Het Australië kletstopic

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Het Australië kletstopic

Bericht door Globeskater »

@Wiljen, gaaf hoor lijkt me heerlijk om een jaar de tijd te hebben om rond te rijden in Australië ;)

Ik ga de komende maanden nog weer wat mensen ontmoeten die ik in Australië heb leren kennen en nu naar Europa komen.. morgen de eerste :D
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Leuk zeg!! Veel plezier!! Ik vond het ontzettend leuk, maar ergens ook heel raar, om mensen die ik in Oz had leren kennen, waar ik een jaar bij had gewoond, in Nederland te ontmoeten. Met een meisje, een Braziliaans vriendinnetje, heb ik jammergenoeg geen contact meer. In Australië klikte het zó goed, en in Nederland hadden we totaal geen klik. Zo bizar! En de keren dat mijn gastzusjes (afzonderlijk) kwamen logeren, en mijn gastgezin.. Dat klikte overigens wel héél goed, net als toen! Een stukje Australië, mijn tweede thuis, kwam bij mij thuis.. Op dit soort momenten, als ik dit zo typ, heb ik ontzettend heimwee naar kangoeroeland! *zucht*
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
liquid_ice

Bericht door liquid_ice »

Ergens tussen begin Maart en eind Mei wil ik in m'n eentje 6 tot 8 weken naar Australie gaan.

als ik de klimaat info goed begrepen heb is het in het zuiden zomer in onze winter en zal het in het begin van het jaar richting winter gaan. Daarom denk ik aan een zuid -> noord reis. In het noorden zit ik dan in de Build down, daarom kom ik daar zo laat mogelijk aan.
Ik hoop het hoogseizoen te ontlopen, want daar wordt ik niet vrolijk van.

Het zal mijn eerste keer zijn, wel ben ik in Thailand en Costa Rica geweest, beide keren in de staart van het regenseizoen. De natuur (en in Thailand ook de cultuur) sprak me enorm aan. Meerdaagse hikes waarbij je echt 'los' komt van de beschaving vind ik echt gaaf om te doen (ondanks dat ik dat hier in nederland nooit doe, haha). Ook het onderwater leven spreekt me aan, maar ik heb geen duikbrevet en ben niet van plan die cursus te gaan doen (ivm astma).

M'n plannen zijn nog lang niet uitgedokterd.

Ik weet dat ik Melbourn en Sydney zeker wil checken en daarna OF doorreizen richting Brisbane OF het binnenlandse vlucht pakken richting het noorden (Cairns of Darwin)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Wauw, lekker vooruitzicht zeg!! ^O^ Heb je nog plek in je koffer?? Ondanks je astma kun je natuurlijk wel al snorkelend van de onderwaterwereld op het Great Barrier Reef genieten 8-)
liquid_ice

De koffer is nu nog leeg, als jij daar tot maart / april in wil gaan zitten mag dat van mij ;)
liquid_ice

In m'n reis naar Azie ben ik gewent altijd te gaan eten, tis zo goedkoop.

Nou lees ik over Australie dat veel mensen 'zelf' koken.
Ik snap dat een gasfles, brander, potjes en pannen makkelijk mee te nemen zijn in een auto of camper, maar ik wil solo gaan reizen met bussen en camperen/hostels ed.

Zijn er dan ook veel backpackers die zelf koken?
zijn er veel voorzieningen, of neem je alles zelf mee?

Andere vraag, als je mijn reis-idee ziet hier boven, en ik wil ook nog the outback er aan toevoegen.
Waar / hoe heb ik daar dan goede opties voor?
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Het is best duur om in Oz uit eten te gaan, ik kookte altijd zelf (of een broodje Subway 8-) ). Als ik ergens een paar dagen bleef in hetzelfde hostel (ieder hostel heeft een keuken waar je van gebruik kunt maken en spullen in de koelkast kunt leggen), kocht ik altijd spullen die snel opgingen en meerdere keren kon gebruiken (je hebt b.v. zakjes rijst met een smaakje van Uncle Beans. Dat warmde ik in 1 keer op en bewaarde de helft in een luchtdicht doosje, voor de volgende dag. Stukje brood/komkommer/tomaat/vlees of iets erbij en je bent klaar!). Bleef ik langer, dan kocht ik grotere verpakkingen enzo. Als ik over had en ik ging op tour gaf i khet wel eens weg of legde het in de Free Food section. Soms zie je daar ook lekkere dingen tussen staan zoals pasta en rijst en soms kreeg ik van andere reizigers wat omdat ze weer weg gingen. :)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

liquid_ice schreef:Andere vraag, als je mijn reis-idee ziet hier boven, en ik wil ook nog the outback er aan toevoegen.
De outback is groot.. Wat wil je precies zien of doen? Houd er wel rekening mee dat je niet zomaar even de outback doorkruist. Een goede voorbereiding is echt een must!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

liquid_ice schreef:De koffer is nu nog leeg, als jij daar tot maart / april in wil gaan zitten mag dat van mij ;)
Een heel verleidelijk aanbod.. Maar ik moet helaas bedanken.. :P
liquid_ice

Reismeis schreef:
liquid_ice schreef:De koffer is nu nog leeg, als jij daar tot maart / april in wil gaan zitten mag dat van mij ;)
Een heel verleidelijk aanbod.. Maar ik moet helaas bedanken.. :P
Weet je het zeker?
tis echt een mooi kofferke :P
Kan er zelfs een raampje voor je in maken ;)

@ Michelle89, bedankt ik wist niet dat ze die voorzieningen gewoon hadden bij de hostels
liquid_ice

Reismeis schreef:
liquid_ice schreef:Andere vraag, als je mijn reis-idee ziet hier boven, en ik wil ook nog the outback er aan toevoegen.
De outback is groot.. Wat wil je precies zien of doen? Houd er wel rekening mee dat je niet zomaar even de outback doorkruist. Een goede voorbereiding is echt een must!
Ja, 80% van australie is dat zo ongeveer, haha.
domme ik.

Ik bedoelde eigenlijk het rode centrum, in de regio van Ayers Rock en Alice Springs.
Daar zie ik ook direct mijn 'probleem' want in basis zal ik een zuid-noord reis maken langs de oostkant.
Alice springs is zo'n 1500 tot 2000KM van de rest van m'n reis-lijn af.

Wat zijn goede mogelijkheden om daar te komen?
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

liquid_ice schreef:Weet je het zeker?
tis echt een mooi kofferke :P
Kan er zelfs een raampje voor je in maken ;)
Ahh, wat lief! Nou vooruit.. Omdat het een mooi kofferke is en jij daar speciaal voor mij een raampje in wilt maken, denk er nog even over na :P

Wat the red centre betreft: Ik denk dat een binnenlandse vlucht dan de beste oplossing is. Je kunt vanuit veel steden naar Alice vliegen of zelfs naar Uluru. Kijk maar eens op de websites van bijvoorbeeld Qantas of Virgin Australia. De afstand tussen Alice en Uluru is minstens 400 kilometer. Dan vanuit Alice een tour boeken naar Uluru, Kings Canyon en/of Kata Tjuta. Geen idee wat zoiets kost hoor, maar elders hier op de site of op Google kun je vast heel veel vinden.
liquid_ice

Ik heb net gekeken of de Ghan trein een optie was, maar van sydney naar Adelaide kost 2000 dollar.
en van Adelaide naar alice springs kost nog eens 3000 dollar...

Vermoed dat die trein nooit gebruikt gaat worden, haha.

die prijzen kunnen toch niet kloppen?
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

oef, dat is wel erg duur! nu wist ik dat de trein over het algemeen duurder was (en langer duurt) dan een domestic flight, maar dit zijn wel hele dure treinkaartjes.. waar heb je deze gevonden?
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Dat lijkt me inderdaad extreem duur. Heb je op de website gekeken van Great Southern Rail?
http://www.greatsouthernrail.com.au/site/the_ghan.jsp

Er zijn allerlei verschillende opties. De 'red service' is het goedkoopst en bij lange na niet duizenden dollars. Het is wel belangrijk om op tijd te boeken.

Maar vliegen zal zeer waarschijnlijk wel goedkoper zijn....

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie