Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Ik gebruik al een aantal jaren aluindeodorant. Het is makkelijk mee te nemen als je alleen met handbagage reist en vooral in warme landen vind ik het een uitkomst dat je geen insecten aantrekt.
Ik ben vorig jaar 4 weken met alleen handbagage op reis geweest naar Zuid Afrika en Mozambique. Echt ideaal, dit jaar India ga ik hetzelfde doen. Het is zo heerlijk om maar een paar kilo bij je te hebben. Het vergt wel wat voorbereiding: wat is echt nodig, alleen kleren die met elkaar kunnen combineren. http://www.onebag.com/ is erg handig
Scheermesjes is dubieus. Zelf nooit problemen mee gehad, maar ook al eens een verhaal van een zakenman gehoord die een elektrisch scheerapparaat gekocht had omdat hij steeds z'n scheermesje kwijtraakte!!!
Ik wil trouwens gelijk Panama City ff nomineren als het irritantste vliegveld dat ik ken. Het is echt erg ongezellig. Erger: na de bagagecheck ff ergens een veel duur flesje water gekocht, omdat ik op lange vluchten graag een fles water heb. Tegen de uitdroging, en om niet steeds naar achteren te hoeven lopen als ik een slok water wil. Wat denk je: staat er voor het boarden een heel batiljon van die lui, die nog eens een keer door al die handbagage heen willen vroeten. Je raadt het al: dure fles water weer kwijt. Grrrrr!!!