40 dagen reizen, waarheen?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
SemDreijer

40 dagen reizen, waarheen?

Bericht door SemDreijer »

Hey medereizigers!
Volgend jaar was ik eigenlijk van plan om met een vriend een maand naar China te gaan, maar door financiële omstandigheden kan hij niet mee op reis. Ik wil wel nog steeds op reis, want in mijn eentje zal er toch ook genoeg te beleven zijn? :)
Ik vind het echter lastig om een interessante bestemming te vinden voor mijn budget en de tijd die ik heb.
Hebben jullie misschien ideeën voor bestemmingen voor mij?
Dit zijn enkele dingen die op mij van toepassing zijn:
budget: 2500 euro
reistijd: 40-42 dagen (29 juni t/m 9 augustus 2013)
landen in Azië, Midden en Zuid-Amerika, Oceanië.
Landen waar ik niet heen wil gaan (deze wil ik met vrienden zien): heel Noord-Amerika, heel Afrika, China, Indonesië, Bhutan, Australië, Nieuw Zeeland.
Ik ben avontuurlijk en sportief ingesteld, maar hou ook van cultuur, spiritualiteit, natuur(flora&fauna) culinaire bijzonderheden en af en toe ook eventjes niks doen ;)
Ik stel geen hoge eisen aan vervoer of accommodatie. Met gids of zonder gids, activiteiten met groepen of zonder groepen.

Hopelijk is dit genoeg informatie!
The traveler sees what he sees. The tourist sees what he has come to see. - G.K. Chesterton
Jenny
Reisexpert

Re: 40 dagen reizen, waarheen?

Bericht door Jenny »

Misschien een idee om naar Thailand te gaan? Je kan je daar makkelijk 40 dagen vermaken, maar je kan ook een uitstapje maken naar de beroemde tempels van Angkor Wat.

Je wilt midden in het hoogseizoen reizen, en vliegen naar Thailand is tenminste enigszins betaalbaar (als je vroeg boekt). Bovendien zullen in Thailand geen dingen gesloten zijn i.v.m. de Ramadan, wat in andere landen (bv. Maleisie, Indonesie) wel het geval zal zijn.

Nepal is ook een mooie bestemming.

In deze beide landen is het overigens regenseizoen in onze zomer. Aangezien het zeker niet de hele dag regent, zou ik me daar niet door laten weerhouden.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

40 dagen Vietnam en Cambodja zou ook heel goed kunnen...
SemDreijer

Bericht door SemDreijer »

Hmm, Thailand klinkt en ziet er wel goed uit.
Zo te zien kan ik daar met mijn budget ook nog genoeg doen.
Ik ga daar eens het een en ander over opzoeken.
Bedankt!
The traveler sees what he sees. The tourist sees what he has come to see. - G.K. Chesterton
Plaats reactie