Reisplannen - Het vordert gestaag! Toch wat vraagjes.

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
babetterumt

Reisplannen - Het vordert gestaag! Toch wat vraagjes.

Bericht door babetterumt »

Hoi! Een poosje geleden heb ik hier al eens een berichtje over geplaatst mbt de reis die ik wil gaan maken, en jullie hebben mij toen zó goed geholpen dat ik het gewoon nog een keer probeer! _O_

Oke; even vanaf het begin: In juni ben ik klaar met m'n opleiding en ik wil dan eindelijk eens een grote reis maken, wat al jarenlang een droom van mij is. Eerst wilde ik alleen Thailand, maaaaaarrrr toen bedacht ik me vanochtend dat ik een jaar (!!) vrijneem en dan maar een maandje wegblijf. Best zonde, eigenlijk. Nu heb ik het plan gevat om Thailand - Laos - VIetnam - Cambodja te bezoeken! Een behoorlijke reis, maar ik wil er dan ook 3 maanden de tijd voor nemen. Waarschijnlijk januari-februari-maart.

Hieronder zal ik mijn route plaatsen die ik wil gaan bereizen. Ik ben erg benieuwd naar jullie aanvullingen en tips!

Begin dus in Thailand:
Bangkok
Ayuttaya
Chiang Mai
Pai
Chiang Kong

Laos
Hunag Xai/Mekong
Luang Prabang
Vang Vieng
Vientane *

Vietnam
Hanoi
Halong Bay
Hanoi
Hue
Hoi An
Nha Trang
HCMC

Cambodja
Phnom Penh
Siem Reap **

Thailand
Ko Chang
Bangkok

Verder heb ik nog wat vraagjes:
* Ik heb geen idee of ik vanaf Vientane naar Hanoi kan. Of dat in 1 keer mogelijk is, of dat ik misschien onderweg ergens moet slapen. Ook weet ik niet welke grensovergang ik dan moet. Kan iemand mij daarmee helpen?

** De logica van m'n reis in Cambodja ontbreekt een beetje. Ik weet niet goed wat de hoogtepunten zijn en of die het waard zijn om voor om te reizen. Misschien is bv Phnom Penh - Battambang - Siem Reap wel veel beter, of kan ik beter Siem Reap over slaan (want dat komt wel beter uit qua route.) Iemand?

Verder wil ik nog een trekkingstocht maken. Ik lees daar verschillende verhalen over. Wat kan ik het beste doen: Vanuit Chiang Mai of vanuit Laos? En als dat laatste mooier is; vanuit welke plek dan? Want ik wil wel graag de boottocht over de Mekong doen!

Ik ben benieuwd of jullie vinden dat deze reis te doen is in 3 maanden. Is het budget van 15 euro per dag gemiddeld realistisch of moet ik meer rekenen?

Alvast bedankt voor de antwoorden; En schroom vooral niet om kritiek te geven! Aanraders wil ik ook heel graag horen. Bedankt!! *O*
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Reisplannen - Het vordert gestaag! Toch wat vraagjes.

Bericht door Tikva »

Je reist in je eentje en het is je eerste backpackreis dan is €15 te krap. De meeste ervaren backpackers rekenen voor zuid-oost azie op €20 en die reizen dan ook vaak nog met zijn 2e.

De route die je nu voorsteld kan in 3 maanden. Vanaf vientiane naar Hanoi zou je moeten kijken naar vluchten of andere optie die ik je zou aanraden is van vieng en vientiane te laten zitten. Ga naar Luang Prabang een stukje naar het noorden naar nong kiow en mnueng noi nieu (of zoiets) en daarna doorreizen per bus naar de grens met vietnam. Kom je in een veel interessanter en minder toeristisch stukje laos en je kunt gewoon naar Hanoi.
Siem reap overslaan?? Ankor is juist de nummer 1 echt niet te missen attractie van Cambodja. Zo raar ziet je route er niet uit, als je genoeg tijd over hebt kan je altijd ter plekke besluiten meer te zien van Cambodja of toch nog naar zuid-thailand te gaan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Re: Reisplannen - Het vordert gestaag! Toch wat vraagjes.

Bericht door lisette-van-beek »

Ik ben het met tivka eens!

In laos zou ik er voor kiezen om luang prabang - nong kiaw - muang ngoi neua te bezoeken. Je hebt niet heel veel tijd dus vientiane zou ik zeker overslaan. Vang vieng vond ik dan weer wel erg leuk (ook erg mooie natuur. Dus je kan ook:

Chiang mai - luang prabang (grensovergang met boot of bus)
vang vieng
nong kiaw (via luang prabang)
muang ngoi
grensovergang naar Vietnam (van muang khua (LAOS) naar Dien Bien Phu (Vietnam)

Vanuit Dien Bien Phu kun je de bus pakken naar Sapa (als je tijd hebt zeker hier heen gaan!! ) of hanoi

Via de mekongdelta kan je vanuit HCMC naar Phnom phen. Ga rechtstreeks naar Siem Reap of bezoek eerst ook sihanoukville/kampot/kep. Vanuit siem reap kan je terug naar Bangkok maar ook naar battambang (vanuit daar kan je ook naar bangkok) Of je vanuit die plekken ook direct naar ko chang is weet ik niet zeker, maar volgens mij kan dat wel.

ps: ook kanchanaburi in thailand is erg leuk om te bezoeken.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Plaats reactie