Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Travelator
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Travelator »

Nee, dat heet milieuvriendelijk!
lol!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Hmm dat klinkt zelfs beter! Zo ga ik het ook maar eens noemen!
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Retse
Wereldreiziger

Bericht door Retse »

Sandervh schreef:Zoooo ik ben weer terug uit 2 weken portugal. Wat een pracht land! + zeer aardige inwoners! Kan het iedereen aanraden. En het eten en zo is allemaal net iets goedkoper als in nederland dus voor het geld hoef je het ook niet te laten :)

edit:
http://www.mijnalbum.nl/Album=A8YXP6JH hier een kleine greep van wat vakantie kiekjes voor de mensen die niks te doen hebben 8)7
Hoi Sander,

Ik had niets te doen, dus je foto's maar bekeken:). Ziet er inderdaad leuk uit. Ik moet nog 2 weken wachten. Heb je uiteindelijk de route gedaan die je in je Portugal topic noemde? Wij hebben de volgende route in gedachte: Lissabon, Porto, Pinhao, Coimbra, Nazare, Obidos, Evora, Tavira, Lagos, Lissabon. Heb je nog tips (en specifiek nog tips over het tolsysteem)?
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Wij hebben alles met OV gedaan, dus kan helaas geen tips geven over het tolsysteem sorry..

Maar we landen op Faro en zijn vandaar meteen als volgt gereisd:
-Albufeira (niet in het centrum maar een stuk erbuiten! Super mooi daar! oftwel niks van het party gedeelte meegekregen (is die foto ook van dat we op een strandje liggen onder zon halve maan rots)
-Lagos (vanuit hier dagtrip naar sagres en dagje wezen surfen, en maak een avondwandeling langs de rotspartijen en ga ergens zitten voor de zonsondergang moet ook heel mooi zijn... waren wij net te laat voor :()
-Lissabon (dagtrip vanuit hier gemaakt naar Sintra; tip mocht je met ov gaan. zoek een taxi daar en deel deze met anderen is goedkoper dan de bus!!! die propvol zit :S)
-Coimbra (tip: ga ook bij het aqauduct kijken in de avond zie de foto's :)
-Porto
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Leuke trip Sander! :)

Ik ben gisterenavond naar Go Ahead Eagles - Graafschap geweest. Bijzondere wedstrijd aangezien ik aan beide kanten mensen ken dus ik ben de enige die met de uitslag kan leven geloof ik. Al was die voor Graafschap wel beetje gestolen! Maar man, wat was het warm in het spelershome! En dan mag je je drinken niet mee naar buiten nemen... dus dat was even snel drinken en buiten weer afkoelen. En je zit zoo opgepropt op die tribunes daar in het stadion... maar voor de rest weer erg leuke avond gehad! Komende weken geen voetbaluitjes voor mij meer.... Andere prioriteiten ;) misschien half september naar beloftenwedstrijd en eind oktober weer naar jupiler league!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik vind het zo leuk om jouw enthousiaste voetbalverhalen te lezen, Menasil! Ik heb zelf vrij weinig met voetbal, ik volg het eigenlijk alleen met het WK en het EK. Mijn schoonvader zit regelmatig in het Heerenveenstadion :P Kost veel geld volgens mij, wil je een beetje regelmatig wat wedstrijden bezoeken. Ze hebben aan jou in ieder geval een fanatieke supporter!

Bolletjeom, hopelijk ben je niet gesmolten bij Lowlands!

Sander, welkom thuis! Prachtige foto's..

Wie een goede opvolger voor de serie 'Lost' zoekt.. 'Terra Nova'! Ik heb seizoen 1 nu gezien ^O^
Travelator schreef:Mooie nuuwe Ava-taart, J!
:W
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Veel geld kan het inderdaad kosten als je zoveel mogelijk wil zien. En vaak zijn het ook reiskosten die behoorlijk hard aantikken. Ik heb dan vorig seizoen deels een seizoenskaart gehad omdat dat goedkoper bleek te zijn dan losse kaarten maar nu ga ik niet zo vaak dus dan loont het niet. Het is een hele reis natuurlijk.

Wat een warmte zeg. Ik weet dát ik niet mag klagen als het eens mooi weer is. Maar het nadeel is dat ik er meteen niet door kan slapen. In m'n appartement blijft de warmte erg lang hangen en vannacht was het windstil dus dan kan het ook niet lekker er door heen waaien en vrees dat het nu hetzelfde gaat gebeuren. Wel al ramen opengezet maar het helpt niet echt. Zucht. En ventilator schijnt ook niet meer te helpen ;)
MdeKraker
Wereldreiziger

Bericht door MdeKraker »

Ik zit nu op schiphol te wachten op mijn vlucht maar bangkok. 7maanden op reis gaat nu echt beginnen. Spannend! Ik hou jullie op de hoogte.

groetjes! :)
-- You only live once. You better enjoy it --
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Heel veel plezier!! En hou ons zeker op de hoogte :D
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Menasil, het was gisteren ook errug warm hoor, even klagen mag best! Wij hadden het binnen 'maar' 24 graden, dat was goed te doen. Bij ons achter was het net een sauna.. Voordeel was wel dat de was binnen no-time droog was :) Boven hebben we rechte slaapkamers (dus het dak nog een verdieping hoger), dus de warmte boven viel enigszins mee. Vanmorgen heb ik alle ramen, dakramen en deuren tegen elkaar opengezet, de warmte eruit waaien :)

Mdekraker, een heeeeeeeeele goede reis toegewenst! Geniet ervan!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

het was 44 graden in de alfa tent en ik stond onder het podium in een warm pak op en neer te springen in een balonnenbak.
Ik wist niet dat een mens zo kon zweten.
Het was echt super geweldig!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Wat dapper van je haha, met die temperaturen! Fijn dat je zo hebt genoten!

Iemand nog wat gezelligs te melden? Ik kan niet wachten tot ik weer aan het werk kan.. Gelukkig kan ik volgende week al een aantal dagen naar school om met mijn collega het nieuwe schooljaar voor te bereiden :D
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Gezellig, neuh... Ben nu 12 uur onderweg en heb nog zo'n 12 uur te gaan.... De komende uren vul ik die met wachten op Caïro Airport.

Maar mijn vakantie was heerlijk!

Vrijdag uitje met mijn collega's in Utrecht, volgende week echt aan het werk. Morgen kleine operatie aan m'n neus, hoop dat het er normaal uitziet voor ik m'n nieuwe lln onder ogen kom :)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

iets gezelligs???
Ik ben nog steeds aan het bijtrekken van Lowlands. Stem begint terug te komen en de roze wolk begint te verdwijnen.

Deze week maar eens de nieuwe LP van indonesie bestellen. Vrijdagavond les bij mijn oude instructeur. Zaterdag winkelen met mijn moeder voor haar verjaardag en zondag naar de film.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Prima dag om vandaag buiten te werken :)
Plaats reactie