise ambtenaren waarschijnlijk niets zeggen, bv inschrijving KvK of m'n facturen oid) dat ik een eigen bedrijfje heb in Nederland en dus als zelfstandige werkzaam ben voor Nederlandse opdrachtgevers en ook in Nederland belasting betaal?
Of weet je misschien een andere manier om aan te tonen dat ik hier niet (ge)werk(t heb)?
En is dat verhaal over (na drie keer twee maanden) een jaar lang het land niet meer in mogen dus niet waar?

Nogmaals dank.

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Met een toeristenvisum mag je niet werken. Mag je wel werken voor een ander land? Ben je niet beter af als je dat niet meldt?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Travelator schreef:Dank je wel, Steven.
Denk je dat ik hun twijfels kan wegnemen als ik op de een of andere manier kan bewijzen (met documenten die de Thaise ambtenaren waarschijnlijk niets zeggen, bv inschrijving KvK of m'n facturen oid) dat ik een eigen bedrijfje heb in Nederland en dus als zelfstandige werkzaam ben voor Nederlandse opdrachtgevers en ook in Nederland belasting betaal?
Of weet je misschien een andere manier om aan te tonen dat ik hier niet (ge)werk(t heb)?
En is dat verhaal over (na drie keer twee maanden) een jaar lang het land niet meer in mogen dus niet waar?

Nogmaals dank.
Kun je onmogelijk aantonen. Net uiterlijk, nette kleding etc. helpen wel om binnen te mogen.
Het verhaal van maximaal 3x 2 maanden per jaar stamt uit de oude tijd, maar die regeling is een jaar of 5-6 geleden afgeschaft toen de huidige regeling (visumvrij door de lucht 30 dagen, over land 15 dagen) is ingevoerd.
Travelator
Reisexpert

stevenl schreef: Kun je onmogelijk aantonen. Net uiterlijk, nette kleding etc. helpen wel om binnen te mogen.
Het verhaal van maximaal 3x 2 maanden per jaar stamt uit de oude tijd, maar die regeling is een jaar of 5-6 geleden afgeschaft toen de huidige regeling (visumvrij door de lucht 30 dagen, over land 15 dagen) is ingevoerd.
Haha, nette kleding komt niet meer voor in mijn vocabulaire... maar daar bedenk ik tzt wel iets op : )
Bedankt voor je antwoorden in ieder geval.
Ik ga, als ik terugkom gewoon m'n derde twee maanden visum aanvragen en daarna zien we dan wel weer verder...

Nog één vraagje... Geldt deze controle alleen als men (ikke) via de ambassade een twee maanden visum aanvraagt of kom ik dezelfde problemen en twijfels tegen als ik bijvoorbeeld naar Thailand zou vliegen en bij aankomst een VOA voor een maand aanvraag?

Jenny, naar mijn weten mag ik hier (of elders) gewoon voor mijn Nederlandse opdrachtgevers werken.
Dat dit problemen zou kunnen geven is mij niet bekend. Geen idee of het beter is om dit niet te vermelden...??

stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Travelator schreef:
stevenl schreef: Kun je onmogelijk aantonen. Net uiterlijk, nette kleding etc. helpen wel om binnen te mogen.
Haha, nette kleding komt niet meer voor in mijn vocabulaire... maar daar bedenk ik tzt wel iets op : )
Bedankt voor je antwoorden in ieder geval.
Ik ga, als ik terugkom gewoon m'n derde twee maanden visum aanvragen en daarna zien we dan wel weer verder...

Nog één vraagje... Geldt deze controle alleen als men (ikke) via de ambassade een twee maanden visum aanvraagt of kom ik dezelfde problemen en twijfels tegen als ik bijvoorbeeld naar Thailand zou vliegen en bij aankomst een VOA voor een maand aanvraag?

Jenny, naar mijn weten mag ik hier (of elders) gewoon voor mijn Nederlandse opdrachtgevers werken.
Dat dit problemen zou kunnen geven is mij niet bekend. Geen idee of het beter is om dit niet te vermelden...??
VOA is niet van toepassing, alleen visumvrije entree. En ja, dan heb je potentieel hetzelfde probleem.

