Ik wil in mijn eentje aan een groeps(rond)reis meedoen. Tips

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Sophie123

Ik wil in mijn eentje aan een groeps(rond)reis meedoen. Tips

Bericht door Sophie123 »

Hoi,

Dit jaar heb ik een tussenjaar om een paar maanden te werken en een paar maanden te reizen. Ik vertrek wanneer ik genoeg geld heb gespaard.
Ik wil graag met een groep een rondreis door Azie maken. Ik wil er namelijk wel alleen heen gaan, maar niet alleen reizen.
Hebben jullie tips over hoe ik dit kan organiseren? Bestaan er handige sites waar ik mij bijvoorbeeld kan opgeven voor zo'n groepsreis?

Groetjes,

Sophie
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Ik wil in mijn eentje aan een groeps(rond)reis meedoen.

Bericht door ricardobuma »

De meeste groepsreizen zijn zo'n 3 á 4 weken lang. Groepsreizen van maanden komen niet (of nauwelijks) voor.
Je zou ook bij een groepsreis alleen het landarrangement (dus geen vluchten) kunnen boeken, zodat je 3 á 4 weken kan wennen aan het reizen in Azië en dat je daarna zelf nog wat langer doorgaat. Je kan dan zelf je vluchten boeken en je reis zelfstandig nog wat verlengen.

Het reizen, zeker in Azië, is erg eenvoudig en de kans dat je andere reizigers tegenkomt om een stuk mee verder te reizen is best groot!

Er zijn een hoop verschillende organisaties, bijvoorbeeld: Djoser, Koning Aap, Shoestring, FOX, Sawadee, Baobab enz. Je zou hierop kunnen kijken om wat ideeën op te doen.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
Sophie123

Bericht door Sophie123 »

Bedankt voor je reactie!

Oh jammer, dat wist ik niet, maar het klinkt wel als een goed idee! Dan ontmoet ik daar misschien ook mensen om mee verder te reizen.

Op welke plekken heb je de meeste kans om andere reizigers tegen te komen en zijn er daar misschien bepaalde verblijfplaatsen voor?

Bedankt, ik ga eens op hun sites kijken!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Op Java, Bali, de Gili-eilanden en delen van Sumatra is het heel makkelijk om mensen te ontmoeten. In bussen of in hotels. Tijdens een tour of in het restaurant. Aan het zwembad of op de boot. Echt geen probleem!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Sophie123

Bericht door Sophie123 »

Oh gelukkig!
En in andere delen van Azie?
En is zo'n groepsreis van een paar weken niet veel duurder dan wanneer je gewoon een vliegticket boekt en wel ziet waar je uit komt? Of is dat niet verstandig om te doen..
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door ricardobuma »

Overal in Azië, zeker als je de highlights bezoekt, heb je grote kans om andere reizigers tegen te komen! In hostels raak je snel in gesprek met andere reizigers. Soms zullen de gesprekken vrij oppervlakkig blijven (waar kom je vandaan, waar ben je geweest, waar ga je naar toe enz.) en soms trek je misschien wel dagen of weken met elkaar verder. Net hoe het klikt en waar je zin in hebt.

Uiteraard is een groepsreis, enkele uitzonderingen daargelaten, véél en véél duurder als dat je zelf op pad trekt! Of dat verstandig is, kan niemand anders dan jijzelf bepalen. Je bent jong, maar dat wil niet zeggen dat je niet zelfstandig kunt reizen.

Ik was ook 18 toen ik dit jaar anderhalve maand door Azië heb getrokken, maar bij mij is alles heel goed gegaan! Tuurlijk zal je grote delen er alleen voorstaan, maar er zijn ook veel momenten dat je reizigers ontmoet om mee op te trekken! Je zal zelf die afweging moeten maken en bij jezelf na moeten gaan of je dit alleen kunt :)
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
Plaats reactie