Flores/Komodo

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
rianneeh
Reiziger

Flores/Komodo

Bericht door rianneeh »

Hoii,

Heeft iemand goede tips voor hoe te boeken een tripje naar Flores/Komodo?
Wij willen graag in 3 dagen dit doen, meer tijd hebben we helaas niet. Ik heb een goede site gezien die echt wordt aangeraden; peramatour, maar die hebben niet deze combi, dan is het een van de twee...

Of kun je makkelijk op bali zo 'n toer boeken? Of juist weer beter vanuit lombok?
Jenny
Reisexpert

Re: Flores/Komodo

Bericht door Jenny »

Ik zou zelf voor de optie met Perama Tour gaan. Je vertrekt op dag 1 vanuit Lombok, en op dag 3 kom je aan in Labuan Bajo. Als je wat van de stad wilt zien, dan kun je eventueel het afscheidseten op de boot overslaan. Maar je mist weinig aan de stad...

Op dag 4 vlieg je dan vanuit Labuan Bajo terug naar Bali.

Andere optie is om niet met de boot te gaan. Je vliegt dan op dag 1 naar Labuan Bajo toe, dit ticket is makkelijk te boeken op Bali. Op dag 2 ga je naar de veranen, dit is makkelijk als tour te regelen in Labuan Bajo. Eventueel combineer je je bezoek aan Komodo met een bezoek aan Rinca. Dag 3 vlieg je terug naar Bali.

Afstanden op Flores zijn enorm (beter gezegd: reistijden zijn lang), dus in de tijd die je nu hebt zul je niet veel van Flores zelf kunnen zien. Je kan eventueel nog een dagtrip rondom Labuan Bajo maken, met eigen vervoer kun je wellicht in de omgeving Ruteng geraken (mooie rijstvelden).
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Eergisteren net thuis gekomen van een 30-daagse Flores-Bali.
De Komodo-trip hebben we via internet op voorhand gereserveerd bij Perama. Zeer tevreden over hun service en programma. We vertrokken vanaf Labuan Bajo en deden zodoende Rinca aan ipv Komodo.
De wandeling van bijna 2 uur leverde 1 varaan op, terwijl er aan het kamp een 6-tal zaten.
Het programma duurde eigenlijk 1 avond om te beginnen + 2 volle dagen.
De snorkelstops en waterval die ze yijdens deze route bezoeken, zijn leuk, maar geen doel op zich. Het gaat eigenlijk om de trip en de relaxte sfeer tijdens de tocht.

Twee vluchten + een dagtrip zoals Jenny voorstelt is natuurlijk een optie, maar dat is al die tijd, moeite en kosten niet waard om gewoon enkele varanen te zien. Mijn mening.
patrick89

Bericht door patrick89 »

is het een aanrader om de tour 4 nachten 5 dagen te doen? Is bijvoorbeeld de terugweg hetzelfde of vaar je dan via een andere route?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je vaart altijd ten noir den van Sumbawa, maar je stopt op andere plekken. De boot vaart deels 's nachts, dus je ziet niet alles op de heenweg.
sannie23
Reisexpert

Bericht door sannie23 »

ik vond de 5 dagentour met Peramatour zeer de moeite waard. ^O^
3 dagen heen en in 2 dagen terug.

Route is bijna dezelfde heen en terug maar je gaat naar andere strandjes om heerlijk te snorkelen of te relaxen en je bezoekt op de terugweg ook nog een dorpje en een waterval.

Op de terugweg (dag 4) ga je ook nog naar rinca island, waar ook komodo varanen leven.
hier leven ze meer in het wild dan op Komodo island zelf.
Ik vond Rinca island interessanter dan komodo island, en we hebben veel varanen gezien.
Echt een aanrader!!!!!
patrick89

Bericht door patrick89 »

Ik heb de tour ook geboekt. Wie weet waar het verzamelpunt is voor de bus? Ik weet dat het op Raya Senggigi Street is maar die straat is nogal lang.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Bij het kantoortje van Perama :)
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Wij zijn in 2010 met onze volwassen kinderen + 1 aanhang 3 nachten (is dus 5 dagen?) geweest. Dit was het hoogtepunt van onze reis Java Bali als kennismaking voor onze kinderen met de regio waar hun grootouders zijn geboren. Wij hadden namelijk met zijn 7en een prive boot met 7 man personeel om ons te verwennen. De boot was lang zo basic niet als ik vreesde. Douche en westers toilet aanwezig. We hebben zo lekker gegeten, vers gevangen baracuda o.a. Snorkelen bij een bounty eiland/strand en idd heel veel varanen ook in het wild op Rinca.
Een aanrader zo'n boot als je met een vriendenclub of familie reist.
Plaats reactie