Wanneer kan ik het best mijn ticket boeken?
-
- Vakantieganger
Wanneer kan ik het best mijn ticket boeken?
Ik wil van augustus 2009 t/m december 2009 de volgende landen bezoeken:
Australie, Nieuw-Zeeland en Thailand (alledrie ongeveer 6 weken).
Wat is dan de beste tijd om een vliegticket te boeken?
Zijn er speciale periodes waarin de tickets goedkoper zijn (ik hoorde dat er in januari veel aanbiedingen zijn)?
En hoe lang van te voren? Geldt altijd hoe eerder hoe goedkoper?
Ik wil ook nog een stop-over doen van 3 a 4 dagen, bijvoorbeeld in Hong Kong of Beijing.
Het wordt dus geen flexibel ticket, alles staat van te voren al vast. Via welke ticketbureaus (bijv. World Ticket Center) kan ik het beste mijn ticket boeken? Hebben jullie ervaringen; alle tips zijn welkom!
Of beter via de websites van vliegmaatschappijen zelf doen? Of via een reisbureau als D-reizen?
Australie, Nieuw-Zeeland en Thailand (alledrie ongeveer 6 weken).
Wat is dan de beste tijd om een vliegticket te boeken?
Zijn er speciale periodes waarin de tickets goedkoper zijn (ik hoorde dat er in januari veel aanbiedingen zijn)?
En hoe lang van te voren? Geldt altijd hoe eerder hoe goedkoper?
Ik wil ook nog een stop-over doen van 3 a 4 dagen, bijvoorbeeld in Hong Kong of Beijing.
Het wordt dus geen flexibel ticket, alles staat van te voren al vast. Via welke ticketbureaus (bijv. World Ticket Center) kan ik het beste mijn ticket boeken? Hebben jullie ervaringen; alle tips zijn welkom!
Of beter via de websites van vliegmaatschappijen zelf doen? Of via een reisbureau als D-reizen?
Laatst gewijzigd door thierry_henry op 30 sep 2008 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wanneer kan ik het best mijn ticket boeken?
Ik geef je een paar linken voor goedkope vliegtickets, te beginnen met die die ik het meest gebruik:
http://www.expedia.nl/
http://www.airstop.be/4index.htm
http://www.vliegtickets.nl/
Kijk bij volgende link bij 'Zoek en boek' voor meer linken.
http://www.reisbijbel.nl/vliegtickets
(De prijzen van Tunafish zijn ook redelijk)
In jouw geval zou ik vanaf december reeds prijzen beginnen te vergelijken, en dit bijna dagelijks, een maand lang. Prijzen op een specifieke dag kunnen namelijk de ene dag goedkoop zijn, de volgende dag duurder, daarna niet meer beschikbaar en plotseling weer zeer goedkoop. Raar maar waar. In ieder geval kan je dan ergens in januari prijsbewust een ticket kopen, dat daarna enkel nog duurder zal gaan worden (last minute's zijn natuurlijk uitzonderingen, maar je weet nooit op voorhand of die en die vlucht wel in last minute komt).
Low cost maatschappijen zijn ook interessant, vooral voor vluchten ter plekke, van het ene land naar het andere of voor binnenlandse vluchten. Hier een link:
http://www.etn.nl/lcostaus.htm
Air Asia in een goedkope bekende in dit reeksje.
Hopelijk heb je hier al iets aan.
Veel plezier met de voorbereidingen
http://www.expedia.nl/
http://www.airstop.be/4index.htm
http://www.vliegtickets.nl/
Kijk bij volgende link bij 'Zoek en boek' voor meer linken.
http://www.reisbijbel.nl/vliegtickets
(De prijzen van Tunafish zijn ook redelijk)
In jouw geval zou ik vanaf december reeds prijzen beginnen te vergelijken, en dit bijna dagelijks, een maand lang. Prijzen op een specifieke dag kunnen namelijk de ene dag goedkoop zijn, de volgende dag duurder, daarna niet meer beschikbaar en plotseling weer zeer goedkoop. Raar maar waar. In ieder geval kan je dan ergens in januari prijsbewust een ticket kopen, dat daarna enkel nog duurder zal gaan worden (last minute's zijn natuurlijk uitzonderingen, maar je weet nooit op voorhand of die en die vlucht wel in last minute komt).
Low cost maatschappijen zijn ook interessant, vooral voor vluchten ter plekke, van het ene land naar het andere of voor binnenlandse vluchten. Hier een link:
http://www.etn.nl/lcostaus.htm
Air Asia in een goedkope bekende in dit reeksje.
Hopelijk heb je hier al iets aan.
Veel plezier met de voorbereidingen
-
- Vakantieganger
Bedankt voor deze tips.
Maar mijn route staat al vast, dit is namelijk:
NL - Hong Kong (vertrek eind augustus)
Hong Kong - Cairns
over land
Sydney - Auckland
over land
Christchurch - Bangkok
Bangkok - NL (terugkomst midden december)
Is het dan niet goedkoper om dit allemaal in 1 pakket te kopen? (bijv. bij World Ticket Center bieden ze verscheidene around the world tickets aan)
Of is het toch beter om voor al deze vluchten dan afzonderlijke tickets te kopen?
Maar mijn route staat al vast, dit is namelijk:
NL - Hong Kong (vertrek eind augustus)
Hong Kong - Cairns
over land
Sydney - Auckland
over land
Christchurch - Bangkok
Bangkok - NL (terugkomst midden december)
Is het dan niet goedkoper om dit allemaal in 1 pakket te kopen? (bijv. bij World Ticket Center bieden ze verscheidene around the world tickets aan)
Of is het toch beter om voor al deze vluchten dan afzonderlijke tickets te kopen?
Je vroeg tips. Het rekenwerk mag je zelf doen
Gewoon even ingeven in die zoekrobots, maar wel dezelfde data gebruiken voor een eerlijke vergelijking.
Misschien dat iemand anders hier meer info heeft ivm around the world tickets.
Gewoon even ingeven in die zoekrobots, maar wel dezelfde data gebruiken voor een eerlijke vergelijking.
Misschien dat iemand anders hier meer info heeft ivm around the world tickets.
- bolletjeom
- Reisexpert
het is inderdaad een puzzeltje waar je zelf eens voor moet gaan zitten.
het is voor iedere datum en iedere bestemming weer anders. Dat kunnen wij niet voor je bekijken
over het algemeen iseen compleet ticket wel goedkoper dan losse tickets kopen.....tenminste...dat was onze ervaring in dat gebied. Voor andere continenten is het soms weer anders.
het is voor iedere datum en iedere bestemming weer anders. Dat kunnen wij niet voor je bekijken
over het algemeen iseen compleet ticket wel goedkoper dan losse tickets kopen.....tenminste...dat was onze ervaring in dat gebied. Voor andere continenten is het soms weer anders.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Mijn ervaring:
1) boek zo vroeg mogelijk
2) vraag gewoon verschillende offertes aan (kan vaak online)
3) geef bij het aanvragen duidelijk aan waar nog flexibiliteit zit (paar dagen eerder / later, vertrek vanuit heel NL plus grensregio Duitsland ipv alleen Schiphol, etc)
Bij mij was 't resultaat dat ik verschillende offertes kreeg en met de beste offerte ben ik nog even gaan shoppen
Uiteindelijk bij vliegwinkel.nl geboekt
Groeten Rene
PS: voor mijn specifieke reis bleek zo bijvoorbeeld dat een paar dagen later vertekken voordeliger was, ik beter op Bangkok kon vliegen en dan over land verder naar Laos/Cambodja dan direct naar Laos/Cambodja, vanuit Dusseldorf vertrekken ruim 150 euro pp goedkoper was...
1) boek zo vroeg mogelijk
2) vraag gewoon verschillende offertes aan (kan vaak online)
3) geef bij het aanvragen duidelijk aan waar nog flexibiliteit zit (paar dagen eerder / later, vertrek vanuit heel NL plus grensregio Duitsland ipv alleen Schiphol, etc)
Bij mij was 't resultaat dat ik verschillende offertes kreeg en met de beste offerte ben ik nog even gaan shoppen

Uiteindelijk bij vliegwinkel.nl geboekt
Groeten Rene
PS: voor mijn specifieke reis bleek zo bijvoorbeeld dat een paar dagen later vertekken voordeliger was, ik beter op Bangkok kon vliegen en dan over land verder naar Laos/Cambodja dan direct naar Laos/Cambodja, vanuit Dusseldorf vertrekken ruim 150 euro pp goedkoper was...
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Al zou ik binnen Azie nooit around the world tickets boeken. Dit omdat het veel goedkoper is om losse tickets te kopen met Airasia die zo supergoedkoop is. Verder is van bv Australie naar Bangkok erg goedkoop te doen met www.jetstar.com
Daar hebben wij nu ook een vliegticket wel andersom en via Indonesie maar als je dit vroeg boekt is dat supergoedkoop.
Succes met het uitzoeken het zal wel een geheel gezoek zijn.
gr van Moira
Daar hebben wij nu ook een vliegticket wel andersom en via Indonesie maar als je dit vroeg boekt is dat supergoedkoop.
Succes met het uitzoeken het zal wel een geheel gezoek zijn.
gr van Moira
vaak ben je goedkoper als je het vliegticket rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij boekt, dan betaal je ook geen reserveringskosten, wat je anders wel vaak hebt
heb al gemerkt dat die zogenaamde 'zoekmachines voor goedkope vliegtickets' vaak duurder zijn
is wel ideaal om te zoeken welke maatschappijen op welke bestemmingen vliegen
heb al gemerkt dat die zogenaamde 'zoekmachines voor goedkope vliegtickets' vaak duurder zijn
is wel ideaal om te zoeken welke maatschappijen op welke bestemmingen vliegen
-
- Vakantieganger
Ik heb mijn tickets uiteindelijk bij het lokale reisbureau 8 maanden van tevoren geboekt.
Een reisbureau heeft een uitstekend overzicht van alle beschikbare vluchten en kan dus de goedkoopste combinatie selecteren. Tevens ben je erg vrij in je eigen voorkeuren (bijv. stopover van een aantal dagen en exacte vliegdata)
Mijn reis, zoals hierboven beschreven heb ik voor slechts 1750 euro.NL - Hong Kong
Hong Kong - Cairns
over land
Sydney - Auckland
over land
Christchurch - Bangkok
Bangkok - NL
Een reisbureau heeft een uitstekend overzicht van alle beschikbare vluchten en kan dus de goedkoopste combinatie selecteren. Tevens ben je erg vrij in je eigen voorkeuren (bijv. stopover van een aantal dagen en exacte vliegdata)