Meest gestelde Thailand visum vragen
-
Re: 3 maanden thailand visafree entree + 2 maanden visum??
excuus stevenl, ik had over je quote heen gelezen. maar nu is mijn vraag beantwoord, ik kan dus daar geen visum aanvragen, dus zal gewoon hier het visum aanvragen.
Bedankt allemaal!
grtz joris
Bedankt allemaal!
grtz joris
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: 3 maanden thailand visafree entree + 2 maanden visum??
Geen probleem.jorisweerts schreef:excuus stevenl, ik had over je quote heen gelezen. maar nu is mijn vraag beantwoord, ik kan dus daar geen visum aanvragen, dus zal gewoon hier het visum aanvragen.
Bedankt allemaal!
grtz joris
Hoeveel visumvrije entree zijn mogelijk? (Thailand + Maleisi
Hallo!
Ik heb een vraag omtrent visums in Thailand en Maleisie. Ik ga in november op reis en in december verblijf ik twee weken op Maleisie. Ik heb begrepen dat ik dan een gratis visum krijg. Nu wil ik in die twee weken ook graag naar Koh Lipe, Thailand. Om te duiken. Daarna kom ik dus weer voor de tweede keer in Maleisie voor mijn vlucht vanaf Kuala Lumpur naar Hanoi. Krijg ik die tweede keer dan ook weer een gratis visum? Of kan dit maar 1 keer? Zelfde vraag eigenlijk voor Thailand; hoe vaak kan je de visumvrije entree van 15/30 dagen ontvangen? Zit daar een maximum aan?
Alvast bedankt!
Ik heb een vraag omtrent visums in Thailand en Maleisie. Ik ga in november op reis en in december verblijf ik twee weken op Maleisie. Ik heb begrepen dat ik dan een gratis visum krijg. Nu wil ik in die twee weken ook graag naar Koh Lipe, Thailand. Om te duiken. Daarna kom ik dus weer voor de tweede keer in Maleisie voor mijn vlucht vanaf Kuala Lumpur naar Hanoi. Krijg ik die tweede keer dan ook weer een gratis visum? Of kan dit maar 1 keer? Zelfde vraag eigenlijk voor Thailand; hoe vaak kan je de visumvrije entree van 15/30 dagen ontvangen? Zit daar een maximum aan?
Alvast bedankt!
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Hoeveel visumvrije entree zijn mogelijk? (Thailand + Mal
Thaiuland: in principe onbeperkt. Maar als je het te veel doet kan immigratie je wel gaan verdenken van illegaal werken en je de toegang ontzeggen. Maar daar hoef je de eerste 3 keer of zo zeker niet bang voor te zijn.
Maleisie: geen idee.
Maleisie: geen idee.
-
Je kan beide landen in met een gratig visum zovaak je wilt. Als je heel vaak de grens over gaat willen ze wel eens moeilijk gaan doen maar dan moet je het echt 10x achter elkaar doen of zo.
Denk er wel aan dat je voor Thailand maar 15 dagen krijgt aan de grens. 30 dagen is alleen als je vliegt. Maleisie is 3 maanden.
Veel plezier.
Denk er wel aan dat je voor Thailand maar 15 dagen krijgt aan de grens. 30 dagen is alleen als je vliegt. Maleisie is 3 maanden.
Veel plezier.
Bedankt voor jullie reacties! Dan kan ik reisplan uitvoeren zoals gehoopt!
Visum thailand
ik ga ieder jaar 4a5 maanden naar thailand
en ben gepensioneerd ,na 3 maanden moet ik t land uit (cambodja) om vervolgen weer voor 3 maanden het land in te mogen.
mijn vraag is : aan welke eisen moet ik voldoen om niet meer naar cambodja te hoeven en mijn 3 mnd stempel bij de immigration in jomtien kan halen ?
m.vr.groet
c.hobbelen
en ben gepensioneerd ,na 3 maanden moet ik t land uit (cambodja) om vervolgen weer voor 3 maanden het land in te mogen.
mijn vraag is : aan welke eisen moet ik voldoen om niet meer naar cambodja te hoeven en mijn 3 mnd stempel bij de immigration in jomtien kan halen ?
m.vr.groet
c.hobbelen
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Visum thailand
Om et land uitgaan te vermijden heb je een non-immigrant visum nodig, kan ik jouw geval op basis van retirement. Daar zijn enkele eisen voor, de belangrijkste: 800.000 Baht op een Thaise bankrekening of een maandelijks inkomen (op Thaise bankrekening) van 65,000 Baht, of een combinatie hiervan. Het eerste jaar moet je dan iedere 3 maanden het land verlaten, na het eerste jaar kun je een verlenging (extensie) krijgen en hoef je het land niet meer te verlaten. De eisen voor deze extensie zijn zoals aangegeven.123456 schreef:ik ga ieder jaar 4a5 maanden naar thailand
m.vr.groet
c.hobbelen
Qreply
Ik heb al heel wat gereisd, ook in Azie!Thailand 2x Indonesie 3x laos en vietnam 1x India ook 2x! Het minste vond ik Vietnam,misschien ook omdat ik er veel van verwacht had!!!Vond het verkeer een ramp ik zat er wel in de Tet periode)De route die je al snel geneigd bent af te leggen was niet spectalucair! Ik zou dan de binnen wegen nemen,niet al te makkelijk!Maar dan met de moter of bus Wij deden dat met de fiets.,maar hoge bergen!Dat is nog wat traditioneler maar ook al behoorlijk in ontwikkeling.Als ik het over mocht doen zou ik echt via het binnenland gaan,via de grote steden is druk en niet zo intersessant,althans niet als in andere landen!!!Maar 1x is genoeg denk ik,ik miste de geuren en kleuren zoals in indonesie!Wel super aardigen behulpvaardige bevolking,hard werkend aan hun toekomst na die rotoorlog!!!
