Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Travelator
Reisexpert

Re: Visum Thailand

Bericht door Travelator »

Coene Frank schreef:Ik heb kontakt met een Filipijnse vrouw die in Thailand woont. Ze heeft een passport en nu vraagt zij dat ik haar een invitatiebrief opstuur om naar Belgie te komen. Moet ik daarvoor niet op het gemeentehuis zijn om haar uit te nodigen en kan zij hier blijven bij huwelijk !
Beste Frank,

Ik denk dat je je vragen beter elders kunt stellen.
Wellicht kan men je op de ambassade verder helpen?
Dit is een reizigersforum en geen intercontinentaal huwelijksbemiddelingsbureau.

Veel succes ermee.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Coene Frank schreef:Ik heb kontakt met een Filipijnse vrouw die in Thailand woont. Ze heeft een passport en nu vraagt zij dat ik haar een invitatiebrief opstuur om naar Belgie te komen. Moet ik daarvoor niet op het gemeentehuis zijn om haar uit te nodigen en kan zij hier blijven bij huwelijk !
Ja, voor uitnodigingsbrief en garantie van jouw kant moet je op het gemeentehuis zijn. Nee, ze mag niet blijven, daarvoor is een hele lastige en dure procedure.
Coene Frank

Bericht door Coene Frank »

zij kan ook niet blijven bij huwelijk
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Coene Frank schreef:zij kan ook niet blijven bij huwelijk
Nee, daarvoor is een hele lastige en dure procedure.
Coene Frank

Travelator,

Mag ik gen bericht plaatsen voor info in verband met vraag naar de nodige dokumenten
om iemand uit Thailand naar hier laten over te komen !
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Beste Frank,

Dit is een reiswebsite, lezers die hier komen kunnen bij ons terecht voor visum gerelateerde vragen met betrekking tot reizen. Het naar Nederland halen van een persoon is op onze website dan ook niet relevant.
We adviseren je een ander medium te vinden voor dit soort vragen.

DIt is je overginds ook al eerder gemeld o.a. in Filipijnen topic.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Coene Frank

Van Thailand naar Belgie is toch reizen of niet vandaar mijn infovraag
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Niet het reizen waar je als Nederland of Belg een visum voor nodig hebt. Thai zullen vast hun eigen reiswebsites hebben voor dit soort vragen en er zullen ook zeker andere nederlandse sites zijn die meer ervaring hebben met jou vragen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
jorisweerts

3 maanden thailand visafree entree + 2 maanden visum??

Bericht door jorisweerts »

Dag beste mensen,
ik heb een vraag. Ik ga 8 maanden naar zuid-oost azie (met een one way ticket naar bangkok), ook Indonesie. Ik ga denk ik 3 maanden in thailand reizen en ik heb een vraag over het visum.
Ik kan per post een visum voor 2 maanden aanvragen in amsterdam en deze voor een maand verlengen in thailand. dat kost mij 7.50 visumaanvraag opsturen, 10 euro voor terug, en 30 euro voor het visum. en nog eens 30 euro voor de verlenging. bijna 80 euro dus.
Kan ik niet gewoon naar thailand vliegen met een 30 dagen visafree entree en dan daar een visum aanvragen voor nog 2 maanden? dat kost me maar 30 euro, en hoef mijn paspoort niet per post te versturen. uiteraard koop ik dan ook een exit-ticket uit thailand, die ik dan later gewoon annuleer. krijg ik op deze manier problemen met immigratiedienst? Consulaat in Amsterdam raadt het af, maar zonder echte reden.
Alvast erg bedankt voor de uitleg:)
Groet, Joris
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: 3 maanden thailand visafree entree + 2 maanden visum??

Bericht door stevenl »

[quote="jorisweerts"Kan ik niet gewoon naar thailand vliegen met een 30 dagen visafree entree en dan daar een visum aanvragen voor nog 2 maanden? [/quote]
Nee, kan niet. Ten eerste niet omdat de luchtvaartmaatschappij ervoor verantwoordelijk is dat de pasagiers bewschikken over de juiste papieren, dus je loopt het risico dat ze je niet meenemen aangezien je niet aan de vereisten voor visumvrije entree voldoet; ten tweede niet omdat je in het land zelf geen visum aan kunt vragen, dat kan alleen bij consulaten en ambassades en die zijn per definitie buiten het land.
jorisweerts schreef:uiteraard koop ik dan ook een exit-ticket uit thailand, die ik dan later gewoon annuleer. krijg ik op deze manier problemen met immigratiedienst?
Daarmee heb je het eerste probleem ondervangen, je voldoet dan namelijk wel aan de entree eisen. Kijk wel goed naar je ticket, bij de meeste tickets kost annuleren meer dan het ticket.
jorisweerts

bedankt voor de reachtie:)

u geeft aan dat het eerste probleem ondervangen is, welke zijn er nog meer? en bij welke tickets kan ik lagere annuleringskosten verwachten? iemand ervaring?

grtz!
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door ricardobuma »

Gewoon het ticket niet gebruiken. No-show dus. Vliegtuigmaatschappij calculeren volgens mij altijd wel in dat een aantal mensen niet komt opdagen.
Het is wel zo netjes om de airline een dag vantevoren ofzo te laten weten dat je niet komt. Dat scheelt een hoop wanorde op het vliegveld waar ze je constant gaan oproepen enz.

Tax kan je terugvragen bij de airline, maar op een ticket bij een lowcost-maatschappij is dat haast niets. Hoe het terugvragen van de tax werkt, weet ik niet precies.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
jorisweerts

ook bedankt voor jouw reactie ricardo.

no-show procedure is duidelijk. tax vragen kan dus altijd, maar hoe, moet ik nog even uitzoeken. Ik zie op verschillende websites ook dat je als je je vlucht annuleert met een annuleringsverzekering, je een goede reden moet hebben zoals overlijden van een familielid, of andere problemen. op voorbedachte rade zoals mijn plan is lijkt niet gedekt te worden door de annuleringsverzekering, iemand hier ervaring mee? het lijkt toch beter om het op gewone wijze te doen..

grtz Joris
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door ricardobuma »

De annuleringsverzekering zal dit inderdaad nooit vergoeden. Enkel met een gegronde reden, en dat zijn er niet veel. Dan spreek je inderdaad over dingen als een overlijdensgeval van een naaste familielid.

Gewoon doen zoals ik hier al eerder aangaf. Wellicht kan je dan nog een (paar) tientje(s) terugkrijgen aan tax.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

jorisweerts schreef:bedankt voor de reachtie:)

u geeft aan dat het eerste probleem ondervangen is, welke zijn er nog meer? en bij welke tickets kan ik lagere annuleringskosten verwachten? iemand ervaring?

grtz!
In mijn eerste reactie gaf ik aan dat er 2 problemen. zijn, 1) vereiste van vliegticket naar buiten Thailand; en 2) visum vraag je buiten het land aan. Dus als ik schrijf dat het eerste probleem is ondervangen, welk probleem denk je dat er nog is?
Plaats reactie