Rondreis door Canada

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
JCvanSlooten

Rondreis door Canada

Bericht door JCvanSlooten »

Hallo

Ik ga over een tijdje voor 8,5 maand naar Canada (okt-dec). Nou is het idee om van oost naar west te reizen via auto/trein/vliegtuig en allerlei sightseeings te bekijken. Ik vraag me alleen af of het misschien verstandiger is om langer op een plek te blijven? Ik wil graag veel zien, maar het land is enorm. En daatbij boek ik vrijwel niks vooraf en probeer ik op locatie slaapverblijf en een auto/ticket te regelen, deze keuze is puur omdat ik niet alles voor 100% vast wil leggen. Of is dit juist af te raden?

Ik weet dat west Canada (vancouver e.d.) de mooiste natuur heeft, maar ook de steden in midden en oost Cananda hebben hun charme.

Wat is aan te raden?

Edit: waar heb ik sowieso rekening mee te houden?

sorry voor de dubbele post
Kims
Reisexpert

Re: Rondreis door Canada

Bericht door Kims »

Hi,

Leuk dat je naar Canada gaat, het is een erg mooi land. Dus je gaat 8,5 maand?? Wil je alleen gaan reizen of ook werken?

Ik neem aan dat je weet dat het in oktober al erg koud is in het grootste deel van het land met vorst en sneeuw. Begin september begon het al te sneeuwen in Alberta toen ik daar was. Je gaat precies de koudste maanden. Van Oost naar West reizen met een auto vanaf oktober zou ik je afraden omdat het alleen maar kouder wordt hoe verder je het binnenland in zult gaan. De gevaren zijn extreem! In december/januari worden zelfs regelmatig temperaturen van -40 of lager gemeten... en er zullen meters sneeuw liggen. Daar is geen lol aan.

Ik heb voornamelijk de Canadese Rocky Mountains, Alberta, Saskatchewan en British Colombia gezien. De natuur in de bergen en aan de westkust is schitterend en zeker de moeite waard om langer te blijven. Vancouver is een erg leuke stad met een mild klimaat (vergelijkbaar met Nederland). Vancouver Island is zeker een aanrader. Steden zoals Calgary, Regina of Edmonton zijn weinig bijzonder net als de meeste Canadese steden in het midden. Steden in het Oosten zijn wel weer wat charmanter zoals Quebec.

Je zult niets vooraf te hoeven boeken omdat er zo goed als geen toeristen reizen in die periode, misschien alleen in de skigebieden. Hou er wel rekening mee dat het rond Kerst en Oud & Nieuw natuurlijk een ander verhaal is. De treinreis van Oost naar West schijnt erg spectaculair te zijn en zal erg comfortabel zijn. Zo zul je veel van het land zien waar je anders overheen zult vliegen.

Ik zou je aanraden een reisgids te kopen over Canada en je goed te orienteren op je mogelijkheden en het klimaat.

Succes!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
JCvanSlooten

Ik bedoel 8.5 week ;) |:(
JCvanSlooten

De planning is om te landen in toronto (een maat van mij woont daar) om vanuit toronte de steden ottawa en montreal (en omgeving te bekijken). Vervolgens van montreal de keus te maken om of:
- te vertrekking richting oost
- een trein/vliegtuig te nemen naar west (wat toch licht het voordeel is)

Ik huur enkel een auto om omgeving te bekijken, niet om lange afstanden af te leggen. Ik ben maar alleen en om nou dagen in de auto te zitten lijkt me niet zo'n puik idee. Ik probeer om van trekpleister naar trekpleister te reizen, om daar andere mensen te ontmoeten.

Het is voor mij ook de eerste keer, dus alle tips zijn welkom ;)
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi weer,

Aha, 8,5 week is een ander verhaal.

Ik zou hoe dan ook het merendeel van je tijd in het Westen doorbrengen als ik jou was. Het is een enorm gebied en erg indrukwekkend. Je kunt er veel zien. Ik zou voornamelijk kiezen voor Jasper national park, Banff national park, Vancouver en omgeving en Vancouver Island. Je zou een auto kunnen huren in Banff zelf of anders in Calgary en dan weer een auto in Vancouver. Ik verbleef vaak bij de YMCA of YWCA, betaalbaar, schoon en rustig. In Jasper is een goed hostel, erg mooi gelegen maar die heeft wel alleen maar dormitories.

De trein klinkt als een geweldige ervaring!

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
JCvanSlooten

Bedankt voor je snelle reactie!

Nu nog op jacht naar een geschikte tas ;)
greeneyes

Bericht door greeneyes »

Ik ben enkele jaren geleden naar Vancouver gevlogen en vandaar met de Greyhoundbus naar Toronto gereisd.
Het jaar daarop van Halifax naar Toronto. Prima te doen, lekker relaxed, maar wel in de zomer!
Je hoeft niets vooraf te boeken: genoeg motels, hostels, b&b en hotels. Erg leuk om af te wisselen.
Ik was alleen, geen probleem, er reizen heel veel mensen maar dat was in juni.
Succes en groeten,
Gerry
Plaats reactie