Visum Myanmar

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Marian Schoof

Qreply

Bericht door Marian Schoof »

Is het nog steeds mogelijk om visum bij aankomst te regelen in Myanmar (vliegveld Yangon)?
Kims
Reisexpert

Re: Visum voor Myanmar (Birma) nu ook on arrival!

Bericht door Kims »

Yep, een paar maanden geleden nog wel.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Top top! Bedankt voor deze info!
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
hanneke88
Reiziger

Bericht door hanneke88 »

* off topic.
Super handig! Zeker als je je een aantal keer weet te verslapen, veel langer op Koh PhiPhi blijft hangen.. maar dan staat die sticker toch wel garant voor heen wat inspanning -O-
Marian Schoof

Qreply

Bericht door Marian Schoof »

Het is (nog) niet mogelijk visa bij aankomst in Myanmar te regelen!! Probeer het niet, je wordt direct teruggestuurd!
Ik heb onze visa geregeld bij de ambassade in Brussel. Tussen 10-12 aanvragen en tussen 14-16 uur ophalen. Als je het vriendelijk vraagt en uitlegt dat je HELEMAAL uit Nederland komt willen ze het diezelfde dag nog regelen. Download de in te vullen formulieren, 3 pasfoto's, digitale pasfoto's op 'n sticky, kopie tickets en paspoort meenemen. Succes!
Nicole_in_Azie

Visum Myanmar: aanvragen in Singapore of Bangkok?

Bericht door Nicole_in_Azie »

Het aantal toeristen naar Myanmar stijgt gestaag en dingen veranderen snel.

Wij zijn voor langere tijd op reis en willen begin maart naar Myanmar. Ik vroeg mij af waar we het beste een visum voor Myanmar kunnen aanvragen: in Singapore, waar we vanaf 15 februari een paar dagen zullen zijn, of in Bangkok, waar we begin maart zijn. Net voor we naar Myanmar gaan, dus het zou mij geruststellen als we in Singapore al een visum kunnen regelen. Wie heeft daar ervaring mee? Het gaat mij vooral om het aantal dagen dat het kost om een visum aan te vragen. Wat ik ook vaak tegenkom, is dat je of een brief van je werkgever moet hebben, of een visitekaartje. Klopt dat?

Heeft iemand hier (liefst recente) ervaring mee?
Kims
Reisexpert

Re: Visum Myanmar: aanvragen in Singapore of Bangkok?

Bericht door Kims »

Hi,

Deze site zegt dat vanaf morgen Nederlanders een 'visum on arrival' kunnen krijgen (dacht dat het al eerder kon...); http://www.mip.gov.mm/visaonarrival/

^O^
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Kims schreef:Hi,

(dacht dat het al eerder kon...); http://www.mip.gov.mm/visaonarrival/

^O^
Dat kon eerder, maar was weer afgeschaft. Altijd de meest actuele informatie checken dus als je naar Myanmar wilt!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Nicole_in_Azie

Bericht door Nicole_in_Azie »

Een terugkoppeling, wie weet heeft iemand er nog wat aan in de toekomst:

Een visum aanvragen voor Myanmar gaat verbazingwekkend soepel in Singapore! Vanmorgen aanvragen is morgenmiddag ophalen.
Visumaanvraagbalie gaat op half tien open, zorg dat je ruim op tijd bent (ivm lange rij). Je schuift aan in de rij om een nummertje te trekken. Ben je aan de beurt, lever dan het applicatieformulier ingevuld in (via de site van Myanmar uit te printen), samen met 2 pasfoto's, een kopie van je paspoort en een kopie van de voor- EN achterkant van je arrivalcard van Singapore. Betaal 35 Singapore dollars en de volgende dag tussen 4 en 5 's middags kun je je visum bij dezelfde balie ophalen.
Richtlijn wachten in de rij: wij waren er om 9 uur en stonden anderhalf uur later weer buiten (zonder paspoort). Valt dus alleszins mee.
Wereldreisje

Bericht door Wereldreisje »

Hi Nicole!

Vroegen ze je ook om een business card als een 'proof of employment'? Ik ben nu in Melbourne en vlieg vandaag naar Singapore. Ik heb onlangs bedacht dat ik daarna naar Myanmar wil gaan maar had gezien dat je dus een 'proof of employment' moet overhandigen. Een business card wordt beschouwd als dergelijke proof, maar ik reis nu een jaar om de wereld, heb geen baan en zelfs bij mn vorige werkgever had ik geen visitekaartje.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Wereldreisje

Visum Myanmar: proof of employment??

Bericht door Wereldreisje »

Hallo,

Ik reis een jaar om de wereld en ben nu in Melbourne, vandaag vlieg ik naar Singapore. Gisteren heb ik bedacht dat ik daarna naar Myanmar wil gaan. Ik heb gezien dat visa te regelen zijn vanuit Singapore, maar.......een van de vereisten om het visum te verkrijgen is een 'proof of employment' te overleggen en in de meeste praktijkgevallen is dit een business card.

Nu is het zo dat ik mijn baan heb opgezegd voordat ik op reis ging en bij m'n vorige werkgever had ik niet eens een visitekaartje.

Ik ben nu bang dat ik niet meer naar Myanmar kan gaan omdat ik niet zo'n visitekaartje heb....superirritant.

Heeft iemand hier ervaring mee of een creatieve brainwave hoe ik dit kan oplossen?

Alvast heel erg bedankt!
Kims
Reisexpert

Re: Visum Myanmar: proof of employment??

Bericht door Kims »

Hi,

Daar heb ik nog nooit van gehoord, lijkt me erg stug dat dat zo is maar misschien is dat recentelijk veranderd. Er zijn hier een paar mensen die in de afgelopen maanden in Myanmar zijn geweest, misschien kun je het hen vragen (zie andere posts). Wist je dat je nu ook een 'visa on arrival' kunt aanvragen op het vliegveld in Yangon als je aankomt? Nog makkelijker!

O ja, zag gisteren dat er flinke rellen zijn uitgebroken tussen Moslims en Boeddhisten in Meiktila, 20 doden. Als je binnenkort gaat, hou dan de nieuwsberichten in de gaten.

Veel plezier!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Volgens mij hoef je niks te overhandigen. Wel willen ze weten in welke sector je werkt, maar dat kun je zo invullen. Meld echter nooit dat je journalist of fotograaf bent, en mss zijn er nog wel wat beroepen die gevoelig liggen. Ben je daarvan bewust.

Visitekaartjes kun je overigens in Azië makkelijk laten drukken voor weinig :)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Een werkgeversverklaring kan ook een brief zijn waarin je werkgever verklaard dat je er werkt en vrij hebt voor vakantie.

Met een beetje creativiteit en briefpapier van een bedrijf moet dat wel lukken....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Wij zijn in november in Myanmar geweest en moesten een standaard formulier invullen bij onze aanvraag voor een visum. Zie hier: http://www.visuminfo.nl/images/Myanmart ... lappl..pdf

Zet er niet in dat je journalist of een andere "pottekijker" bent geweest. Dan kom je waarschijnlijk niet binnen. Maar zonder werk kom je echt wel Myanmar binnen. Maakt ze niets uit. En daarbij, ze controleren je werk historie niet! Je bent vast wel bekend met bureaucratie in Azië _O- 8)7 , dit is er echt zo 1.

Hier nog meer info:http://www.embassyofmyanmar.be/myanmar.HTM
Ik heb begrepen dat in Singapore etc de aanvraag sneller gaat dan in Belgie, maar deze link geeft wel goed aan hoe de aanvraag procedure gaat met alle formulieren, foto's etc.

Oja, en gok niet op een visum bij aankomst! Of het moet de laatste 2 maanden zijn veranderd. Deze was niet voor toeristen namelijk!

De rellen zijn al een tijd aan de gang, daar mag je nu ook niet komen. Dit is bij de grens met Bangladesh. Voor de rand regio's moet je eerst toestemming hebben van de overheid anders kan je er niet eens komen.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Plaats reactie