Reis + ticket Zuid & Noord Amerika.

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Mjav88
Vakantieganger

Reis + ticket Zuid & Noord Amerika.

Bericht door Mjav88 »

Beste mensen,

Ik zit al een tijd met het idee om af te reizen naar Zuid Amerika en om dan omhoog te reizen richting Noord Amerika. Ik heb nog niets gepland en wil graag een ticket boeken zodat ik naar die datum kan toeleven en alles kan (moet) regelen.

Nu ben ik al een tijd aan het kijken naar een ticket en stuit op een paar lastige kwesties.

- Een retour ticket is goedkoper dan enkele reis. Is het een probleem om een retour ticket te boeken en gewoon niet terug naar Nederland te gaan en dan op het moment dat je weer naar huis wilt weer een retour ticket aanschaft? Het kan ook een probleem zijn om zonder retour ticket een land in te komen.

- Op dit moment zonder aanbieding is vliegen op Brazilie (Rio) en Venuzuela (caracas) het goedkoopste +/- 600. Hierdoor valt een bezoekje aan Buenos Aires al af omdat een ticket daarheen direct het dubbele kost +/- 1100. Heeft er iemand ervaringen met reizen van Rio naar het noorden en de kosten hiervan? Als het te veel gaat kosten twijfel ik om Rio over te slaan en daar later een keertje op bezoek te gaan en te vliegen richting Venuzuela.

- Zijn er nog problemen met visum en / of dergelijke als je naar Zuid Amerika en dan richting Noorden afreist?

Het idee op dit moment is vertrekken in November / December.

Alle reacties, ervaringen en tips worden op prijs gesteld.

Mvg, Mark
menasil
Reisexpert

Re: Reis + ticket Zuid & Noord Amerika.

Bericht door menasil »

Heb je al een rondreis in overweging genomen? Een kennis van me die boekt vaker een rondreis. Hij vliegt dan vanaf Amsterdam naar Canada, vanaf Canada naar Amerika en dan weer naar Amsterdam. Zo zit je niet met dat je drie keer een enkele reis moet boeken. Misschien is dat ook wel iets voor jou? Je kan bij websites als cheaptickets en expedia de rondreis functie bekijken. Helaas vraagt worldticketcenter of je een offerte wil opvragen dus je kan daar niet even spieken. Andere optie is, als je er zelf niet uitkomt, bij een website als tunafish een ticketaanvraag op maat doen. Er zijn meerdere websites die dergelijke diensten aanbieden. Ik weet niet of het in jouw geval voordeliger is, maar het is altijd even slim dat te bekijken.

Problemen qua visum: Vergeet je ESTA formulier niet als je naar Noord-Amerika wil. Toen ik hem moest invullen, alweer 2,5 jaar geleden, werd er oa gevraagd om mijn reisdata en overnachtingen. Weet niet meer hoe het nu zit. Toen was het nog gratis, nu kost het geld.
Mjav88
Vakantieganger

Re: Reis + ticket Zuid & Noord Amerika.

Bericht door Mjav88 »

Dat heb ik (nog) niet overwogen.

Het probleem is dat je dan datums moet opgeven dat je bij een bepaalde plaats wilt / moet vertrekken en ik weet van te voren niet wanneer ik vertrek en waar ik heen ga. Als je naar 2 bestemmingen gaat is het wel voordeliger vooral als het een vaste combi ticket is. Dit is in mijn geval echter niet van toepassing.
Plaats reactie