Hoi allemaal,
Ik (vrouw, 27) ben van plan vanaf 1 mei 2012 solo voor een tijd naar Zuid-Amerika gegaan, in beginsel voor 4 maanden. Een soort "gap-period", maar weet nog niet hoe lang. Ik ben in ieder geval van plan om te beginnen met een maand lang Buenos Aires om Spaans te leren. Ik heb al gelezen dat ze daar een bepaald accentje hebben

maar het lijkt me gewoon een leuke, relatief veilige en vrij westerse plek => geschikt om te acclimatiseren. Ik wil vervolgens de (denk ik) standaard Z-A landen bezoeken, voornamelijk voor de (oude) indianencultuur, natuur, jungle en mensen. Ook een bezoek aan Galapagos en Paaseiland staat in de planning (en ingecalculeerd). Ik weet nog niet waar ik wil eindigen, zoals gezegd misschien dat ik ook wel langer dan 4 maanden wil blijven (heb 8 tot 12 maanden maar wil wereldreis doen) dmv werken/vrijwillgerswerk. Het liefst koop ik een enkeltje BA, maar dit blijkt financieel zeer onvoordelig vanwege rare ticketprijsstructuur.Om een lang verhaal kort te maken: ik ben gewoon op zoek naar inspiratie en argumenten om mijn reis te bepalen. Bijv. wel of niet naar Brazilië (mijn oma woont in Sao Paolo, maar het schijnt gevaarlijk te zijn), of naar Colombia. Omdat ik in principe als vrouw alleen reis vind ik ook veiligheid zeer belangrijk.
Ik hoor graag wat jullie voor leuks / nuttigs te vertellen hebben! Als jullie nog zin hebben om te schrijven na dit lange verhaal
Alvast bedankt,
Groetjes