En nee, je mag officieel in Thailand niet voor je Nederlandse opdrachtgevers werken, om dat te doen is officieel een werkvergunning vereist (en om die te krijgen een non-immigrant visum, liefste B).
Travelator
Reisexpert

stevenl schreef: En nee, je mag officieel in Thailand niet voor je Nederlandse opdrachtgevers werken, om dat te doen is officieel een werkvergunning vereist (en om die te krijgen een non-immigrant visum, liefste B).
Oh...?!
Heb dit destijds nagevraagd bij de belastingdienst in Nederland en ook bij het Thais consulaat (geloof ik) en beide hebben mij verteld dat dit geen probleem was...
Jouw informatie is echt nieuw voor mij...
Hmm, aangezien ik constant onderweg ben en steeds land in land uit ga, durf ik het risico wel te nemen...
Ik zie het wel...
Ik lap momenteel wel meer regels aan m'n laars die ik liever ergens anders aan zou lappen : )

stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Travelator schreef:
stevenl schreef: En nee, je mag officieel in Thailand niet voor je Nederlandse opdrachtgevers werken, om dat te doen is officieel een werkvergunning vereist (en om die te krijgen een non-immigrant visum, liefste B).
Oh...?!
Heb dit destijds nagevraagd bij de belastingdienst in Nederland en ook bij het Thais consulaat (geloof ik) en beide hebben mij verteld dat dit geen probleem was...
Jouw informatie is echt nieuw voor mij...
Hmm, aangezien ik constant onderweg ben en steeds land in land uit ga, durf ik het risico wel te nemen...
Ik zie het wel...
Ik lap momenteel wel meer regels aan m'n laars die ik liever ergens anders aan zou lappen : )
Is geen enkel probleem voor de Nederlandse belastingdienst, het maakt niets uit waar je werkt. Maar voor alle werkzaamheden in Thailand moet je officieel een werkvergunning hebben. In de praktijk is dit voor thuiswerk, internetwerk e.d. geen enkel probleem (behalve als je echt ergens woont en de verkeerde personen tegen de haren instrijkt). Maar als je zoals jij reist en dan tussendoor wat werkt, zou ook ik me over de werkvergunning niet druk maken.
hoek1k

Bericht door hoek1k »

Allemaal super bedankt voor de tips en reacties! Het is mijn eerste reis, dus nog allemaal even onwennig :D! Heel aardig dat jullie de tijd hebben genomen om te reageren.

De rest van de reis: cambodja, vietnam en laos terug naar thailand doen we overland dus dat moet geen probleem worden dan toch?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Geen probleem als je maar wel je visum voor Vietnam van tevoren hebt geregeld, want die kun je niet bij aankomst van het land krijgen.
hoek1k

Bericht door hoek1k »

Ik heb vandaag een visum voor thailand aangevraagd met 2 entries.. Ik kan het volgende week ophalen. Dus als het goed is, is mijn probleem voor thailand opgelost :).

Nee de visa voor vietnam halen we in Cambodja en die voor Cambodja in Bangkok!

Thanks!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Dat begrijp ik maar als je er maar rekening mee hebt gehouden. Je zou hem niet in NL kunnen halen als je niet weet wanneer je gaat inreizen. Visum voor Vietnam werkt namelijk op de datum die je opgeeft als je in gaat reizen. In Sihanouville (Cambodja) is het vrij makkelijk om deze te krijgen.
Corinna4444

Thailand visum..

Bericht door Corinna4444 »

Hallo iedereen.
Waarschijnlijk weer de zoveelste visum vraag..maar het word voor mij niet echt duidelijk wat voor visum ik aan moet vragen.
Ik vlieg 30 oktober naar Thailand toe.
Ik vlieg 2 januari weer naar huis.
Nu kan ik dus een Tourist Visa 2 entries aanvragen.
Hierbij staat voor 2x 60 dagen.
Moet ik na 60 dagen dan wel een keer de grens over?
Het probleem is dat ik niet zeker weet of ik halve wegen de reis nog 2 weken naar Bali wil gaan. Ik heb begrepen dat je visum dan vervalt.
Als ik in Bali ben hoe kan ik dan een visum regelen voor de overige weken dat ik weer naar thialand ga?
Ik wil graag mijn visum aanvraag via de post doen, naar de Ambassade in Amsterdam. Ik probeer ze al meerdere malen te bellen, maar ik krijg telkens het in gesprek piepje.
Vandaar dat ik even mijn vraag stel aan jullie..
Ik hoop dat jullie het antwoord weten!!
Plaats reactie