Café Verweggistan
Re: Café Verweggistan
Oef, mijn eerste werkdag zit er weer op. En wat voor eentje... Eerst 8 uur lang op school gezeten, en daarna de hele avond (tot half 10 dus) thuis gewerkt.
En het erge is dat ik niet eens de moeite genomen heb om te koken..... Stom. Niet meer doen. Nu is het te laat.
En het erge is dat ik niet eens de moeite genomen heb om te koken..... Stom. Niet meer doen. Nu is het te laat.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jenny, volgende keer wel even goed eten hoor.. De kop is er af! Heb je leuke klassen?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Morgen pas de eerste echte lessen, ik ken de meeste klassen (6 stuks) nog niet.
Eerste uren project met onbekende leerlingen, dan blokuur scheikunde met leerlingen die ik ken. Die klas is een samenvoegsel van twee klassen die ik vorig jaar had. De ene klas was super, de andere klas niet echt. Geen idee wat de dynamiek zal zijn.
Eerste paar weken is altijd flink aanpoten. Sowieso 180 nieuwe namen leren.
Eerste uren project met onbekende leerlingen, dan blokuur scheikunde met leerlingen die ik ken. Die klas is een samenvoegsel van twee klassen die ik vorig jaar had. De ene klas was super, de andere klas niet echt. Geen idee wat de dynamiek zal zijn.
Eerste paar weken is altijd flink aanpoten. Sowieso 180 nieuwe namen leren.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Volgens mij zou ik dat het moeilijkste gaan vinden, al die namen leren, ben daar zooo niet goed in 
Ik ben weer druk met de studie bezig.. het einde komt langzaam maar zeker in zicht
Verder op moment ook weer druk met hosten via couchsurfing, op moment een meisje die ik heb leren kennen toen mijn ex haar hostte, daarna een keer bij haar gesurft en nu slaapt ze weer paar nachten bij mij. leuk om elkaar zo telkens weer tegen te komen.. dit weekend wordt ook druk met roodharigendag waar ik enkele mensen host en ik ben zelf vrijwilliger tijdens het evenement..

Ik ben weer druk met de studie bezig.. het einde komt langzaam maar zeker in zicht

Ik hoef er dit jaar maar 25 te leren, dat scheelt
Vorig jaar waren het er 33.
Je hebt het er maar druk mee, Globeskater!!
Morgen komen twee collega's en gaan we met zijn drietjes, als traktatie voor onze verjaardagen, allemaal lekkere dingen maken voor de startvergadering vrijdag. We gaan onder andere kleine caramel shortcakejes maken, ik heb vandaag alvast de bodempjes gemaakt. Ingrediënten voor de bodem: roomboter, een half pak spritsen, een flinke lepel cacao en een paar lepels kokos
Voor de caramel gebruik ik een blikje gecondenseerde melk, boter, suiker en stroop en als topping chocola smelten en daar overheen gieten.. Totaal a-gezond, maar zoooooooooooooo lekker.........! 

Je hebt het er maar druk mee, Globeskater!!
Morgen komen twee collega's en gaan we met zijn drietjes, als traktatie voor onze verjaardagen, allemaal lekkere dingen maken voor de startvergadering vrijdag. We gaan onder andere kleine caramel shortcakejes maken, ik heb vandaag alvast de bodempjes gemaakt. Ingrediënten voor de bodem: roomboter, een half pak spritsen, een flinke lepel cacao en een paar lepels kokos

Allemaal weer druk aan het werk zo te zien! Ik heb nu eindelijk weer een weekje vakantie. Moet eigenlijk niet zeuren, zes weken geleden had ik ook 1 weekje vrij maar de afgelopen weken waren loeidruk! Nu nog steeds trouwens maar goed deze vakantie was pas jaar geleden geboekt
Zo dadelijk naar de kapper, daarna flyeren, boodschappen en eens m'n spulletjes klaarleggen voor Londen. Nu gaat het toch echt gebeuren! Gisteren een documentaire gekeken over Esther Vergeer. Was heel erg mooi om te zien.

-
- Reisexpert
Ik ben op Ko Lanta, waar het nu laagseizoen is en vorige week ben ik samen met een jongen die ik hier heb leren kennen verhuisd naar een resort op het strand.
Omdat er verder geen mensen in de buurt waren, wilde ik daar niet alleen gaan zitten, dus hij is in het hutje tegenover me gaan slapen, om een beetje op me te passen : )
Afgelopen nacht stond er opeens iemand in zijn kamer.
Ze hadden zijn deur opengebroken, maar gelukkig had hij zo'n slot met een kettinkje.
Over geluk gesproken; Ik had namelijk niet zo'n slotje op m'n deur...
Gelukkig maar dus, dat ze het eerst bij zijn hutje hebben geprobeerd.
De dief is geschrokken en weggerend, maar we zijn toch maar naar een veiliger oord verhuisd vandaag.
Jammer, want het was een prachtig plekje!
Ik merk dat dit soort gebeurtenissen m'n reislust toch wel beïnvloeden.
Sowieso word ik de laatste tijd vaak geconfronteerd met allerlei horrorverhalen over berovingen, verkrachtingen en moorden
Krijg bijna zin om in het vliegtuig naar huis te stappen : (
Bah.
Hoe gaan jullie om met dit soort situaties?
Omdat er verder geen mensen in de buurt waren, wilde ik daar niet alleen gaan zitten, dus hij is in het hutje tegenover me gaan slapen, om een beetje op me te passen : )
Afgelopen nacht stond er opeens iemand in zijn kamer.
Ze hadden zijn deur opengebroken, maar gelukkig had hij zo'n slot met een kettinkje.
Over geluk gesproken; Ik had namelijk niet zo'n slotje op m'n deur...
Gelukkig maar dus, dat ze het eerst bij zijn hutje hebben geprobeerd.
De dief is geschrokken en weggerend, maar we zijn toch maar naar een veiliger oord verhuisd vandaag.
Jammer, want het was een prachtig plekje!
Ik merk dat dit soort gebeurtenissen m'n reislust toch wel beïnvloeden.
Sowieso word ik de laatste tijd vaak geconfronteerd met allerlei horrorverhalen over berovingen, verkrachtingen en moorden

