Zo na een zeer ongewenst en veel te vroeg vertrek uit Azie is het weer tijd voor een nieuw reisje. Deze keer een beetje korter omdat ik ook maar weer gewoon een baan heb. Het zal voor de duur van 3,5 tot 4 weken zijn.
Na een hele tijd dubben tussen Jordanie en Brazilie is uiteindelijk de keus toch op Nicaragua gevallen.. onder andere door het budget, de onrust rondom Syrie, en niet geheel onbelangrijk, Nicaragua is niet een land dat heel erg veel bereisd wordt als ik het zo lees.

Nu is er een aantal bestemmingen waar ik ongetwijfeld een bezoek aan wil brengen. Ik ben iemand die redelijk rustig reist over het algemeen, wel op het geld let maar daar ook niet alles voor wil laten.
De info over Nicaragua heb ik hier en op de website van lonely planet al uitgebreid doorgenomen.
Ik ga dan ook uit van een dagbudget van rond de 25 euro, ik reis deze keer trouwens nog met iemand samen! Het ticket heb ik weten te bemachtigen voor een schamele 676 euro met delta vanuit Dusseldorf.
In de periode van 4 weken wil ik sowieso de volgende plaatsen aandoen:
- Managua (aankomst)
- Granada (natuurlijk!)
- Masaya
- ilsa de ometepe
- Rio San Juan en omgeving
- little Corn Island (snorkelen)
..... vanaf hier is het nog niet helemaal duidelijk. Gelukkig zijn mijn reisplannen altijd aan verandering onderhevig. Zeker omdat ik in oktober, en dus het orkaanseizoen ga.
Heeft iemand nog leuke dingen die ik echt niet mag overslaan?
Kan iemand mij verder een idee geven van de reistijden? De ferry weet ik wel.. maar hoe lang doe ik over een bepaalde afstand over land?
Alvast bedankt voor jullie hulp!