van adelaide naar sydney

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
lindseym89

van adelaide naar sydney

Bericht door lindseym89 »

heey iedereen,

ik ga in september, samen met een vriendin, 3 maanden naar Australië. We zullen onder andere de zuidkust van adelaide naar sydney aandoen! In reisverslagen lees in dat veel mensen op deze route een campertje huren. wij overwegen dit te doen, maar zijn er niet helemaal zeker van als wij het wel aandurven...het is natuurlijk een vrij groot ding! Weet iemand toevallig of er ook hostels zijn of campings met cabins zijn op deze route? en aan welke prijsklasse moet ik dan denken?

En het het huren van een camper/busje, kun je dat beter ter plekke doen of is het slimmer om dat vanuit nederland te doen. Welke sites/maatschapijen hebben jullie goede ervaringen mee??

groetjes,

Lindsey
jacob1985

Re: van adelaide naar sydney

Bericht door jacob1985 »

Hostels en cabins vind je overal in het gebied waar jullie naar toe willen.
Met een camper rijden is niet zo veel moeilijks aan. Went allemaal heel snel. Geeft je wel de vrijheid om te doen en laten wat je zelf wilt.

Wij hebben een camper gehuurd vanuit Nederland, simpelweg zodat we die gelijk kunnen ophalen. Tevens is het natuurlijk wel wat makkelijker zoeken en vergelijken.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Het rijden met een camper is inderdaad niet moeilijk. Je hebt ook verschillende maten. Een klein busje is bijvoorbeeld heel handig. Het is wel aan te raden om met eigen vervoer te gaan zodat je veel vrijheid hebt, je kunt zo ook besparen op accomadatie door te (wild)kamperen. Er zijn overal kampeeropties. Als je het boek Camps 6 koopt hier in Australie heb je zowel goede kaarten als veel (gratis) kampeeropties op een rijtje, ideaal!

Op deze site heb je een overzicht van verschillende camperopties en bedrijven:
http://www.campervanhiresalefinder.com.au

Een ander optie is om met Wicked te huren, zij zijn erg goedkoop en wordt veel door backpackers gebruikt. En als je even googled heb je zo andere bedrijven gevonden.

Ik zou het vanuit Nederland regelen als ik jou was. Dan heb je het vervoer daar als je aankomt etc. Wanneer het hoogseizoen is, kan het zijn dat de campers verhuurd zijn vandaar. En soms kun je online betere deals krijgen dan wanneer je op korte termijn een camper wil.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
jacob1985

Bericht door jacob1985 »

Ik zou je willen afraden om een wicked te huren.
Het klopt dat ze goedkoop zijn, echter ik heb er zulke slechte verhalen over gehoord, dat ik dat nooit iemand zal aanraden. Verhalen over achterstallig onderhoud/bedbugs enz zijn er naar mijn mening te veel.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Het klopt inderdaad dat ze een erg slechte reputatie hebben, maar ze hebben nu een nieuwe 'fleet' met nieuwe auto's en busjes die wel erg goed zijn. Wel slim om dus even te informeren of je een nieuw of een oud busje zult krijgen. Het is het waard om meer te betalen voor een nieuw busje, want wij hebben inderdaad ook regelmatig mensen met hun Wicked busjes geholpen die langs de weg stonden met pech.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Je hoeft inderdaad niet meteen een bakbeest van een camper te huren. Gewoon een klein busje waar je in kunt slapen, zonder verdere voorzieningen als toilet enzo. Dat maakt het veel te groot (en duur!). Ik vond het ook een beetje eng de eerste keer, vooral omdat ik niet veel rijervaring had (heb, rij nog steeds nauwelijks), maar de Australische wegen zijn zo rustig! Ik koos er overigens wel voor om drukke steden niet in te rijden (vond ik mezelf gewoon te onervaren voor) dus parkeerden we de auto in een buitenstad van Sydney en reden met de trein zo hartje centrum in.
Een andere optie is natuurlijk een auto en een tentje. Maar ik weet niet of je van kamperen houdt? Kleine (zuinige) auto + tent is een goedkope manier van reizen.
lindseym89

Bericht door lindseym89 »

goedemorgen allemaal!

bedankt voor alle info en tips!
ik ga dan denk ik toch een campertje proberen! welke maatschappijen zouden jullie aanraden?
Hoeft niet perse heel goedkoop te zijn, maar gewoon goede prijs kwaliteit verhouding.

groetjes,

Lindsey
jacob1985

Bericht door jacob1985 »

Wij hebben het dit jaar voor de tweede keer via http://www.totallycampers.com/nl/ geregeld. Bevalt ons goed, zijn Nederlanders die in Australie wonen.
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Welke maatschappij. Je hoort altijd goede en slechte verhalen. Ik heb erg goede ervaringen met Avis. Zelfs een keer een gloednieuwe auto (nog geen 50 km op de teller) waar we tien weken mee zouden gaan reizen. De verhuurder krabbelde van tevoren op een schadeformulier (waarop eventuele gebreken al aangetekend staan) een ster in de ruit en wat krasjes de deuren met de mededeling: "als je er tien weken mee gaat reizen, gebeurt dat heus wel".
We hebben hem zonder ster in de ruit weer ingeleverd...;-)
Plaats reactie