Waarom backpacken en niet georganiseerd?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
sandra..

Waarom backpacken en niet georganiseerd?

Bericht door sandra.. »

Beste backpackers..

Ook ik wil meer weten over jullie backpackers.. Heb zelf weinig ervaring met backpacken?
Maar vertel eens wat is volgens jullie backpacken en vooral waarom gaan jullie backpacken en bijvoorbeeld niet op een reguliere vakantie (via reisbureau)?? Wat zijn jullie motivaties om te gaan backpacken??
Hopelijk kunnen jullie mij een beetje verder helpen!!

alvast bedankt!! :D
El Niño
Reisexpert

Re: Backpackers reageer!!

Bericht door El Niño »

Wij backpackers zijn erg eigenwijs :-):
- Willen niet in een tourgroep terecht komen waar een aantal mensen in zit waar je je een paar weken dood aan ergert
- Ik ben als reiziger meer ervaren dan de meeste reisbegeleiders, en zit niet te wachten op de tips van groentjes :-)
- Groepen reizen te snel, en zijn duur (logisch, die organisaties moeten ook wat verdienen)
- Ik wil meestal net een andere route, en op z'n minst een paar dagen langer op de in mijn ogen interessantste highlights. Ook zijn er vaak een paar "highlights" waar een tourgroep langsgaat, die mij niks lijken....
- Je ontmoet veel meer mensen als je niet georganiseerd reist. Andere backpackers en locals.
- Het geeft veel meer een gevoel van vrijheid: je kunt ergens blijven hangen als je wilt, of je route omgooien mocht je ineens goeie verhalen over andere, leuke locaties horen.
- Dusss....in alle landen waarin je goed alleen of met z'n 2en kunt reizen doe ik dat ook. Voor heel gekke, gevaarlijke, moeilijk bereisbare landen zou ik nog wel eens een groep willen overwegen.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik kan me helemaal bij erik aansluiten...

ik heb wel eens een groepsreis gemaakt, maar alleen reizen is gewoon goedkoper en het is gewoon zo dat je soms ergens wel langer zou willen blijven terwijl dat niet in het schema van de reisorganisatie zat..

ik vind het gewoon erg leuk om zelf mijn schema uit te stippelen, onderweg de vrijheid hebben om alles weer om te gooien, je ontmoet meer mensen en het is goedkoper, alhoewel je kan een reis zo duur maken als je wilt natuurlijk ;)

als je backpackt kom je ook nog wel eens op plaatsen waar de reisorganisaties niet komen..
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Backpacken is gewoon super vrijheid hebben. Niet doen wat andere wel doen in een groepsreis. Mijn zul je nooit meer een groepsreis maken veel te toeristisch.

Als backpacker kom je eerder op plekken waar toeristen niet komen.

gr van Moira
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Mijn motto: Vrijheid blijheid !!!
En alhoewel georganiseerde reizen ook 'avontuurlijk' kunnen zijn, is dat gevoel echter en groter als je individueel reist.
Voor de rest heeft Erik het perfect verwoord.
tom
Reisexpert

Re: Waarom backpacken en niet georganiseerd?

Bericht door tom »

ik kan me inleven in alle bovenstaande antwoorden met als hoogtepunten:

de vrijheid ergens te blijven hangen of juist weg te gaan; geen schema's!
plekken bezoeken waar nog niet veel toeristen komen
meer contact met locals (en andere reizigers), als ik een groep toeristen met gids zie lijkt het altijd of ze door een dierentuin ofzo lopen....aapjes kijken
amassakoul
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI »

Idd, ben het met al het voorgaande eens.

Het leven in België en Nederland bestaat al zoveel uit tussen de lijntjes lopen en luisteren naar anderen. Als je gaat reizen en backpacken bepaal je zelf waar je slaapt, wat je eet en .. dit vind ik zelf het belangrijkst ... Hoe lang je ergens blijft.

Vrijheid is hier wel HEt sleutlewoord denk ik.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

kohraya schreef:Mijn motto: Vrijheid blijheid !!!
En alhoewel georganiseerde reizen ook 'avontuurlijk' kunnen zijn, is dat gevoel echter en groter als je individueel reist.
Voor de rest heeft Erik het perfect verwoord.
Helemaal mee eens, ook dat Erik het perfect verwoord heeft.

Ik wil ook zoveel mogelijk vrijheid en zelf bepalen wat te doen.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
sandra..

Bericht door sandra.. »

Bij deze bedankt voor jullie antwoord backpackers ^O^ super!
Plaats reactie