dagtrip osaka/kyoto

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
lindseym89

dagtrip osaka/kyoto

Bericht door lindseym89 »

Goedemorgen allemaal,

10 september vertrek ik voor 3 maanden naar australie. Op de heenweg heb ik een tussenstop in osaka (KIX kansai international airport) van 12 uur!! nu heb ik begrepen dat je voor japan geen visum nodig hebt, het lijkt mij dus leuk een dagtripje naar osaka of kyoto te doen. nu heb zie ik op internet alleen maar dagtrips vanaf bepaalde hotels. weet iemand of er ook dagtrips vanaf het vliegveld worden aangeboden? zo niet heeft iemand dan ervaring met het reizen met ov van het vliegveld naar het centrum van osaka of kyoto?

alvast bedankt!
ubiytsa
Reisexpert

Re: dagtrip osaka/kyoto

Bericht door ubiytsa »

Je hebt geen visum nodig, maar je betaalt wel een vertrekpremie van 30 euro geloof ik.
Osaka ligt 40 km van het vliegveld af en het is makkelijk om er te komen, maar als je op veilig wil spelen heb je maar heel erg weinig tijd in Osaka zelf.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Die vertrekpremie zou iets nieuws zijn, nog nooit eerder van gehoord.

Kyoto is inderdaad wat minder geschikt, met de JR Haruka ben je dan 77 minuten onderweg, maar die rijdt niet zo frequent, en met andere treinen duurt het nog langer. En dan sta je pas op het station, terwijl de meeste interessante dingen daar nog een aardige busrit vandaan liggen, voornamelijk langs de rand van de stad. Maar dan ben je meer aan het reizen dan aan het rondkijken, zeker als je nog een beetje moet uitvinden hoe het allemaal werkt. Rond het station tref je voornamelijk "modern Japan" aan, en daarvoor kan je beter naar Osaka gaan.

Osaka daarentegen is op zich wel goed te doen. Enkele dingen die makkelijk bereikbaar zijn:
  • Osaka-jo: kasteel van Osaka, weliswaar een betonnen reconstructie, maar toch even "echt" Japan, en gelegen in een leuk park. Vanuit de toren hebt je een aardig uitzicht.
    (station Osakajokoen op de JR Loop Line).
  • Shinsekai: een oud uitgaansgebied, ietwat verlopen maar daardoor wel een leuke sfeer, en een mooi uitzicht vanuit de Tsutenkaku Tower. Ook een goede plaats voor een hapje eten, volop restaurantjes waar ze kushikatsu serveren, gefrituurde spiesjes met van alles en nog wat.
    (station Shin-imamiya op de JR Loop Line, ook direct bereikbaar vanaf het vliegveld)
  • Als je vanuit Shinsekai richting het noorden richting metrohalte Nipponbashi loopt kom je vanzelf door Den Den Town, Osaka's tegenhanger van Tokyo's Akihabara Electric Town. Ten noord-westen hiervan ligt Namba, een druk winkelgebied met enkele grote stations (directe verbinding met vliegveld met zowel JR als Nankai, de laatste is sneller en goedkoper), en ook uitgaangsgebied Dotonbori, uiteraard vooral 's avonds de moeite waard. Meer info over dit gebied hier.
Nara zou eventueel ook een optie kunnen zijn, nog steeds een behoorlijke rit vanaf het vliegveld (met sowieso een overstap), maar veel kleinschaliger. Een minuut of 20 lopen vanaf het station heb je daar een groot park met diverse mooie tempels, en vooral heel erg veel hondsbrutale hertjes. Prima om je een paar uur te vermaken.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Dat zou mooi meegenomen zijn. Ik dacht het ergens gelezen te hebben, maar ik zal het overmorgen wel zien als ik zelf terug vlieg.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Ben benieuwd, anders merk ik het zelf over een kleine 4 weken wel.
(shit, toch wel erg dat ik twee weken voor ik überhaupt die kant op vlieg al aan het aftellen ben...)
lindseym89

Bericht door lindseym89 »

bedank voor de info en tips!!!
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Je hebt gelijk Wizard. Jammer dat ik de bron niet meer weet, anders kon ik ze dat melden.
Daantje978

Qreply

Bericht door Daantje978 »

Ik vlieg ook naar Sydney voor 3,5 week, maar ik
Mag het vliegveld niet af klopt dit?
Gr.
Daan
Ps. Met de taxi reizen is dat een optie of te duur?
Daantje978

Bericht door Daantje978 »

Hallo allemaal,

Ik vertrek binnenkort ook naar Sydney voor 3,5 week.
Heb een tussenstop van rond de 9 uur op Osaka,
Maar ik mag het vliegveld niet af, klopt dit?

Groet,
Daan

Ps. Reizen met de taxi geen optie? Of is dit te duur?
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Volgens mij kan je gewoon het vliegveld af, je hebt sowieso geen visum nodig, en ook van de eerder genoemde vertrekpremie heb ik in september niks gemerkt.

Taxi is vanaf het vliegveld niet echt een optie, dat is echt peperduur, reken op een paar honderd euro. Maar de trein is sowieso waarschijnlijk sneller en praktischer, en afhankelijk van waar je precies heen wil kan dit al voor minder dan een tientje, reken hiervoor op drie kwartier tot een uur.
Plaats reactie