Is deze backpackreis haalbaar?
-
Is deze backpackreis haalbaar?
Ik heb een mooie backpack reis samengesteld waar ik met mijn vriend en een nichtje en haar vriend alle facetten van thailand gaan ontdekken, maar nu zou ik graag jullie visie willen horen over de omvangsrijke reis.
Dag 1: Amsterdam – Bangkok
Dag 2: Bangkok
Dag 3: Bangkok – Pattaya
Dag 4: Pattaya – Bankok
Dag 5: Chiang Mai
Dag 6: Chiang Mai
Dag 7: Chiang Mai – Kamphaeng Phet
Dag 8 Kamphaeng Phet - Ayutthaya
Dag 9: Ayutthaya - Bangkok
Dag 10: Bangkok - Kanchanaburi
Dag 11: Kanchanaburi – Hua Hin
Dag 12: Hua Hin
Dag 13: Hua Hin – Koh Samui
Dag 14: Koh Samui
Dag 15: Koh Samui – Krabi
Dag 16: Krabi
Dag 17: Krabi – Ko Yao
Dag 18: Ko Yao - Phuket
Dag 19: Phuket
Dag 20: Phuket
Dag 21: Phuket - Amsterdam
Dag 22: Amsterdam
Ik heb goed gekeken naar de reis mogelijkheden van het openbaar vervoer in Thailand.
en ik ga 2 grote excursies doen:
Flight of the gibbon (Chiang Mai)
Island safari tour (Ko Samui)
http://www.islandsafaritour.com/tourpro ... package=48
Heeft iemand ook misschien nog ervaringen mee deze excursies?
Dag 1: Amsterdam – Bangkok
Dag 2: Bangkok
Dag 3: Bangkok – Pattaya
Dag 4: Pattaya – Bankok
Dag 5: Chiang Mai
Dag 6: Chiang Mai
Dag 7: Chiang Mai – Kamphaeng Phet
Dag 8 Kamphaeng Phet - Ayutthaya
Dag 9: Ayutthaya - Bangkok
Dag 10: Bangkok - Kanchanaburi
Dag 11: Kanchanaburi – Hua Hin
Dag 12: Hua Hin
Dag 13: Hua Hin – Koh Samui
Dag 14: Koh Samui
Dag 15: Koh Samui – Krabi
Dag 16: Krabi
Dag 17: Krabi – Ko Yao
Dag 18: Ko Yao - Phuket
Dag 19: Phuket
Dag 20: Phuket
Dag 21: Phuket - Amsterdam
Dag 22: Amsterdam
Ik heb goed gekeken naar de reis mogelijkheden van het openbaar vervoer in Thailand.
en ik ga 2 grote excursies doen:
Flight of the gibbon (Chiang Mai)
Island safari tour (Ko Samui)
http://www.islandsafaritour.com/tourpro ... package=48
Heeft iemand ook misschien nog ervaringen mee deze excursies?
Re: Is deze backpackreis haalbaar?
Er zitten een aantal onlogische dingen in je reis. Waarom zou je in godsnaam voor een nachtje naar pattaya willen? Kanchanaburi snap ik ook niet, wel waarom je daar heen wilt maar niet voor een middag,nachtje. Besteed daar minimaal een volledige dag. Ik zou ook je standbestemmingen anders aanpakken, nu ben je nergens echt lekker en vooral veel aan het reizen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Pattaya overslaan, waarom voor een nachtje? Weinig te beleven ook.
Van Ayutthaya kan je makkelijk met een lokale bus rechtstreeks naar Kanchanaburi toe. Daar kan je makkelijk jezelf 2 dagen vermaken (jungle tocht, watervallen).
Aldaar de nachtbus nemen naar Ko Phangan en vanuit daar door naar Ko Samui lijkt mij logischer.
Van Ayutthaya kan je makkelijk met een lokale bus rechtstreeks naar Kanchanaburi toe. Daar kan je makkelijk jezelf 2 dagen vermaken (jungle tocht, watervallen).
Aldaar de nachtbus nemen naar Ko Phangan en vanuit daar door naar Ko Samui lijkt mij logischer.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
* ten eerste: skip inderdaad pattaya
* ook voor hua hin en phuket zijn (vind ik) veel betere opties te bedenken.
* Ga direct vanuit ayutthaya naar kanchanaburi, je hoeft niet eerst weer terug naar bangkok
* blijf langer in chang mai en kanchanaburi
* volgens mij is kamphaeng phet ook niet heel spectaculair.
* ook voor hua hin en phuket zijn (vind ik) veel betere opties te bedenken.
* Ga direct vanuit ayutthaya naar kanchanaburi, je hoeft niet eerst weer terug naar bangkok
* blijf langer in chang mai en kanchanaburi
* volgens mij is kamphaeng phet ook niet heel spectaculair.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Ik zou inderdaad nog eens goed kijken naar je schema. Je hebt ook veel reisdagen, en om op 1 dag zowel naar je bestemming toe reizen als het bezichtigen van een stad te doen is niet (of nauwelijks) haalbaar.
Je wilt alle facetten van Thailand gaan zien, maar Pattaya wil je volgens mij écht niet zien. En anders heb je Phuket ook nog..
Met dit schema reis je veel en zie je weinig. Beter blijf je wat langer hangen op een kleiner aantal plaatsen, en krijg je van die plekken wel een hele goede indruk.
Je wilt alle facetten van Thailand gaan zien, maar Pattaya wil je volgens mij écht niet zien. En anders heb je Phuket ook nog..
Met dit schema reis je veel en zie je weinig. Beter blijf je wat langer hangen op een kleiner aantal plaatsen, en krijg je van die plekken wel een hele goede indruk.

Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
-
Bedankt voor al jullie reacties!!
De tip om van Ayuthaya naar kachanaburi te reizen is een zeer bruikbare tip en geeft me wat meer ruimte om in kachanaburi rond te kijken.
Waarom ik naar pattaya wil is om het hard rock café te bezoeken en even het stap leven daar te ontdekken, en Bangkok is wat mij betreft daar een beetje te massaal voor.
Ook kies ik voor huahin om het paleis van hoop en liefde te bezoeken en dat daar veel Thaise toeristen komen dus weinig massa toerisme.
Heeft nog iemand de genoemde excursies gedaan??
De tip om van Ayuthaya naar kachanaburi te reizen is een zeer bruikbare tip en geeft me wat meer ruimte om in kachanaburi rond te kijken.
Waarom ik naar pattaya wil is om het hard rock café te bezoeken en even het stap leven daar te ontdekken, en Bangkok is wat mij betreft daar een beetje te massaal voor.
Ook kies ik voor huahin om het paleis van hoop en liefde te bezoeken en dat daar veel Thaise toeristen komen dus weinig massa toerisme.
Heeft nog iemand de genoemde excursies gedaan??