Krijg bijna zin om in het vliegtuig naar huis te stappen : (
Bah.
Hoe gaan jullie om met dit soort situaties?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Druk aan het werk? Nee hoor, twee weekjes vakantie!
Nou ja, da's ook hard werken, aangezien m'n MP3-speler/tablet het had begeven moest ik daarvoor nog even een alternatief regelen, en laat de Aldi nu net vanaf vandaag een mooie dual-sim smartphone in de aanbieding hebben. Dus vroeg op, maar met succes. En het is ook handig om boekingen e.d. te kunnen printen (uiteraard gisteren al even "misbruik gemaakt van resources van de zaak", maar ga wellicht toch m'n route nog enigszins omgooien, een vlucht van Seoul naar Fukuoka i.p.v. trein en boot via Busan, kost een paar tientjes meer maar scheelt me een reisdag), maar aangezien m'n eigen printer alweer met lege cartridges staat moest ik toch nog even een setje nieuwe halen. En een bezoekje aan de kapper kon ook geen kwaad. En als ik dan langs de Action rij kan ik het toch niet laten daar even doorheen te lopen. Tot zover mijn ochtend (terwijl ik vaak rond deze tijd net pas wakker ben), nu eerst maar eens ontbijten...
@Travelator, da's ook geen prettige ervaring inderdaad. Ik heb zoiets zelf gelukkig nog niet meegemaakt. Oké, er heeft weleens een Koreaan 's nachts op m'n kamer gestaan, maar die was gewoon in een dronken bui de verkeerde kamer binnen gelopen, ik had de deur niet op slot gedaan. Maar ik kan me wel voorstellen dat als zoiets zo dichtbij komt je er niet gerust bij voelt.
Nou ja, da's ook hard werken, aangezien m'n MP3-speler/tablet het had begeven moest ik daarvoor nog even een alternatief regelen, en laat de Aldi nu net vanaf vandaag een mooie dual-sim smartphone in de aanbieding hebben. Dus vroeg op, maar met succes. En het is ook handig om boekingen e.d. te kunnen printen (uiteraard gisteren al even "misbruik gemaakt van resources van de zaak", maar ga wellicht toch m'n route nog enigszins omgooien, een vlucht van Seoul naar Fukuoka i.p.v. trein en boot via Busan, kost een paar tientjes meer maar scheelt me een reisdag), maar aangezien m'n eigen printer alweer met lege cartridges staat moest ik toch nog even een setje nieuwe halen. En een bezoekje aan de kapper kon ook geen kwaad. En als ik dan langs de Action rij kan ik het toch niet laten daar even doorheen te lopen. Tot zover mijn ochtend (terwijl ik vaak rond deze tijd net pas wakker ben), nu eerst maar eens ontbijten...
@Travelator, da's ook geen prettige ervaring inderdaad. Ik heb zoiets zelf gelukkig nog niet meegemaakt. Oké, er heeft weleens een Koreaan 's nachts op m'n kamer gestaan, maar die was gewoon in een dronken bui de verkeerde kamer binnen gelopen, ik had de deur niet op slot gedaan. Maar ik kan me wel voorstellen dat als zoiets zo dichtbij komt je er niet gerust bij voelt.
Haha Wizz.... ik heb net mijn paralympische tickets geprobeerd te printen, nu is de kleur op! Moet er nog eentje. Wel een bonte verzameling, Aantal "echte" tickets en een aantal geprinte. Maar goed zo eens kijken of ze mijn type cartridges nog hebben... die zijn inmiddels zeer zeldzaam.
Net 2 uur geflyerd. Kreeg ik nog ruzie met een vrouwtje die geen reclame had gewild. Haal dan een sticker bij de gemeente.
Net 2 uur geflyerd. Kreeg ik nog ruzie met een vrouwtje die geen reclame had gewild. Haal dan een sticker bij de gemeente.
Menasil, lekker zeg, nog een weekje vrij! Wanneer ga je naar Londen? Waar heb je voor geflyerd?
Wizard, jij hebt een lekker productief ochtendje gehad zo te lezen
Trav, gatsie, dan slaap je echt niet prettig meer volgens mij! Ik heb het zelf -gelukkig- nog nooit mee gemaakt dus ik zou ook niet weten wat ik zou doen in zo'n situatie. Waarschijnlijk, net als jij, een veiligere plek opzoeken. Be careful!
R is met wat vrienden de hort op dus ik heb de toko voor mezelf. Ik heb een muziekje opstaan en ondertussen ben ik fotoalbums aan het maken via Albelli. Het album van Riga is klaar, nu ben ik bezig met Slovenië en Hongarije. Leuk karweitje, maar er gaat altijd zoveel tijd in zitten
Wizard, jij hebt een lekker productief ochtendje gehad zo te lezen

Trav, gatsie, dan slaap je echt niet prettig meer volgens mij! Ik heb het zelf -gelukkig- nog nooit mee gemaakt dus ik zou ook niet weten wat ik zou doen in zo'n situatie. Waarschijnlijk, net als jij, een veiligere plek opzoeken. Be careful!
R is met wat vrienden de hort op dus ik heb de toko voor mezelf. Ik heb een muziekje opstaan en ondertussen ben ik fotoalbums aan het maken via Albelli. Het album van Riga is klaar, nu ben ik bezig met Slovenië en Hongarije. Leuk karweitje, maar er gaat altijd zoveel tijd in zitten

