3 weken in Thailand rond kerst?
3 weken in Thailand rond kerst?
Zo rond 15 december zou ik naar Thailand willen vertrekken voor 3 weken (heb helaas niet langer de tijd).
Ik zou er dan met kerst en oud&nieuw zitten wat ik wel beetje raar idee vind zo in mijn eentje.
Ik vlieg op Bangkok en vanuit daar kan ik nog alle kanten op.
Ik wil graag de laatste paar dagen afsluiten op een tropisch niet al te toeristisch eiland (ik dacht zelf aan ong. de 6 laatste dagen en dan eventueel 2 eilandjes aan doen).
Chiang Mai is iets wat ik waarschijnlijk echt gezien moet hebben (lijkt me leuk om een kookcursus te doen) en verder weet ik het niet zo goed.
Wie heeft goede tips voor een handige route voor 3 weken? met of zonder binnenlandse vluchten?
Mijn budget ligt rond de 1500/2000 euro inclusief vliegticket.
Ik zou er dan met kerst en oud&nieuw zitten wat ik wel beetje raar idee vind zo in mijn eentje.
Ik wil graag de laatste paar dagen afsluiten op een tropisch niet al te toeristisch eiland (ik dacht zelf aan ong. de 6 laatste dagen en dan eventueel 2 eilandjes aan doen).
Chiang Mai is iets wat ik waarschijnlijk echt gezien moet hebben (lijkt me leuk om een kookcursus te doen) en verder weet ik het niet zo goed.
Wie heeft goede tips voor een handige route voor 3 weken? met of zonder binnenlandse vluchten?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: 3 weken in Thailand rond kerst?
Bangkok 2 a 3 dagen (neem aan het einde van je reis ook nog tijd in bangkok)jitsketje schreef:Zo rond 15 december zou ik naar Thailand willen vertrekken voor 3 weken (heb helaas niet langer de tijd).
kanchanaburi 2 a 3 dagen - river kwai, geschiedenis WO2, death railway, erawan waterfalls
ayutthaya 2 dagen - oude tempels
Chiang Mai en omgeving 7 dagen: kook cursus, meerdaagse trekking, etc
Dan terug vliegen naar het zuiden. Je zou kunnen vliegen naar bangkok en dan naar Koh Chang kunnen gaan (mooi eiland onder bangkok, niet al te toeristisch. 1 van mijn favoriete eilanden)
Daarna nog 2 dagen bangkok
Dit is natuurlijk een voorstel, er zijn meer mogelijkheden. Maar de route die ik voorstel is heel goed te doen in 3 weken en erg afwisselend.
Met je budget moet het goedkomen!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Bangkok 2 a 3 dagen (neem aan het einde van je reis ook nog tijd in bangkok)
kanchanaburi 2 a 3 dagen - river kwai, geschiedenis WO2, death railway, erawan waterfalls
Dan terug vliegen naar het zuiden. Je zou kunnen vliegen naar bangkok en dan naar Koh Chang kunnen gaan (mooi eiland onder bangkok, niet al te toeristisch. 1 van mijn favoriete eilanden)
Dit is natuurlijk een voorstel, er zijn meer mogelijkheden. Maar de route die ik voorstel is heel goed te doen in 3 weken en erg afwisselend.
Ik heb hierbij geen rekening gehouden met kerst en oud en nieuw. Ik heb er ook rond die tijd gezeten. Met kerst was ik in kanchanaburi (niet eens gemerkt dat het kerst was) en met oud en nieuw lag ik in een nachttrein naar chiang mai. Niet echt feestelijk
Ik heb hierbij geen rekening gehouden met kerst en oud en nieuw. Ik heb er ook rond die tijd gezeten. Met kerst was ik in kanchanaburi (niet eens gemerkt dat het kerst was) en met oud en nieuw lag ik in een nachttrein naar chiang mai. Niet echt feestelijk

Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
Reisagenda '15:
Dankjewel klinkt goed!
Is denk ik wel zo ongeveer hoe mijn route zal gaan worden.
Alleen over de eilandjes twijfel ik nog.
Welke eilandjes zouden jullie aanraden?
Waar is het heel mooi, bounty gevoel, niet al te toeristisch, kan je mooi snorkelen, wat dagtripjes maken (op eiland zelf of bijv. met bootje ergens heen), budget hutjes en niet onbelangrijk wat een beetje handig reist/op de route ligt.
Als je zou zeggen vliegen op Phuket vanaf CM en dan door naar 2 eilandjes en vanaf laatste eiland naar Krabi om daar dan het vliegtuig te pakken naar BKK, welke eilandjes raad je dan aan?
Of zou je zeggen juist een hele andere kant op te gaan?
Het is bijna zeker dat ik vanaf CM zal komen en dan richting de eilanden ga.
Is denk ik wel zo ongeveer hoe mijn route zal gaan worden.
Alleen over de eilandjes twijfel ik nog.
Welke eilandjes zouden jullie aanraden?
Waar is het heel mooi, bounty gevoel, niet al te toeristisch, kan je mooi snorkelen, wat dagtripjes maken (op eiland zelf of bijv. met bootje ergens heen), budget hutjes en niet onbelangrijk wat een beetje handig reist/op de route ligt.
Als je zou zeggen vliegen op Phuket vanaf CM en dan door naar 2 eilandjes en vanaf laatste eiland naar Krabi om daar dan het vliegtuig te pakken naar BKK, welke eilandjes raad je dan aan?
Of zou je zeggen juist een hele andere kant op te gaan?
Het is bijna zeker dat ik vanaf CM zal komen en dan richting de eilanden ga.
Dit is mijn eerste planning, is het wat?
Wat raden jullie aan om van te voren wel of niet te boeken vanwege de drukke periode?
11 december: Vliegen naar BKK.
12 december: Aankomst BKK (rond 14.50uur) – rustig acclimatiseren/slapen.
13 december: Dagje BKK.
14 december: Reizen naar Kanchanaburi in de ochtend – Stad bekijken.
15 december: Tour watervallen, kwai bridge.
16 december: Ayutthaya – in de avond nachttrein naar CM.
17 december: CM – stad bekijken/Massage.
18 december: 1 dag trekking/tour. ( bijvoorbeeld: travelhubchian ... s/Btour_trek_maewang.html)
19 december: Kookcursus.
20 december: Chiang Mai - ??
21 december: CM naar Phuket vliegen.
22 december: Ferry naar Koh Lanta.
23 december: Koh Lanta.
24 december: Koh Lanta.
25 december: Koh Lanta.
26 december: Koh Lanta.
27 december: Koh Lanta.
28 december: Koh lanta naar Krabi en vliegen naar Bangkok.
29 december: BKK.
30 december: BKK.
31 december: BKK.
1 januari: Terug naar Nederland rond 14.00.
Wat raden jullie aan om van te voren wel of niet te boeken vanwege de drukke periode?
12 december: Aankomst BKK (rond 14.50uur) – rustig acclimatiseren/slapen.
13 december: Dagje BKK.
14 december: Reizen naar Kanchanaburi in de ochtend – Stad bekijken.
15 december: Tour watervallen, kwai bridge.
16 december: Ayutthaya – in de avond nachttrein naar CM.
17 december: CM – stad bekijken/Massage.
18 december: 1 dag trekking/tour. ( bijvoorbeeld: travelhubchian ... s/Btour_trek_maewang.html)
19 december: Kookcursus.
20 december: Chiang Mai - ??
21 december: CM naar Phuket vliegen.
22 december: Ferry naar Koh Lanta.
27 december: Koh Lanta.
28 december: Koh lanta naar Krabi en vliegen naar Bangkok.
1 januari: Terug naar Nederland rond 14.00.
Nog een optie:
12 december: Aankomst BKK 14.50uur – Taxi naar Kanchanaburi.
13 december: Stad bekijken.
14 december: Tour watervallen.
15 december: Naar Ayutthaya – stad bekijken – doorreizen naar Chiang Mai.
16 december: Stad bekijken.
17 december: Kookcursus.
18 december: Tour/trekking.
19 december: ??
20 december: vliegen naar Phuket – 1 nachtje in Phuket.
21 december: Ferry naar Koh Lanta.
22 december: Koh Lanta.
27 december: Ferry naar Krabi – Vliegen naar BKK.
28 december: BKK.
1 januari: 12.50uur vlucht naar Nederland.
12 december: Aankomst BKK 14.50uur – Taxi naar Kanchanaburi.
13 december: Stad bekijken.
14 december: Tour watervallen.
15 december: Naar Ayutthaya – stad bekijken – doorreizen naar Chiang Mai.
16 december: Stad bekijken.
17 december: Kookcursus.
18 december: Tour/trekking.
19 december: ??
20 december: vliegen naar Phuket – 1 nachtje in Phuket.
21 december: Ferry naar Koh Lanta.
22 december: Koh Lanta.
27 december: Ferry naar Krabi – Vliegen naar BKK.
28 december: BKK.
1 januari: 12.50uur vlucht naar Nederland.
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Na het vliegen wil je écht niet gelijk doorreizen. Ik zou gaan voor minstens één dagje acclimatiseren en bijkomen in Bangkok. Daarnaast zou ik zeker niet met een veel te dure taxi naar Kanchanaburi toe gaan! Je kan er op verschillende goedkopere manieren komen.
Eén van die manieren, die ik heb gekozen, is om af te reizen met de skytrain naar Victory Monument. Op een skytrainstation heb je altijd veel verschillende exits. Als je voor exit 2 kiest, kom je bij een pleintje waar allerlei minibussen naar o.a. Kanchanaburi gaan. De minibusjes vertrekken zodra ze vol zijn (let op: In Thailand heeft de betekenis 'vol' een andere betekenis: soms laten ze mensen ook gewoon staan in een minibusje!).
Ik kan niet helemaal meer herinneren hoeveel het kostte, schat zo'n 200 Baht. Voor grote bagage moet je soms een extra stoel kopen.
Ayutthaya bekijken kan in één middagje. Zou wel voor een fiets gaan ofzo, want als je véél wilt zien dan zijn de afstanden om te lopen misschien iets te groot.
Eén van die manieren, die ik heb gekozen, is om af te reizen met de skytrain naar Victory Monument. Op een skytrainstation heb je altijd veel verschillende exits. Als je voor exit 2 kiest, kom je bij een pleintje waar allerlei minibussen naar o.a. Kanchanaburi gaan. De minibusjes vertrekken zodra ze vol zijn (let op: In Thailand heeft de betekenis 'vol' een andere betekenis: soms laten ze mensen ook gewoon staan in een minibusje!).
Ik kan niet helemaal meer herinneren hoeveel het kostte, schat zo'n 200 Baht. Voor grote bagage moet je soms een extra stoel kopen.
Ayutthaya bekijken kan in één middagje. Zou wel voor een fiets gaan ofzo, want als je véél wilt zien dan zijn de afstanden om te lopen misschien iets te groot.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
Ja, dat heb ik ook een klein beetje.
Alleen dan mis ik de zondagmarkt in Chiang Mai en dat is wel weer heel jammer want die zou ik graag zien.
Nog een paar vragen:
Ik zou van Kanchanaburi naar Ayutthaya willen en dan daar de rest van de dag rondkijken om vervolgens de nachttrein naar Chiang Mai te nemen. Wat is de makkelijkste/snelste weg?
Of Ayu gewoon overslaan en vanaf Kancha naar Bangkok terug reizen en daar de nachttrein pakken?
Vanaf Koh Lanta wil ik graag in één dag naar Bangkok reizen.
Dit kan door te vliegen vanaf Krabi of Trang.
Weet iemand hoe je van Lanta naar Krabi of Trang komt en of dit haalbaar is om nog een vlucht te halen.
Vanaf Trang vliegen is goedkoper dus dat heeft uiteraard mijn voorkeur.
Alleen dan mis ik de zondagmarkt in Chiang Mai en dat is wel weer heel jammer want die zou ik graag zien.
Nog een paar vragen:
Ik zou van Kanchanaburi naar Ayutthaya willen en dan daar de rest van de dag rondkijken om vervolgens de nachttrein naar Chiang Mai te nemen. Wat is de makkelijkste/snelste weg?
Of Ayu gewoon overslaan en vanaf Kancha naar Bangkok terug reizen en daar de nachttrein pakken?
Vanaf Koh Lanta wil ik graag in één dag naar Bangkok reizen.
Dit kan door te vliegen vanaf Krabi of Trang.
Weet iemand hoe je van Lanta naar Krabi of Trang komt en of dit haalbaar is om nog een vlucht te halen.
Vanaf Trang vliegen is goedkoper dus dat heeft uiteraard mijn voorkeur.
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Ik heb precies hetzelfde gedaan, dus; vanuit Kanchanaburi naar Ayutthaya gereisd, in Ayutthaya de hele middag de tempelruïnes bezocht en 's avonds de nachttrein genomen naar Chiang Mai.jitsketje schreef:Ik zou van Kanchanaburi naar Ayutthaya willen en dan daar de rest van de dag rondkijken om vervolgens de nachttrein naar Chiang Mai te nemen. Wat is de makkelijkste/snelste weg?
Er gaan vanuit Kanchanaburi minibusjes naar Ayutthaya, maar ik zag al gauw dat deze optie bijzonder onhandig is. Ze hebben namelijk een vaste tijd (vertrek: 1 of 2 uur 's middags). Dit late tijdstip maakt het onmogelijk om Ayutthaya in één middag te bezoeken. Daarnaast betaal je er 400 baht voor!
Ik heb gekozen om eerst de local bus, wat een hele ervaring is

Zelf vond ik het leuk om Ayutthaya gezien te hebben. Het is met z'n tempelruïnes toch anders dan de andere Wat's in Thailand.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
Goed om te horen.
Dat ga ik doen!
Die minibusjes gaan vanaf hetzelfde busstation als waar je aankomt?
Er gaat ook een lokale bus door naar Ayutthaya volgens mij maar die is langzamer of is dat ook wat jij bedoelt?
Dat ga ik doen!
Die minibusjes gaan vanaf hetzelfde busstation als waar je aankomt?
Er gaat ook een lokale bus door naar Ayutthaya volgens mij maar die is langzamer of is dat ook wat jij bedoelt?
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Ja, de minibusjes vertrekken vanaf hetzelfde station. Zodra de bus stopt, komen er vaak al mensen om te vragen waar je heen moet. Het is niet te missen!
Ik dacht eerst ook dat er vanuit Suphan Buri een lokale bus naar Ayutthaya ging, maar ze zeiden dat deze op de route is vervangen door de minibusjes. De locals reisden ook soms (staand!) mee in de minibusjes om onderweg afgezet te worden.
Ik dacht eerst ook dat er vanuit Suphan Buri een lokale bus naar Ayutthaya ging, maar ze zeiden dat deze op de route is vervangen door de minibusjes. De locals reisden ook soms (staand!) mee in de minibusjes om onderweg afgezet te worden.
Ok.
Dat gaat helemaal goed komen dan.
Is het treinstation bij het busstation?
Kun je je bagage in kluisjes stoppen bij het treinstation?
Nog leuke tips om te doen voor een middagje in Ayu?
Dat gaat helemaal goed komen dan.
Is het treinstation bij het busstation?
Kun je je bagage in kluisjes stoppen bij het treinstation?
Nog leuke tips om te doen voor een middagje in Ayu?
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Het minibusje dropt je midden in de stad, niet bij een busstation (als die er al is) of het treinstation. Bij het treinstation kan je je bagage achterlaten, volgens mij was het 10 baht. Niet in een kluis, maar in een opslagruimte.
Het fijnste is om een fiets te huren om de verschillende tempelruïnes te bezoeken, zeker als je maar één middagje hebt. Lopen kan wel, maar de afstanden zijn voor die paar uurtjes wat te groot.
De bekendste tempel, de Wat Phra Sri Sanphet, stond in mei in de steigers wegens herstelwerkzaamheden als gevolg van de overstromingen van vorig jaar. En zorg dat je gemakkelijk bij je spullen in je backpack komt om je op te frissen na zo'n dagje tempels bezoeken. Geloof me, ondanks dat ik goed tegen hitte kan, het was er bloedheet.
Veel plezier!
Het fijnste is om een fiets te huren om de verschillende tempelruïnes te bezoeken, zeker als je maar één middagje hebt. Lopen kan wel, maar de afstanden zijn voor die paar uurtjes wat te groot.
De bekendste tempel, de Wat Phra Sri Sanphet, stond in mei in de steigers wegens herstelwerkzaamheden als gevolg van de overstromingen van vorig jaar. En zorg dat je gemakkelijk bij je spullen in je backpack komt om je op te frissen na zo'n dagje tempels bezoeken. Geloof me, ondanks dat ik goed tegen hitte kan, het was er bloedheet.
Veel plezier!

Opfris doekjes - Check!
Hoe kom je van die drop plek naar het treinstation? Lopend of moet je taxi nemen?
Want ja wil wel mijn backpack dumpen als ik een middagje rond ga wandelen in een stad.
Ik zoek ook nog tips voor accomodatie.
Wie heeft er fijne guesthouses voor niet al te veel geld (onder de 500 baht):
In Bangkok - Kanchanaburi - Chiang Mai - 1 nachtje in Phuket om de ferry te pakken.
Hoe kom je van die drop plek naar het treinstation? Lopend of moet je taxi nemen?
Want ja wil wel mijn backpack dumpen als ik een middagje rond ga wandelen in een stad.
Ik zoek ook nog tips voor accomodatie.
Wie heeft er fijne guesthouses voor niet al te veel geld (onder de 500 baht):
In Bangkok - Kanchanaburi - Chiang Mai - 1 nachtje in Phuket om de ferry te pakken.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Kanchanaburi: Guesthouse Blue star -> aan de river kwai. Kamers vanaf 175 baht.
Chiang Mai: Daret's house -> erg goedkoop hostel (wij hadden eein eigen, warme douche) inclusief goed restaurant waar je heel goedkoop eet
Chiang Mai: Daret's house -> erg goedkoop hostel (wij hadden eein eigen, warme douche) inclusief goed restaurant waar je heel goedkoop eet
Reisagenda '15:
Reisagenda '15: