Toeristisch belevingsproduct voor Backpackers

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
timmieboyvr
Wereldreiziger

Re: Vraag aan backpackers

Bericht door timmieboyvr »

ok ik ben het wel helemaal eens met Tikva! Ik werk al de hele verdomde zomer lang en ik heb al tig momenten gehad dat ik het liefst zou lenen en m'n ticket om zou boeken :p en nu nog een hele maand, ik wordt niet goed, ik wil weg!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

kohraya schreef:Inentingen en pillen slikken. Daar doe ik dus niet meer aan mee.
Serieus, best tricky! Maar misschien moet TS eens de film 'into the wild' kijken. Veel van zijn waarden en normen hebben op mij ook van toepassing, echter veel minder extreem. Maar wie weet trek ik er ook ooit op uit zonder geld met alleen mijn fietsje, als ik het ooit durf :D
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI »

@ Kohraya .... Neem jij niets meer ter preventie?? Nooit iets opgelopen dan?

Dat durf ik toch niet ... Ga bijvoorbeeld deze namiddag mijn inenting tegen gele koorts halen ... Iemand daar ervaringen mee. ga ik daar ziek van worden?
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Daar is die inenting toch voor? Dat je niet ziek wordt? :P
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

'Niets meer' dat is gedeeltelijk correct ja.
Ik ben al lek gespoten zodat ik er een hele tijd tegen kan. Meeste inentingen zijn 10 jaar goed.
Malaria pillen slik ik niet. Maar dat is een persoonlijke keuze, en geen aanbeveling aan anderen om dat ook te doen.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

kohraya schreef:Inentingen en pillen slikken. Daar doe ik dus niet meer aan mee.
Malaria vind ik ook dubieus, maar ik neem aan dat je toch wel de hele Hepatitus (A+B) serie gehad hebt.....?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Erik schreef:
Malaria vind ik ook dubieus, maar ik neem aan dat je toch wel de hele Hepatitus (A+B) serie gehad hebt.....?
Hij zegt dat hij al helemaal lek gespoten is, wat ik lees als: ik heb alle inentingen al gehad.

Hier hetzelfde verhaal, ik kan de komende 3 jaar overal naar toe reizen zonder prikken. Helaas is daarna mijn DTP verlopen :( Ik vind het echter vervelender om een afspraak en tijd te maken om naar de GGD (oid) te gaan dan om daadwerkelijk een spuit te krijgen.

Verzekeringen, tja, dat is vervelend. Maar voor kortere reizen heb ik al jaren dezelfde doorlopende reisverzekering die automatisch verlengd wordt, dus daar heb ik geen omkijken na.

Wat ik het meest vervelend vind is dat ik altijd nog veel dingen moet/wil doen voordat ik weg ga, waardoor ik geen tijd heb om mijn huis op te ruimen. En daar baal ik van, omdat ik weet dat de troep me dubbel zo hard op valt als ik terug kom :?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Wat me te binnen schiet is dat afscheidnemen bij een langere reis wel vervelend is maar ook dat hoort erbij natuurlijk. En soms mis ik 'thuis' wel en zou ik willen dat ik even in die luxe was. Maar echt dingen waar ik tegenop zie, nee niet echt. Of het moet zijn de extreem hoge temperaturen en luchtvochtigheidsgraad soms. Dat is niet mijn grootste hobby maar ook dat hoort er op sommige plaatsen nu eenmaal bij.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
sandra..

Wat zijn nu DE backpackers bestemmingen?

Bericht door sandra.. »

Vertel eens wat zijn nu typische backpack bestemmingen??
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wat zijn nu DE backpackers bestemmingen?

Bericht door LaosFan »

Ik denk dat dat heel persoonlijk zal zijn en dat iedereen wel zijn eigen favorieten heeft.

Wel denk ik dat plaatsen die niet te duur, redelijk tot goed te bereizen zijn en waar je vrij kunt gaan en staan waar je wilt, de meeste populaire zullen zijn...
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Dat zijn die bestemmingen die je individueel en betaalbaar grondig kan verkennen.
sandra..

Hoe ziet een typische backpacker eruit??

Bericht door sandra.. »

Jajaj hoe zien jullie 'backpackers'' eruit. Wat zijn dingen die jullie altijd meenemen op een reis.
Wat zijn de favoriete merken kleding, schoenen, tassen??
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Re: Hoe ziet een typische backpacker eruit??

Bericht door Rick »

sandra.. schreef:Jajaj hoe zien jullie 'backpackers'' eruit.
Als schatjes.
sandra.. schreef:Wat zijn dingen die jullie altijd meenemen op een reis.
Een tas.
sandra.. schreef:Wat zijn de favoriete merken kleding, schoenen, tassen??
Nike.
kohraya
Reisexpert

Re: Hoe ziet een typische backpacker eruit??

Bericht door kohraya »

Je hebt luxe backpackers, arme backpackers, propere en stinkende backpackers, backpackers die hun rug breken onder hun rugzak of backpackers die een maand rondtrekken met een daypack, backpackers die zweren bij de laatste snufjes en backpackers die hun oeroude spullen blijven gebruiken als een soort talisman, doorwinterde backpackers of beginnende backpackers, enz enz ...
Hoe zien wij er uit? Tsja ... over welke groep van backpackers heb je het?

Persoonlijk ben ik een mix van de opsomming die ik net deed.
Lang leve mijn afgewassen T-shirt met gaten, mijn Meindl bergschoenen die reeds jaren meegaan, mijn oude opgelapte Lafuma rugzak, mijn collectie slaapzakken voor alle seizoenen of weersomstandigheden, en mijn stoppelbaard onderweg 8)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

sandra.. schreef:Vertel eens wat zijn nu typische backpack bestemmingen??
He Sandra. Het valt me op dat je nu 3 vragen gesteld hebt, nergens op gereageerd, en dat je vragen ook steeds korter worden. Gerichte vragen aub, anders ga ik je "moderaten". Je snapt wel wat ik bedoel denk ik.....
Plaats reactie