Ik heb ook weer een mazzeltje. Ik had een hotel geboekt voor Londen maar was er niet zo blij mee want de reviews werden alleen maar slechter. Toen ik kon boeken voor de Paralympics, was alles natuurlijk supersnel vol. Het had nog steeds een 7.2 op booking maar ik hield mijn hart vast. Nu had ik de afgelopen maanden vaak gekeken maar ik zou fors meer betalen voor iets beter hotel. Vandaag was de laatste dag dat ik kon annuleren. En ja hoor! Eén hotel dat hier werd aangeraden op Around The Globe, was ineens weer vollop beschikbaar! Ik heb ze gebeld en gevraagd of het geen grap was. Deze arme meneer vertelde me dat hij zoveel annuleringen had gehad, dat hij nu weer een aantal kamers beschikbaar had. Hij raadde me aan via de website te boeken want, ze hadden nu aantal speciale promoacties voor mensen die langer dan zoveel nachten verbleven. En ja hoor, ik ben nu 152 pond goedkoper uit dan dat slechte hotel dat ik eerst had
Ik moet wel 1 uur per dag in totaal lange reizen naar de venue maar ik hoef niet meer bang te zijn voor vieze kamers, slechte bedden, lawaai, propvolle ontbijtzaal enz. *doet vreugdedansje*.
Ik heb geflyerd voor een politieke partij.
Ah leuk reismeis! Albelli is fijne site om fotoalbums mee te maken

Ik heb geflyerd voor een politieke partij.
Ah leuk reismeis! Albelli is fijne site om fotoalbums mee te maken

Jeetje wat een geluk zeg! 152 pond verschil?? Pff, dat is een behoorlijk verschil, daar kun je heel wat leuke dingen voor doen
Naar welk hotel ga je nu? Wij verbleven in 2008 in het Strand Palace hotel, is ons toen ook prima bevallen.
Ik ben bijjjjjjna klaar met het laatste album, ik hoef alleen nog maar de laatste 4 dagen van de vakantie te doen haha

Ik ben bijjjjjjna klaar met het laatste album, ik hoef alleen nog maar de laatste 4 dagen van de vakantie te doen haha

Adria Hotel bij Hammersmith.
Ik had eerst het Crestfield Hotel.
Nadeel van zo'n groot event is, is dat je zo weinig keuze hebt haha en maar moet pakken wat je pakken kan als je gaat boeken. Maar ben blij met deze financiële meevaller
Zo leuk, de afgelopen week heb ik én nog de benodigde kaartjes kunnen kopen voor de wedstrijd én een meevaller gehad met het hotel 
Ik had eerst het Crestfield Hotel.
Nadeel van zo'n groot event is, is dat je zo weinig keuze hebt haha en maar moet pakken wat je pakken kan als je gaat boeken. Maar ben blij met deze financiële meevaller

Het is inderdaad jouw 'lucky week'! 
Weet iemand toevallig of ik ook twee verschillende fotoalbums tegelijk kan bestellen bij Albelli? Ik krijg het niet voor elkaar en zoals het er nu voor staat moet ik beide apart bestellen, en dus twee keer verzendkosten betalen?

Weet iemand toevallig of ik ook twee verschillende fotoalbums tegelijk kan bestellen bij Albelli? Ik krijg het niet voor elkaar en zoals het er nu voor staat moet ik beide apart bestellen, en dus twee keer verzendkosten betalen?
Menasil: ik heb vandaag ook geflyerd voor een politieke partij. Maar dan in een winkelcentrum (voor de zoveelste keer de laatste jaren, ook buiten de verkiezingen staan we er soms). Veel leuke reacties gehad maar rare mensen zitten er ook bij, niet met elkaar eens is prima, maar blijf dan wel fatsoenlijk...
Al een weekje ofzo niet echt actief geweest op het fofrum. Nog een maand en dan vlieg ik naar Bangkok. Komt nu erg dichtbij...
Al een weekje ofzo niet echt actief geweest op het fofrum. Nog een maand en dan vlieg ik naar Bangkok. Komt nu erg dichtbij...
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts