Zuid- of Midden - Amerika ?
Zuid- of Midden - Amerika ?
De voorbereiding van mijn reis begint te vorderen en zoals het er nu voorstaat begin ik mijn reis in Panama.
Ik moet nu eigenlijk een keus maken tussen het "Noorden" en het Zuiden van Amerika en ben benieuwd waar jullie voorkeur naar uit gaat en dan ook vooral het waarom!! Dit vanwege het halen van vaccinaties en dergelijke, eigenlijk had ik daar pas willen beslissen maar misschien is het op deze manier ook makkelijker om een ticket aan te schaffen van waaruit ik vertrek.
De afstanden in Zuid Amerika zijn groter dan die in Midden Amerika en waar is eigenlijk de prijs lager?
Graag hoor ik van jullie.
Mark.
Ik moet nu eigenlijk een keus maken tussen het "Noorden" en het Zuiden van Amerika en ben benieuwd waar jullie voorkeur naar uit gaat en dan ook vooral het waarom!! Dit vanwege het halen van vaccinaties en dergelijke, eigenlijk had ik daar pas willen beslissen maar misschien is het op deze manier ook makkelijker om een ticket aan te schaffen van waaruit ik vertrek.
De afstanden in Zuid Amerika zijn groter dan die in Midden Amerika en waar is eigenlijk de prijs lager?
Graag hoor ik van jullie.
Mark.
Re: Zuid- of Midden - Amerika ?
Deze vraag is de afgelopen tijd een aantal keer aan de orde gekomen kijk eens bij de oude topics. Persoonlijk heb ik geen voorkeur midden amerika voor meer duiken, zon en zee en korter afstanden zijn amerika voor spectaculaire natuur. Historische bouwwerken heb je in beide.
Dit gaat ook niet 100% op want colombia of brazilie hebben natuurlijk wel weer mooie stranden, maar peru enzo niet.
Prijs hangt echt van de landen af, zuid amerika is nou eenmaal heel groot en bolivia kost je maar de helft van bijvoorbeeld brazilie. Beide delen hebben hun goedkope landen.
Dit gaat ook niet 100% op want colombia of brazilie hebben natuurlijk wel weer mooie stranden, maar peru enzo niet.
Prijs hangt echt van de landen af, zuid amerika is nou eenmaal heel groot en bolivia kost je maar de helft van bijvoorbeeld brazilie. Beide delen hebben hun goedkope landen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Sorry, zal even verder kijken dan
Nog wel even een vraagje.
Als ik kijk of er een visum nodig is voor Panama krijg je dit.
Belangrijke informatie
Geen visum benodigd voor een verblijf van maximaal 180 dagen. De reiziger moet:
In het bezit zijn van een paspoort met een geldigheid van minstens zes maanden bij inreis, met minimaal één lege visumpagina
In het bezit zijn van bewijs van een retourvlucht of een vlucht naar de volgende bestemming
In het bezit zijn van vereiste documenten voor de eerstvolgende bestemming.
aantoonbare financiële middelen van tenminste USD 500,00
Ik wil over land verder.. zal een busticket voldoende zijn om ze het idee te geven dat ik snel het land weer uit ga?

Als ik kijk of er een visum nodig is voor Panama krijg je dit.
Belangrijke informatie
Geen visum benodigd voor een verblijf van maximaal 180 dagen. De reiziger moet:
In het bezit zijn van een paspoort met een geldigheid van minstens zes maanden bij inreis, met minimaal één lege visumpagina
In het bezit zijn van bewijs van een retourvlucht of een vlucht naar de volgende bestemming
In het bezit zijn van vereiste documenten voor de eerstvolgende bestemming.
aantoonbare financiële middelen van tenminste USD 500,00
Ik wil over land verder.. zal een busticket voldoende zijn om ze het idee te geven dat ik snel het land weer uit ga?
Hola,
Voor Nicaragua en Costa Rica is een busticket van bijv. Ticabus voldoende. Stuur anders voor de zekerheid even een mailtje naar de ambassade.
Saludos,
Sole
Voor Nicaragua en Costa Rica is een busticket van bijv. Ticabus voldoende. Stuur anders voor de zekerheid even een mailtje naar de ambassade.
Saludos,
Sole