Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Ben nu een week in Sydney en het is hier prachtig! Voor mij is het nu tijd om door te reizen, maar de vraag is waar naartoe. Heb nog een kleine 3 weken te gaan, 27 september reis ik vanaf Melbourne naar Zuidoost-Azie. Wat is een goede route nu? Heb gedacht aan Tasmanie en Nieuw Zeeland, maar aangezien het weer daar nog niet fantastisch is misschien niet zo'n goed plan. Ook gedacht aan Sydney-Melbourne, maar dat stuk schijnt niet bijzonder te zijn. Nu werd mij geadviseerd om naar Melbourne te vliegen, en dan via Great Ocean Road naar Adelaide te gaan. Vanaf daar dan naar Alice Springs en dan terug naar Melbourne. Is dat een mooie route en te doen in een kleine drie weken? Wat zijn andere leuke alternatieven vanaf Sydney, als ik 27 september weer vanaf Melbourne vertrek?
Ik zou graag wat van de outback willen zien, dat lijkt me erg gaaf. Ik weet dat 80% van Australie outback is, maar ik vraag me af welk stuk mooi is om te bereizen (vanaf Sydney bijv, of Melbourne). Verder is Sydney een prachtige stad, en wil ik ook nog wel wat van Melbourne zien, maar ik wil niet alleen steden zien. Wat meer natuur zou mij erg leuk lijken.
Las ook het een en ander over relocation, dat lijkt me ook wel wat. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?
Heb ontzettend veel op het forum gelezen de afgelopen dagen, maar ben er nog niet uit. Kunnen jullie mij verder helpen?
Great Ocean Road is inderdaad een aanrader. Maar daar heb je geen drie weken voor nodig. Misschien dat je als je die richting in rijdt kunt kijken hoe veel je kunt zien. Er is daar namelijk genoeg.
Naar melbourne reizen en dan Great Ocean Road zou ik zeker doen, kijk ook of je een tourtje incl Grampians kunt doen.. door vliegen naar Alice Springs en dan Uluru bezoeken is goede optie.. eigenlijk ben je maar rond de 5 dagen daarvoor nodig, aankomen Alice Springs, volgende dag 3 daags tourtje en dan nog een dagje bijkomen of die 5e dag al terug vlliegen naar Melbourne..
Vanuit Melbourne is een tripje naar Philip Island om de little pinguins te zien ook erg gaaf..
Ik weet niet waar je nu inmiddels uithangt dus info kan te laat zijn
Het weer is hier best goed ik woon zelf in Auckland. Het is het begin van de lente en de temp is ongeveer tussen de 18 en 20 graden. Het regent wel af en toe maar zoals nu schijnt hier de zon al de hele ochtend.
Ik weet niet wat je kwa temp zoekt natuurlijk.
Op moment zit ik in Swansea, Tasmanie. Het is hier prachtig! Samen met een andere reiziger heb ik een camper gehuurd en reizen we over het eiland. Aanstaande zaterdag terug naar Melbourne en dan ben ik daar tot en met donderdag. Bedankt voor jullie reacties!
Een van de posters op ATG, Nienke Krook, werkt in een hostel in Sydney, misschien kun je haar eens een PB sturen.
Anders kan het misschien ook wel via haar website (zie haar profiel)
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream... http://siem.aroundtheglobe.nl
Ik vond Eva's backpackers echt een van de mooiste/fijnste hostels van waar ik in heb gezeten in Australie. k heb hier gezeten toen ik in Sydney zat voor 6 dagen. Echt een aanrader. Mooie kamers, best ruim, ik deelde het met 5 andere meiden en we hadden een eigen badkamer. Ook dicht bij metro station.
Ik ga eind februari naar Australie en leg, behalve de eerste week, helemaal niets vast. Nou wil ik voor de eerste week dus wel een leuk hostel boeken, maar ik lees zoveel tegenstrijdige reviews..
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, zowel goede als slechte. Bedankt
Leg anders de eerste twee nachten vast bij het beste hostel dat je op internet kunt vinden en bekijk daarna zelf in de stad welk hostel je aanstaat. Eventueel met een reisgids in de hand. Ook kun je meestal wel zeggen dat hoe duurder het hostel hoe beter de voorzieningen (uitzonderingen daargelaten).
In Sydney kan ik je een aantal hostels aanraden. Als je een groot hostel zoekt dat wat duurder is dan de standaard hostels, maar veel moderne voorzieningen heeft, heb je de keuze uit:
- Wake Up (central, partyhostel)
- Bounce (central, splinternieuw vorig jaar, flashpackers! ze noemen zichzelf ook backpacker hotel)
- YHA (central en in de harbour, gemiddeld genomen rustiger dan andere hostels)
- Base (cbd, echt een flashpackers hostel)
- Nomads westend (central)
In de wijk Kings Cross liggen ontzettend veel hostels. Vaak goedkoper en kleinschaliger, maar er zitten prima hostels tussen hoor! Ik kan je Funkhouse aanraden (daar werk ik haha), Eva's Backpackers en Jolly Swagman. De wijk heeft soms een wat negatieve klank, omdat het de uitgaans/rosse buurt is, maar als je daar van houdt en een kleurrijke buurt wilt zien van de stad, het is er veilig en erg gezellig.
Ik kan je aanraden de eerste nachten 2/3 te boeken, omdat je zeker gaar aan zult komen en het dan fijn is even bij te komen van alle indrukken. Houdt er ook rekening mee dat Sydney in de weekenden best snel vol zit (geld zeker in uitgaansgebied Kings Cross), dus ik de zomer zou ik zeker even boeken.
Oh, en vermijd de volgende hostels - Maze (central) en Brado's en D'lux in Kings Cross... brrrrrr
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Bedankt voor je reactie! Wat toevallig dat je nu wat stuurt, ga vanavond Funkhouse voor 3 nachten boeken vanaf 27 februari (kwam ook door je referentie die ik ergens anders heb gezien). Wellicht tot dan!
@Erik, klopt inderdaad. Waarom ik dit vooral wilde weten is omdat je natuurlijk met een gigantische jetlag aankomt in je eentje en het dan natuurlijk erg fijn is om de eerste dagen in een lekker (schoon?) bedje te liggen. En waar beter advies te vragen dan een forum met zoveel deskundigen