Backpack advies

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
MvdBrug

Backpack advies

Bericht door MvdBrug »

Lieve, ervaren backpackers,

Over een maand ga ik voor 3 maanden richting Zuid-Oost Azië... Graag zou ik willen weten welke van onderstaande twee backpacks jullie mij adviseren. Ik heb de keuze uit deze twee wegens helaas een beperkt budget. Het merk Nomad spreekt mij meer aan, terwijl de backpack van Gelert meerdere (opberg)vakken heeft.

Wat is de beste oplossing van de twee? Hierbij de links:

http://www.deoutdoorwinkel.nl/backpack- ... Path=1_176
http://www.deoutdoorwinkel.nl/backpack- ... Path=1_141

Graag hoor ik van iemand!

Groet!
Jenny
Reisexpert

Re: Backpack advies

Bericht door Jenny »

Ik zou de rugzak passen en daar je keus op baseren. Een rugzak moet lekker zitten!

Bovendien vind ik beide rugzakken veel te groot. Ik heb een 55L tas en heb daar ook verschillende lange trips (3-12 maanden) mee gemaakt. Als je niet gaat kamperen is dat groot genoeg. Zelfs als je een slaapzak en een matje mee moet nemen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Niet iedereen kan meteen met 55l overweg. Daarom zou ik persoonlijk voor een ietsjes grotere gaan. Die je ook veel kleiner kunt maken. Zo heb je de ruimte om gekochte spulletjes mee te nemen maar wanneer je die niet hebt je tas te verkleinen.

Dit heb ik zelf ook en vind dat best handig. Voor dames is 65l ook een beetje de max als ik me niet vergis.
MvdBrug

Bericht door MvdBrug »

Dank voor jullie reacties.

Ik zelf dacht ook aan +/- 65 liter rugzak, daar het de eerste keer is dat ik een reis ga maken en dat vooral als leermoment zie voor een volgende keer. 55 liter lijkt me dan net iets te overmoedig, omdat ik nog niet over de echte backpackervaring beschik. Maar wie weet moet ik je over een aantal maanden gelijk geven Jenny! :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als ik een grotere tas zou hebben dan zou ik misschien wel meer meenemen. Ik heb geen grotere tas, en eigenlijk zijn er geen dingen die ik onderwerg ooit heb gemist. Vandaar mijn advies :)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

MvdBrug schreef:Dank voor jullie reacties.

Ik zelf dacht ook aan +/- 65 liter rugzak, daar het de eerste keer is dat ik een reis ga maken en dat vooral als leermoment zie voor een volgende keer. 55 liter lijkt me dan net iets te overmoedig, omdat ik nog niet over de echte backpackervaring beschik. Maar wie weet moet ik je over een aantal maanden gelijk geven Jenny! :)
Hallo!

Om ook meteen antwoord te geven op de vraag in je PB..... : )
Ik ben voor onbepaalde (lange) tijd onderweg (mogelijk jaren).
Om die reden heb ik (tegen alle adviezen in) 8 maanden geleden een enorme rugzak gekocht, namelijk een Lowe Alpine Anapurna 65-80 liter.
Daar heb ik nu enorm veel spijt van, want het ding is echt veeeeeeeel te groot : )
Sterker nog, over 2 weken ga ik wat vrienden ontmoeten uit Nederland en ik hoop voor die tijd een andere te vinden, zodat ik die Lowe Alpine aan ze kan meegeven om eventueel weer door te verkopen.
Indien je geïnteresseerd bent, kun je hem (mits ik een andere vind) eventueel overnemen.
Ik zou echter iedereen aanraden een kleiner maatje te nemen, zeker als je gaat reizen in zuid oost Azië, want warme kleding heb je hier bijna niet nodig en zéker als je maar 3 maanden onderweg bent, want dan heb je sowieso niet zo heel veel nodig.
Ik had aanvankelijk een spijkerbroek bij me, maar aangezien ik die na 5 maanden nog steeds niet gedragen had, heb ik hem maar weggedaan. Nu, na 8 maanden, heb ik hem nog geen seconde gemist : )
Overigens is de inhoud van mijn backpack al na een week of twee met de helft verminderd...
Ik had dus al vrij snel in de smiezen dat ik met de maat een fout had begaan...
Succes met je zoektocht en vooral veel plezier op reis!!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie