Dank je Jenny!
Ik weet inmiddels wel aardig hoe de Egyptenaren (in Dahab) in elkaar steken en hoe ik ze (met veel humor ^^) kan afschudden, maar gezien de situatie nu in Caïro (ik las iets over demonstraties en een dode) voel ik me wat onzeker.
Ik ben lang geleden (2006) in Caïro geweest, maar ik weet niet zo goed of de mensen zich daar over het algemeen heel anders gedragen dan in bijvoorbeeld Dahab en of er andere dingen zijn waar ik op moet letten.
Mijn vraag over do's en don'ts was met name gericht op de onrusten nu...
Aangezien ik een westerling ben en de algemene woede momenteel gericht is tegen de Amerikanen, vraag ik mij af of er dingen zijn die ik zou kunnen doen om te voorkomen dat men mij als een potentieel doelwit ziet (behalve een bordje dragen met de tekst: "I'm not an American"). haha
Qua kleding zal ik moeten gaan shoppen, want ik heb helaas alleen korte broeken en hemdjes in m'n rugzak zitten haha
Overigens heb ik al twee keer 'problemen' gehad met handtastelijke taxichauffeurs, maar niet in die mate dat ik me nu bedreigd zou voelen of zo.
Bolletje, heb jij misschien up-to-date informatie over de huidige situatie aldaar?
En dat Tahrir-square, ligt dat midden in de stad of buiten het centrum?
ps. leuke woordspeling trouwens, Jenny; "De kust is nog altijd veilig"