-
- Vakantieganger
Re: vietnam of thailand
Jammer dat je Vietnam zo ervaren hebt. Ik ben inmiddels meer dan 4 x in Vietnam geweest. Ik heb gereisd van Noord (Chinese grens) tot het diepe zuiden en van West naar Oost, vaak door het binnenland. Ik blijf het een fantastisch land vinden met vriendelijke mensen. Ik ben gegaan daar waaar niet de grote groepen van toeristen komen.Ik hoop er nog meer te komen. Wens je veel reisplezier toe.
FRED
FRED
ticket en visum thailand
Hallo iedereen,
Ik heb een vraag.. op 14 december vlieg ik van Bali naar Phuket. Ik wil tot 11 januari in Thailand blijven, daarna naar Cambodja gaan. Ik heb echter nog geen Visum voor Thailand en wil dit ook on arrival doen, echter moet ik nog een ticket uit het land boeken. Het liefst zou ik een busticket of treinticket van Bangkok naar Cambodja boeken om aan te tonen dat ik op 11 januari Thailand zal verlaten.. maar mijn vraag is dus waar kan ik dergerlijke tickets boeken? Of hebben jullie andere tips? Airasia was zeer prijzig allemaal, vind het toch zonde om 60 euro uit te geven aan iets wat ik niet ga gebruiken..
Thanks!
Ik heb een vraag.. op 14 december vlieg ik van Bali naar Phuket. Ik wil tot 11 januari in Thailand blijven, daarna naar Cambodja gaan. Ik heb echter nog geen Visum voor Thailand en wil dit ook on arrival doen, echter moet ik nog een ticket uit het land boeken. Het liefst zou ik een busticket of treinticket van Bangkok naar Cambodja boeken om aan te tonen dat ik op 11 januari Thailand zal verlaten.. maar mijn vraag is dus waar kan ik dergerlijke tickets boeken? Of hebben jullie andere tips? Airasia was zeer prijzig allemaal, vind het toch zonde om 60 euro uit te geven aan iets wat ik niet ga gebruiken..
Thanks!
Re: LEES EERST!: FAQ over visa en tickets Zuid-Oost Azië
Bustickets zijn online niet te koop. Bovendien heb je officieel een vliegticket nodig.
Je zult óf voor aankomst een visum moeten aanschaffen, óf een vliegticket moeten kopen. Daar wordt in Denpasar redelijk streng op gecontroleerd.
Je zult óf voor aankomst een visum moeten aanschaffen, óf een vliegticket moeten kopen. Daar wordt in Denpasar redelijk streng op gecontroleerd.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Re: ticket en visum thailand
Ik heb je even een eigen onderwerp gegeven. Zoals je ook al hebt begrepen moet je van te voren een visum regelen voor thailand of een bewijs het land uit hebben. bustickets zijn niet online te koop. Je kunt kijken naar een duurder ticket dat je gratis kunt annuleren.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
'bewijs het land uit' moet een vliegticket zijn.Tikva schreef:Ik heb je even een eigen onderwerp gegeven. Zoals je ook al hebt begrepen moet je van te voren een visum regelen voor thailand of een bewijs het land uit hebben. bustickets zijn niet online te koop. Je kunt kijken naar een duurder ticket dat je gratis kunt annuleren.
Voor een proforma-ticket vanuit Thailand, ben je niet beperkt tot één datum of één land. Als je op 14 december Thailand binnenkomt krijg je een visumvrije entree en dan kun je vanaf die datum 30 dagen blijven. Je ticket het land uit moet dus binnen de 30 dagen zijn.
Ik heb gekeken op skyscanner, want daar heb je de optie om te zoeken op een hele maand - in dit geval december of januari. Voor de heenreis kun je "Thailand" opgeven en voor de terugreis "Overal". Dan komen een aantal van de goedkoopste tickets eruit gerold. Op die dagen dat er geen prijs aangegeven staat, kun je die zelf onderzoeken en natuurlijk zie je pas als je in Real Time doorlinkt, of die goedkoopste optie nog steeds verkrijgbaar is...
Wat ik zo gauw even gevonden had, was een enkeltje met Airasia van Hat Yai naar Kuala Lumpur op 6 januari voor 26 euro. Misschien is dat een idee?
Je zou ook kunnen overwegen om een ticket te kopen dat je wel gebruikt. Rond 11 januari vlieg je met Airasia vanaf 64 euro naar Pnom Penh
Ik heb gekeken op skyscanner, want daar heb je de optie om te zoeken op een hele maand - in dit geval december of januari. Voor de heenreis kun je "Thailand" opgeven en voor de terugreis "Overal". Dan komen een aantal van de goedkoopste tickets eruit gerold. Op die dagen dat er geen prijs aangegeven staat, kun je die zelf onderzoeken en natuurlijk zie je pas als je in Real Time doorlinkt, of die goedkoopste optie nog steeds verkrijgbaar is...
Wat ik zo gauw even gevonden had, was een enkeltje met Airasia van Hat Yai naar Kuala Lumpur op 6 januari voor 26 euro. Misschien is dat een idee?
Je zou ook kunnen overwegen om een ticket te kopen dat je wel gebruikt. Rond 11 januari vlieg je met Airasia vanaf 64 euro naar Pnom Penh