Omboeken terugvlucht; Ervaringen?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
NocturneKiwi
Vakantieganger

Omboeken terugvlucht; Ervaringen?

Bericht door NocturneKiwi »

Hoi mensen,

Ik vroeg me af of er mensen zijn hier die ervaring hebben met het veranderen van de datum van de terugvlucht wanneer je al op reis bent.
Ik wil namelijk een ticket boeken naar Bangkok met Emirates (goedkoopste ticket dat ik kan vinden), maar ik ben niet heel zeker over mijn retour datum. Nu probeer ik uit te vissen of tickets altijd wijzigbaar zijn, en voor hoeveel geld dan, en of het loont om een flexibel kilroy ticket voor 170 euro extra te kopen.

Wat ik tot nu toe heb gevonden is het volgende:
Wijzigen van een kilroy jongerenticket wordt "gegarandeerd" mits er plek is in het nieuwe toestel, kost 50,- per wijziging.
Wijzigen van gewoon ticket gekocht via kilroy kost minimaal 100,- van Emirates zelf en 50,- van kilroy, wijzigen kan via kilroy. Over de gegarandeerd wijzigen doen ze érrug vaag, maar volgens mij komt het er op neer dat zolang er plek is de datum gewijzigd kan worden.
Wijzigen via ebookers (goedkoper ticket!) kost minstens 100,- van Emirates en 25,- van Ebookers, voor wijzigen verwijzen ze je (ter plekke, blijkbaar) naar de luchtvaartmaatschappij zelf. Ik vraag me dus af waarom ze dan extra kosten rekenen voor het omboeken?

Dus, wie heeft ervaring met het veranderen van data, het liefst bij één van deze clubs?
Ik heb er een beetje haast bij, ik zie de prijzen bijna per uur omhoog gaan... 8)7

Alvast bedankt!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Omboeken terugvlucht; Ervaringen?

Bericht door Tikva »

Je moet echt naar de voorwaarden van de maatschappij zelf kijken, uiteindelijk zijn de tussenbureau's hier ook van afhankelijk. Normaal gesproken zijn de goedkoopste tickets helemaal niet wijzigbaar. Ik heb wel ervaringen met het wijzigen van tickets maar dan gewoon via de maatschappij zelf, kan telefonisch of persoonlijk op een kantoortje.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
NocturneKiwi
Vakantieganger

Uiteindelijk maar gewoon brutaal geweest en bij Emirates zelf de vlucht geboekt. Wat ik nu zie: ticket omboeken, no problem, bij zelfde soort vlucht zijn de kosten 100.- en bij ander soort vlucht (klasse, maatschappij, etc) komen er kosten bij. Kan via internet. Voor zover ik kan zien kan dit ook nog als je al aan je reis bezig bent.
Dus.
Bij deze goedkoopste vlucht kon het.
Mocht ik tijdens mijn reis ook nog daadwerkelijk omboeken dan zal ik laten weten hoe dat is gegaan ;)
NocturneKiwi
Vakantieganger

Ik heb inmiddels ook een mailtje van Kilroy terug (die had ik in alle haast zondag nog gemaild) en ik vond daar nog wat handige info in staan betreffende het kunnen zien of een ticket veranderbaar is. Het is natuurlijk wel aangepast aan de Kilroy website maar ze leggen wel uit hoe je voorwaarden moet lezen (wat ik dus persoonlijk niet echt wist). Ik citeer:

"Als je bij het overzicht van de tickets bent uitgekomen na de zoekopdracht zie je naast de groene Kies knop bij elk ticket de tekst voorwaarden onderstreept staan. Door hier op te klikken kom je bij de betreffende voorwaarden voor dat ticket. Staat hier iets als CHANGES NOT PERMITTED weet je dat het ticket niet gewijzigd mag worden, staat er iets als CHANGES ANY TIME CHARGE EUR 100 mag het ticket voor Eur 100,- gewijzigd worden via de vliegmaatschappij onder voorbehoud van beschikbaarheid.

De Emirates tickets zijn over het algemeen wel wijzigbaar, maar de wijzigingskosten verschillen per ticket. Door de voorwaarden van de verschillende tickets bij langs te gaan kan je echter wel een goede keuze maken."

Wat mij ook is opgevallen: voorwaarden staan meestal op de boekingspagina. Oftewel: je moet ff doorklikken voordat je ze kunt vinden.

Ik raadt mensen die met Emirates willen vliegen ook eigenlijk aan bij Emirates zelf te boeken (dit kan, met iDeal zelfs zonder extra kosten) want Kilroy bijvoorbeeld rekent 50,- voor het omboeken van een ticket.

Meer updates volgen als ik nog iets interessants tegenkom.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hou er rekening mee dat er heel veel boekingsklasses zijn. Dus niet economy of bussines maar tig klasses binnen economy met verschillende prijsklasses.
Stel dat een vliegtuig leeg is dan gaan de eerste tien stoelen voor tien euro, stoel tien tot en met twintig voor vijftig euro etc.
Hoe later je omboekt hoe groter de kans dat de goedkoopste klasses al zijn uitverkocht en dat je naast de omboekingskosten nog een meerprijs moet betalen.
Wacht dus niet te lang met vastleggen als je geen verrassing wil
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door ricardobuma »

Inderdaad. Je boekt niet alleen economy class, maar binnen die klasse ook weer een bepaalde boekingsklasse (dat zijn letters, bijv. een Q-, K- of V-klasse). Elke boekingsklasse (dus de letter) staat voor een aantal stoelen voor een bepaalde prijs. In de klasse die je hebt geboekt zijn misschien maar 30 stoelen.

Zorg dus dat je het op tijd regelt. Als er alleen maar stoelen vrij zijn in een hogere boekingsklasse, zal je het verschil moeten bijleggen. En anders natuurlijk gewoon voor een andere datum kiezen ;)
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
Plaats reactie