Per boot van Ketapang of Surabaya naar Lombok

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Kim_K

Per boot van Ketapang of Surabaya naar Lombok

Bericht door Kim_K »

Hoi allemaal,

Ik heb al het één en ander proberen uit te zoeken over de mogelijkheden om per boot van java naar Lombok te reizen.
Ik weet dat je vanaf Surabaya (java) naar Bali kan varen, dat is met Pelni. Weet iemand hoe lang deze boottocht duurt? En is dit een betrouwbare optie?

Of is het misschien sneller om per boot van Ketapang (java) de oversteek te maken naar Gilimanuk (bali) en verder te reizen via land naar oost-bali en daar vervolgens de oversteek te maken naar Mataram of Lembar?

Wij willen namelijk vanaf oost-java doorreizen naar Mataram. Het liefst via Bali in een dag of 3 /4. Om vervolgens na een week weer terug te keren op bali.

Ik hoor graag of jullie tips hebben.

Groetjes,
Kim
Jenny
Reisexpert

Re: Per boot van Ketapang of Surabaya naar Lombok

Bericht door Jenny »

Deze vraag is een paar weken geleden ook al eens gesteld. Even de zoekfunctie gebruiken dus....

De boot van Surabaya naar het oosten gaat maar 1-2 keer per maand. Je bent daarom sneller als je gewoon per ferry naar Gilimanuk reist, en dan van Pandangbai naar Lembar of Sengigi.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Indo Expert
Vakantieganger

Bericht door Indo Expert »

Volgens mij vaarden er inderdaad boten tussen surabaya en bali. maar of dat nu nog steeds zo is weet ik eigenlijk niet, ik kan de route ook niet vinden op de website van Pelni en heb hier verder ook geen ervaring mee, ben wel eens per boot van Java naar Sulawesi gereisd en dat was niet echt comfortabel. Lange saaie reis.

Volgens mij kunnen jullie beter het vliegtuig pakken? Enkeltjes Surabaya - Lombok heb je al vanaf 30 Euro!! Vloog zelf vorig jaar nog van Lombok naar Surabaya met Wings Air voor ongeveer 36 Euro!

Groet
Ramon
Kim_K

Bericht door Kim_K »

Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Kim
Plaats reactie